Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه فاکس نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: در حالیکه طی سه سال گذشته ده ها بار برنامه حضور این افراد در برابر قاضی لغو شد، ناگهان سیستم حقوقی ونزوئلا این مدیران نفتی را بدون هیچ گونه مدرکی محکوم کرد.

به گفته پمپئو، محکومیت های صادر شده علیه پنج آمریکایی و یک فرد مقیم دائم ایالات متحده موجبات دل شکسته شدن و خشم اعضای خانواده موسوم به "سیتگو شش" را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قاضی ونزوئلا پنجشنبه گذشته ۶ تن از مدیران نفتی سابق پالایشگاه آمریکایی سیتکو را به اتهام فساد به حبس محکوم کرد. شهروندان ایالات متحده به تخلفاتی از جمله اختلاس، پولشویی و توطئه متهم شدند.

پنج نفر از این افراد به گذراندن ۸ سال و ۱۰ ماه و "خوزه پریرا" رئیس وقت پالایشگاه سیتگو نیز به ۱۳ سال و هفت ماه حبس محکوم شدند.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا شهریور ماه سال جاری گفت که یک جاسوس آمریکایی در نزدیکی مجتمع پالایش نفت در شمال غربی این کشور دستگیر شده است.

مادورو افزود: ما یک جاسوس آمریکایی را در حین جاسوسی از پالایشگاه های آموی و کاردون در ایالت فالکون دستگیر کرده ایم.  

رییس جمهوری ونزوئلا گفت، وی با اسلحه های مخصوص مقادیر زیادی پول نقد و دلار که ما مستقیماً به دادستانی عمومی منتقل کردیم، دستگیر شد.

پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال جاری نیروهای امنیتی ونزوئلا دو شهروند آمریکایی مرتبط با توطئه علیه دولت کاراکاس را بازداشت کردند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در همان زمان اعلام کرد، این دو شهروند آمریکا با یک نظامی کهنه‌کار ایالات متحده که مسئولیت توطئه مسلحانه ناکام اخیر علیه کاراکاس را برعهده گرفته بودند، همکاری داشتند.

به گفته مادورو، نیروهای امنیتی این کشور همچنین ۱۳ "تروریست" را که با این طرح توطئه مشارکت داشتند، دستگیر کرده‌اند.

ونزوئلا در ۶ سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبه‌رو بوده و تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

با این حال، ونزوئلا همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده‌اند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ونزوئلا فساد نیکلاس مادورو نیکلاس مادورو ونزوئلا آمریکا فساد شهروند آمریکایی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم