Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:37:46 GMT

تربت‌حیدریه همچنان در وضعیت قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۹۸۱۸

تربت‌حیدریه همچنان در وضعیت قرمز کرونا

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار تربت‌حیدریه گفت: تعداد موارد بستری در بیمارستان نسبت به روزهای قبل کاهش داشته است اما هنوز با شرایط عادی فاصله زیادی داریم و وضعیت شهرستان همچنان بحرانی و قرمز است.

علی رستمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تأثیر اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های پیش رو، در روزهای آینده مشخص خواهد شد اما با رعایت بیشتر مردم و محدودیت‌هایی که از قبل اعمال شده است، شاهد روند کاهشی تعداد بیماران بستری در بیمارستان هستیم به طوری که دو هفته قبل و همزمان با پیک سوم شیوع کرونا، تعداد بستری‌ها به ۲۲۰ نفر رسید اما در حال حاضر این آمار به ۱۳۰ نفر کاهش یافته است که البته هنوز هم با آمار ماه‌های گذشته که میزان بستری‌ها ۵۰ نفر بود فاصله داریم و امیدواریم که هر چه سریعتر به روال عادی برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در موج سوم و با افزایش تعداد بیماران کرونا، علاوه بر بیمارستان نهم دی، بیمارستان رازی تأمین اجتماعی را هم وارد فاز استفاده بیماران مبتلا به کرونا کردیم و بیماران کرونا تأمین اجتماعی در این بیمارستان بستری شدند اما در حال حاضر تعداد بستری‌ها نسبت به دو هفته قبل ۱۰۰ نفر کاهش یافته و در تلاش هستیم که بیمارستان رازی را از فاز استفاده بیماران کرونایی خارج کرده و کاملا ضدعفونی و گند زدایی کنیم تا مردم بدون نگرانی از ظرفیت این بیمارستان برای درمان سایر بیماری‌ها استفاده کنند.

رستمی همچنین از تجهیز بیمارستان نهم دی شهرستان تربت‌حیدریه به مخزن اکسیژن‌ساز ۲۰ هزار لیتری خبر داد و افزود: پیش از این بیماستان از یک مخزن ۸ هزار لیتری برای تأمین اکسیژن استفاده می‌کرد که با توجه به نیاز ضروری بیماران بستری کرونایی به اکسیژن، این ظرفیت افزایش یافت و با راه‌اندازی مخزن ۲۰ هزار لیتری، در زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی تا حدودی نگرانی نداریم.

فرماندار تربت‌حیدریه از دست دادن یک پزشک حاذق و جوان مغز و اعصاب شهرستان همچنین درگذشت یکی از خیران و سرمایه‌گذاران شهرستان به دلیل ابتلا به کرونا را تلنگری برای مردم تربت‌حیدریه دانست و اظهار کرد: فقدان این عزیزان به مردم یادآوری کرد که این بیماری پیر و جوان و فقیر و دارا نمی‌شناسد و باید هشدارها را جدی بگیرند.

وی در رابطه با میزان همکاری و همراهی مردم با طرح اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های دو هفته‌ای بیان کرد: طی یک هفته‌ای که از اعمال این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها گذشته، همراهی و همکاری مردم، صنوف و اتحادیه ‌ها بسیار خوب بوده و امیدواریم که با ادامه این همراهی و همکاری در هفته‌های آتی شاهد تغییر وضعیت شهرستان به زرد و یا حداقل نارنجی باشیم.

وی تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که ارتباط بسیار مستقیمی بین میزان تجمعات و ساده‌انگاری و بی‌تفاوتی مردم با افزایش شیوع بیماری کرونا وجود دارد و قطعا اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بدون همراهی مردم اثرگذار نخواهد بود.

رستمی تصریح کرد: هر چه جلوتر می‌رویم تجربیات جدیدی به دست می‌آوریم و باید قبل از شروع پیک چهارم به یک ثبات و پایداری در تعداد بستری‌ها برسیم و به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنیم که با اعمال محدودیت‌ها و برداشتن ممنوعیت‌ها قادر باشیم اوضاع را کنترل کنیم.

وی مطرح کرد: ما حواسمان به ظرفیت تاب‌آوری مردم هم هست و همیشه هشدار دادیم که مردم به گونه‌ای رفتار کنند که محدودیت‌ها به ممنوعیت تبدیل نشود اما در اعمال ممنوعیت‌ها هم سعی کردیم تا جایی که امکان دارد زیرساخت‌های این ممنوعیت‌ها را فراهم کنیم تا مردم زیاد تحت فشار نباشند و مردم هم باید تا جایی که امکان دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی گرفتن هشدارها و مخصوصا عدم برگزاری و یا حضور در تجمعات ما را یاری کنند.

به گفته فرماندار تربت‌حیدریه وضعیت شهرستان به لحاظ بروز و شیوع بیماری کرونا همچنان قرمز است و بنا بر آمار اعلام شده در تاریخ ۷ آذرماه، ۱۳۰ نفر در بیمارستان بستری هستند؛ کل مبتلایان قطعی از ابتدا تا تاریخ ۷ آذرماه، تعداد۴۷۱۷ نفر بوده است. کل فوتی‌ها هم تا همین تاریخ ۲۴۸ نفر گزارش شده است و تعداد ۲۷۱۴ نفر از بیماران بستری نیز بهبود یافته‌ و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس كرونا تربت حیدریه محدودیت ها و ممنوعیت ها اعمال محدودیت ها بیماران کرونا تربت حیدریه بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید شیردل کامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به محموله بار دو دستگاه کامیون کشنده که به صورت غیربهداشتی و در قالب گالن‌های ۱۰۰ لیتری حمل می‌شد، مشکوک شدند.   سرهنگ حمیدرضا خوشخو افزود: ماموران در ادامه به منظور بررسی بیشتر، این خودرو‌ها را به داخل ایستگاه هدایت کردند و پس از کنترل اسناد و مدارک راننده، دریافتند محموله‌های موردنظر رب غیربهداشتی فاقد پروانه تولید و بهره برداری است که طبق اعلام کارشناسان شبکه بهداشت، قابل مصرف نیست.   وی بیان داشت: پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی ارجاع و کالای مکشوفه به معاونت غذا و داروی شبکه بهداشت شهرستان تربت حیدریه تحویل داده شد.   سرهنگ خوشخو تاکید کرد: مقابله پلیس با محصولات غیربهداشتی که به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه تولید، تهیه و روانه بازار می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، با قاطعیت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه