Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ترور برون مرزی شهروندان و نخبگان یک کشور از سوی آمران (دولت های تروریستی و افراط گر) آن تهدیدی بزرگ برای جوامع دانشگاهی به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد:  نیاز به یک پاسخ جهانی موثر در مبارزه با نخبه کشی به هر شکل ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ملاحی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ترور بزدلانه شهید محسن فخری زاده، اقدامی فریبانه، افراطی و خشونت آمیز علیه امنیت و صلح جهانی است، افزود: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یک از قطعنامه های خود چنین مقرر می کند: «اقدام جنایی که با هدف برانگیختن رعب و وحشت در میان مردم گروهی از افراد و یا افراد خاص و با اهداف سیاسی انجام شده باشد، تروریسم تلقی شده و تحت هر شرایطی و با هر انگیزه سیاسی، فلسفی، ایدئولوژیکی، نژادی، قومی و مذهبی که باشد غیرقابل توجیه است» که از نظر حقوق بشردوستانه ترور هم، یک اقدام جنگی نامشروع است و قتل و یا مجروح کردن افراد به روش استفاده از نیرنگ ممنوع می داند.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید امروزه، یکی از مهمترین چالش‌های فراروی جامعه جهانی، مسئله تروریسم و افراطی گری است و مبارزه با آن مطابق با منشور ملل متحد، احترام به قوانین بین المللی می باشد و بی تفاوتی نسبت به آن، نقض آشکار قوانین است که سودی برای جامعه بین‌الملل نخواهد داشت.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه ترور برون مرزی شهروندان و نخبگان یک کشور از سوی آمران (دولت های تروریستی و افراط گر) آن تهدیدی بزرگ برای جوامع دانشگاهی به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد:  نیاز به یک پاسخ جهانی موثر در مبارزه با نخبه کشی به هر شکل ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه دولت ها می توانند از مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان عرصه‌ای برای هماهنگی بیشتر برای ایفای نقش خود در زمینه حفظ امنیت شهروندان و نخبگان علمی جهان بهره بگیرند. زیرا مجمع عمومی مناسب ترین محل برای ارائه آن است، تصریح کرد:  واکنش منفعلانه دولت ها در ترور برون مرزی نخبگان علمی، موجب آن خواهد شد که خطر نخبه کشی بین المللی، خواب را از چشم جهانیان بگیرد و کشورهای زیادی قربانی اهداف تروریستی در آینده قرار گیرند و امنیت جهانی را به گونه‌ای به سمت ناامنی و درگیری های خشونت آمیز سوق دهد.

ملاحی اظهار کرد: در نتیجه عدم واکنش جمعی دولت ها و جوامع دانشگاهی (در سطح ملی و بین‌المللی) در نقض آشکار قوانین بین‌المللی بر ترور برون مرزی نخبگان، تهدیدی ویرانگر برای ثبات امنیت و پیشرفت علمی خواهد بود که در صورت بی تفاوتی، رعب و وحشت، سراسر دانشگاه‌های جهان را فرا خواهد گرفت.

این تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه در پایان تصریح کرد: شهادت دکتر محسن فخری زاده عین نخبه کشی بین المللی است که عاملان و آمران آن غافل از این هستند که انتقام سختی در انتظارشان خواهد بود و بدانند، به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، شهادت ه‍نر مردان خدا است و بس.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهید محسن فخری زاده ترور برون مرزی بین المللی نخبه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با ابراز نگرانی از اوضاع غزه اعلام کرد که برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم.

به گفته سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در شرایط فعلی امدادرسانی به غزه تقریباً غیرممکن است.

همزمان گزارش شده است که نیروهای اشغالگر صهیونیستی منازل و ساختمان‌ها را در مجاورت شرکت انرژی در شمال نصیرات در مرکز نوار غزه منفجر کردند.

همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از نوار غزه، خانه‌ای در اردوگاه یبنا در مرکز رفح هدف قرار گرفت.

در این بمباران حداقل ۷ نفر به شهادت رسیدند و در میان شهدا تعدادی از کودکان و زنان به چشم می‌خورد. گفته شده حداقل ۴ نفر از شهدای این بمباران کودکان بوده‌اند.

نیروهای اشغالگر همچنین با مسلسل عملیات گسترده‌ای را علیه ساکنان در شهرک کفرکلا انجام می‌دهند.

روز گذشته نیز «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در غزه رویاروی شویم.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین آلبانیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اسرائیل دست‌کم ۳ جنایت نسل‌کشی را در غزه مرتکب شده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

همچنین به تازگی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داد که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسرائیل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسرائیل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسرائیل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسرائیل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

کد خبر 6080462

دیگر خبرها

  • مسابقات بین‌المللی بوکس؛ ۶ نماینده ایران فردا مبارزه می‌کنند
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • سه ایرانی در لیگ جهانی کاراته کامبت
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!