Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: طی 4 سال اخیر مشخص شد که افراد به‌گونه‌ای انتخاب شدند تا اهداف فردی و شخصی گروهی خاص را محقق کنند و حافظ منافع آن‌ها باشند.

بیژن ذوالفقارنسب، مربی اسبق تیم ملی و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال جهت تصویب اساسنامه جدید اظهار داشت: جزئیات و ساختار اساسنامه مهم است، وگرنه که تاییدیه‌ها به راحتی گرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجاهت و فراگیری مفاد این اساسنامه در بسیاری از زمینه‌ها با مشکلاتی روبه‌روست و گویی هدف اصلی انتخاب اعضایی بوده که در هر شرایطی به تامین نیازهای افراد قدیمی حاضر در این فدراسیون بپردازند.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: این مجمع و انتخاب این‌گونه افراد بر مبنای عملی کردن سیاست‌های گروهی خاص است و از تاییدیه حداکثری اعضا مشخص است که این گروه فقط به‌ دنبال کسانی هستند که سوال نکنند و تنها بگویند چشم.

ذوالفقارنسب در مورد عدم وجود مخالفت با مفاد اساسنامه در مجمع فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در تمام دنیا و در همه فدراسیون‌هاف مجامع و جلسات براساس چالش و بحث پیش می‌رود اما این اتفاق اصلا در مجمع روز شنبه رخ نداد. در فدراسیون فوتبال افرادی را انتخاب کرده‌اند تا با تمام تصمیمات آن‌ها بی چون و چرا موافقت شود. با این روش و با این طرز تفکر هرگز پیشرفت به‌وجود نمی‌آید.

مربی اسبق تیم ملی ایران در خصوص ادعای مبارزه با فساد توسط فیفا و تایید یک اساسنامه مشکل‌دار بیان داشت: فیفا از جزئیات فساد در فوتبال ایران باخبر نیست و آدم‌های این ساختار را نمی‌شناسد. در این مجمع فدراسیون فوتبال افراد و نماینده‌ها گزینشی انتخاب می‌شوند و دیگر چیزی به‌نام شور و مشورت و مجادله و بحث معنایی ندارد. برای این مجمع متاسف هستم، چرا که از وجاهت لازم برخوردار نیست و ترکیب و چینش افراد آن رشک‌برانگیز است.

بیژن ذوالفقارنسب درباره حضور افتخاری وزیر ورزش و جوانان و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارت‌خانه در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال گفت: فیفا صراحتاً اعلام می‌کند که هیچ‌گونه اشخاص دولتی، سیاسی، حاکمیتی و غیرفوتبالی نباید در ساختار مدیریتی و مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند و اعضای هیأت‌رئیسه و مجمع باید از نمایندگان نهادها باشند. فکر می‌کنم همان گروه خاص قصد دارند با کلمات بازی کنند تا به مقاصد خود برسند. حضور وزیر ورزش در ساختار تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال به هر شکلی که باشد مصداق بارز دخالت دولت و سیاست در فوتبال است و نمی‌توان با اسم عضو و رئیس افتخاری خودمان را گول بزنیم، این‌ها همه کلاه شرعی‌ست.

سرمربی اسبق تیم‌های مس، پاس و سایپا به تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نیز اشاره داشت و تاکید کرد: قطعاً سناریویی پشت این تعویق است و مسئولان فعلی قصد دارند تا برنامه‌ای را پیش از تعیین رئیس فدراسیون عملیاتی کنند. این تعویق‌ها به بهانه اصلاحات اساسنامه و غیره تنها برای خریدن وقت بود و طی 4 سال اخیر مشخص است که افراد به‌گونه‌ای انتخاب شدند تا اهداف فردی و شخصی گروهی را محقق کنند و حافظ منافع آن‌ها باشند.

بیژن ذوالفقارنسب نهایتاً تصریح کرد: به این مجامع و این اصلاحات سوری اصلا خوش‌بین نیستم. تغییرات فعلی ساختاری  و بنیادین نیست و به نفع فوتبال کشور نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال ایران اسبق تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد خاکپور: اصلا فوتبال ایران را دنبال نمی کنم! / فیلم

دانلود (3.8MB)

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • محمد خاکپور: اصلا فوتبال ایران را دنبال نمی کنم! / فیلم
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴