Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صباغیان بافقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران افزود: این شهادت و اقدام‌های خصمانه دشمنان هیچ خللی در اراده مردم ایران در تحقق اهداف نظام و پیگیری مسایل علمی ندارد.

وی ادامه داد: مسیر مهمی که شهید فخری‌زاده و سایر شهدای عرصه علمی کشور مشخص کرده‌اند باید با قوت و درایت با همت و غیرت در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پیگیری و محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین جمعی از شهروندان یزدی دیروز ( شنبه ) در اعتراض به ترور شهید فخری‌زاده از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشورمان توسط عوامل اسراییل غاصب، در مقابل نمایندگی دفتر وزارت امورخارجه در این استان تجمع کردند و از مسوولان پیگیری این جنایت و برخورد با مسببان و عاملان آن را خواستار شدند.

تجمع کنندگان در حالی که  عکس شهید فخری‌زاده را در دست داشتند با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود، انزجار شدید خود را از دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اعلام و بصیرت همگان را خواستار شدند.  

موضع‌گیری قاطع، مناسب و به موقع توسط مسوولان وزارت امورخارجه در برابر مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی و عکس‌العمل جدی در برابر به شهادت رساندن دانشمندان  هسته‌ای از دیگر مطالبات تجمع‌کنندگان بود.   

تروریست های بیگانه عصر جمعه  هفته گذشته برابر هفتم آذرماه با کمین در مسیر خودروی حامل شهید فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

برچسب‌ها محمدرضا صباغیان بافقی یزد مجلس یازدهم شهدا محسن فخری‌زاده پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مجلس یازدهم شهدا محسن فخری زاده یزد مجلس یازدهم شهدا محسن فخری زاده اخبار کنکور شهید فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت

فاطمه علیزاده همسر شهید حسین دیبایی گفت: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت شهید بزرگوار ۶۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار نیازمند شهر رشت توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا و حفاظت از خون شهدا نیازمند نگاه ویژه است افزود: امروز کمک به خانواده‌های نیازمند به معنی ادامه دادن راه شهداست.
همسر شهید دیبایی به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: کمک به همنوع و دست گیری از نیازمندان یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.
این بسته‌های توزیع شده شامل ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بسته چای، صابون، شامپو و دستمال کاغذی بود.
شهید حسین دیبایی سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه مریوان بر اثر برخورد خمپاره در نزدیکی اش از ناحیه کمر قطع نخاع و جانباز شد و در سال ۱۳۹۱ پس از تحمل و رنج فراوان ناشی از آن به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • فرجام گروه فرقان؛ پشیمانی و خسران!
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود