Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار طلایی چرایی رخداد حمله تروریستی ناجوانمردانه به شهید محسن فخری زاده را در این برهه از زمان خدشه به اقتدار و روحیه ملی عنوان کرد و گفت: در این برهه از زمان که ایران از قدرت‌های مردمی به عنوان سرمایه اجتماعی، قدرت موشکی، قدرت دانشی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار طلایی نیک در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی به دنبال تجربیات ارزشمندی است که در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناوری‌های دفاعی بدست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که حوزه‌های پژوهشی، علمی و فناوری‌های دفاعی با رشد بالایی همراه شد، ما از مهندسی معکوس عبور کرده و به طراحی و توسعه رسیده ایم، سپس با گذر از طراحی و توسعه به ایده پردازی رسیدیم، یعنی ایده‌های تجهیزات و تسلیحات دفاعی را با کاربرد‌های دفاعی و کاربرد پدافندی به مرحله ابداع و اختراع برسانیم و از مشابه سازی فاصله بگیریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع گفت: این مهم نیازمند ساز و کار جدیدی بود و این ساز و کار جدید تحت عنوان سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی شکل گرفت و از آنجا که شهید محسن فخری زاده همواره به دنبال تولید علم و دانش جدید بود و از توانایی بالایی در سازماندهی جوانان نخبه داشت به ریاست سازمان پژوهش و فناوری‌های دفاعی منصوب شد.

وی تصریح کرد: وی توانست تجربه ۴۰ ساله خود را در وزارت دفاع در این سازمان به کار بگیرد تا ما بتوانیم در صنعت دفاعی میان ۱۰ کشور نخست جهان قرار بگیریم.

سردار طلایی نیک سازمان پژوهش و فناوری‌های دفاعی را سرمایه‌ای عظیم در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری در نظام دفاعی و حتی خارج از سایه نظام دفاعی عنوان کرد و افزود: علاوه بر نقشی که شهید فخری زاده در حوزه دفاعی داشتند تخصص علوم هسته‌ای و فیزیک هسته‌ای نیز به عنوان دانش تخصصی ایشان محسوب می‌شد.... وی گفت: اگر پدافندی هسته‌ای قصد تهدید کشورمان را می‌کرد، ایشان با دانش خود طرح‌های بسیار ارزشمندی را در این ارتباط شروع کرده بود که در دفاع هسته‌ای کاربرد فراوان داشت.

وی چرایی رخداد حمله تروریستی ناجوانمردانه به شهید محسن فخری زاده را در این برهه از زمان خدشه به اقتدار و روحیه ملی عنوان کرد و افزود: در این برهه از زمان که ایران از قدرت‌های مردمی به عنوان سرمایه اجتماعی، قدرت موشکی، قدرت دانشی و علمی و دانش هسته‌ای صلح آمیز و همچنین قدرت امنیتی کشور برخوردار است، کشورمان با هجمه‌های سنگینی از سوی مثلث عبری- عربی و آمریکایی مواجه است.

سردار طلائی نیک  گفت: دشمن به دنبال تحت تأثیر قرار دادن فضای داخلی ایران است و می‌خواهد حس غرور و احساس اقتداری که میان ملت وجود دارد را تضعیف کند. از سویی شاید دشمن به دنبال آن است که در پی تغییرات و تحولات آمریکا و فضای سیاست خارجی، سعی دارند فضایی انفعالی برای ایران فراهم آورند، اما قطعی این خواب تعبیر نشدنی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع ادامه داد: ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی با وجود پشتوانه مردمی و پشتوانه‌های قدرتی خود، این گونه حوادث را ریشه یابی و انتقام لازم را به هنگام و متناسب از عاملین این حادثه خواهد گرفت و این اتفاق نمی‌تواند روند پیشرفت علمی و دفاعی ما را متوقف کند.

سردار طلایی نیک با پرداختن به ابعاد دیگر شکل گیری حادثه ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده گفت: به نظر می‌رسد در آخرین روز‌های حضور ترامپ در کاخ سفید، برخی قصد دارند هزینه‌های این چنینی متوجه دولت وی شود، زیرا شواهد و قرائن اولیه و قبلی حضور صهیونیستی در چنین اقداماتی را در دست داریم و معمولاً هم حامی رژیم صهیونیستی در این حوادث؛ آمریکا بوده است.+

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع نیز درباره پیام روز شنبه مقام معظم رهبری گفت: این پیام در دو بخش قابل تبیین می‌باشد؛ اول تجلیل و تکریم شهید فخری زاده و بخش دوم؛ مطالبه مقام معظم رهبری از مجموعه حاکمیت است.

وی ادامه داد: به زودی وزیر محترم دفاع؛ امیر حاتمی جانشین شهید فخری زاده را منصوب خواهند کرد. جانشین شهید فخری زاده هم از جنس نخبگان و دانشمندان و مومنان و انقلابی خواهد بود.

سردار طلایی نیک، تهیه و شکل گیری دستگاه‌های ایکس ری کامیونی که در مرز‌ها و گمرکات کشور به کار می‌رود را در کنار تهیه کیت تشخیص کرونا و واکسن‌های کرونایی که امروز بر روی نمونه‌های انسانی تست می‌شود ماحصل تلاش‌های شهید محسن فخری زاده عنوان کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع افزود: شهید فخری زاده در حوزه علوم شناختی، مولد‌های بومی، درباره پیشرانه ها، سامانه‌های زیستی، پدافند زیستی، پدافند هسته‌ای اقدام‌های شایان ذکری انجام داده بود. شهید فخری زاده و تیم ایشان درباره بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای در ساخت و ایجاد پدافند هسته‌ای فعالیت داشتند.

وی درباره پیگیری و اقدام جدی برای عاملان این ترور ناجوانمردانه با توجه به منویات مقام معظم رهبری گفت: این اقدام در حوزه‌های امنیتی و دفاعی، سیاسی، بین الملل و قضایی در حال پیگیری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع با اشاره به وضع جسمانی یکی از محافظان شهید فخری زاده گفت: یکی از محافظان ایشان که در حین ترور خود را بر روی شهید فخری زاده انداخت و مورد اصابت گلوله قرار گرفت، بستری و در حال رسیدگی‌های پزشکی می‌باشد.

سردار طلایی نیک نوع طراحی این ترور را خاص و فراسرزمینی عنوان کرد و افزود: از نوع طراحی این ترور معلوم است که طراحی و تفکر فراسرزمینی و امکانات خاصی به این ترور کمک رسانی کرده است، البته با سرنخ‌های اولیه بدست آمده که حاصل تلاش تیم کاربلد و حرفه‌ای امنیتی و اطلاعاتی ماست؛ اقدامات حقوقی و واکنش مجازات عاملان این ترور را مدیریت خواهیم کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع گفت: سکوت، سکون و سستی طرف‌های اروپایی و غربی؛ شرم آور است، زیرا ادعا‌های زیادی که در فضای رسانه‌ای می‌کنند با عملشان تفاوت دارد، زیرا رفتار آن‌ها منفعلانه است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فخری زاده ترور شهید فخری زاده شهید محسن فخری زاده سردار طلایی نیک سردار طلایی شهید محسن فخری زاده برهه از زمان فناوری های دفاعی سردار طلایی نیک شهید فخری زاده سازمان پژوهش هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاکرمی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای ۱۰ و پاسدار شهید صالح میری که در شهرستان بدره برگزار شد، گفت: شهید صالح میری فرمانده‌ای شجاع و انقلابی، ارزشی، بصیر و نماینده یک قوم است و خاطرات ماندگار او در ذهن‌ها نقش بسته است. شهیدان بهترین مولفه برای شناخت و معرفی یک قوم هستند. مردم بدره مردمی ریشه دار، اصیل و ارزشی هستند و برای معرفی آنان شهید صالح میری بهترین نمونه است. مردم بدره در فتنه‌های مختلف و مقابله هوشمندانه با توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن سربلند بیرون آمده‌اند.

وی بیان کرد: ابعاد شخصیتی شهید صالح میری که از لسان خانواده، دوستان و یادگاران دوران دفاع مقدس تبدیل به یک کتاب شده است، وصیت نامه آن شهید و مسیر نورانی که او طی نموده است، برای رسیدن جوانان بدره رسیدن به قله‌های پیشرفت کافی است.

سردار شاکرمی عنوان کرد: جبهه مقاومت ما از این شهیدان درس گرفته است. شهیدان ما در سرمای سخت کردستان و در گرمای طاقت فرسای مهران با الهام از تاثیر عاشورا جهاد کردند. دفاع مقدس ما تحت تأثیر عاشورا شکل گرفت و پیروزی ما مدیون آن است.

وی گفت: اگر امروز از زیر سایه جنگ بیرون آمده‌ایم، اگر در مقابل استکبار ایستاده‌ایم. اگر در مقابل ائتلاف‌های نانوشته سربلندیم از صداقت پاکی ایمان و بصیرت شهدای ماست.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام تصریح کرد: امروز اگر در شرایطی که همه دشمنان در مقابل ما هستند و توان نظامی جمهوری برای دنیا مشخص می‌شود، و با اقتدار قلب صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهیم و از هیچکس نمی‌ترسیم، ناشی از جهاد شهیدان، رزمندگان و فرماندهان و جوانانی است که در مقابل دشمنان ایستادند.

وی افزود: تجلیل از شهید صالح تحلیل از یک فرهنگ است، فرهنگی که ستون اصلی آن قرآن و اسلام و ولایت فقیه است.

کد خبر 6085946

دیگر خبرها

  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • فیلم/ تدفین شهید ۱۳ سالۀ حادثۀ تروریستی کرمان
  • لحظه تدفین شهید ۱۳ ساله حادثه تروریستی کرمان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد