Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  از قوه مجریه و به طور مشخص وزارت امور خارجه و مرکز امور حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری که به دلیل اهمال و رویکردهای غیرمسئولانه موجبات تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص شده،  به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرد.

متن این شکایت بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم»

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر
ریاست محترم کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام از  طرز کار قوه مجریه بویژه وزارت امور خارجه در خصوص عدم پیگیری موثر حقوقی_قضایی ترور هدفمند و غیرقانونی شهروندان شاخص کشور، بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دکتر محسن فخری‌زاده، شکایت دارد و بر کمیسیون ذی‌ربط وفق قانون اساسی لازم است پیگیری‌های مقتضی، حسب تحقق وظیفه قانونی مجلس شورای اسلامی که موظف است به شکایات رسیدگی کرده و طبق اصل 90 قانون اساسی پاسخ کافی دهد، صورت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لازم به ذکر است ترور هدفمند، که اعدام فراقانونی نامشروع محسوب می‌گردد مغایر اسناد بین‌المللی متعدد بوده و حقوق فردی و جمعی یک ملت را به شدت نقض می‌نماید.

این اقدام شرورانه مغایر ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب 1948، ماده 6 میثاق حقوق مدنی و سیاسی، مواد 1 و 2 و 51 منشور سازمان ملل متحد، ماده13 پروتکل دوم الحاقی به کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو، مواد متعدد طرح مسئولیت کشورها در برابر اعمال متخلفانه بین‌المللی است و جای تعجب است که به چه علت ظرفیت حقوقی وزارت امور خارجه در کنار محکومیت‌های کلی و منفعلانه مسئولان وزارت امور خارجه، با تمامی قوا فعال نمی‌گردد.

علی هذا هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  از قوه مجریه و به طور مشخص وزارت امور خارجه و مرکز امور حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری شکایت دارد چرا که به واسطه‌ی اهمال و رویکردهای غیرمسئولانه موجبات تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص ایران عزیز را فراهم کرده‌اند.

هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 

رونوشت:
-  حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، رییس محترم و انقلابی کمیسیون امنیت ملی، جهت استحضار و دستور اقدامات مکمل
حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان محترم کل کشور جهت اعمال ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر وزارت خارجه دانشگاه مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام امریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.   کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌گردد، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت مادی و معنوی از حقوق پرستاران
  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • آثار و پیامد‌های عملیات وعده صادق در تنبیه متجاوزان صهیونیست
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر