Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@15:16:37 GMT

موضوع ترور شهید فخری زاده در مجلس پیگیری می شود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۹۸۶۵

موضوع ترور شهید فخری زاده در مجلس پیگیری می شود

نخعی گفت: موضوع ترور این شهید، حتما توسط مجلس و ارکان تصمیم گیری پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر مسببان این حادثه شناسایی و اقدام تلافی جویانه ای داشته باشیم.

«مصطفی نخعی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: شهید فخری زاده از دانشمندان بزرگ هسته ای ایران و منشا خدمات بزرگی در حوزه های هسته ای و دفاعی و اخیراً سلامت بود که به دست دشمن ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید محسن فخری زاده مورد توجه سرویس های جاسوسی و دشمنان کشور بود، گفت: در طی چند سال گذشته، نخست وزیر کشور صهیونیستی و سرویس های اطلاعاتی غرب به صراحت بر روی این دانشمند نظر داشته اند.

 

نخعی تصریح کرد: متاسفانه بسیار علنی و آشکار در مورد اقدامات شهید فخری زاده در کشور گفتگو شد که جای گلایه دارد؛ اما موضوع ترور این شهید، حتما توسط مجلس و ارکان تصمیم گیری پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر مسببان این حادثه شناسایی و اقدام تلافی جویانه ای داشته باشیم.

 

نخعی با بیان اینکه کشور ایران در پی ترور شهید فخری زاده، پاسخ متناسب و قاطعی را باید داشته باشد، اضافه کرد: ترور دانشمندان هسته ای نشانگر ضعف و استیصال دشمن در مسائل مختلف به ویژه حوزه دفاعی است.

 

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمن به ایران طی چند سال اخیر، بیان کرد: با همه این فشارها و تحریم ها، مسیر رشد ایران ادامه دار بود و دانشمندان کشور و مردم از هیچ تلاشی دست بردار نبوده و نیستند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از دست دادن شهید فخری زاده را ضایعه بزرگی برای کشور ایران عنوان کرد و ادامه داد: اما صنعت هسته ای در کشور بومی شده و وابسته به افراد نیست، لذا رشد و توسعه خود را دنبال خواهد کرد.

 

نخعی تصریح کرد: درست است که شهید فخری زاده را ترور کردند، اما حوادث و ترور این دانشمندان عزم ایران را برای موفقیت و پیشرفت های بیشتر در حوزه های مختلف دفاعی، امنیتی و هسته ای مصمم تر می کند.

 

وی تصریح کرد: مسیرهای پیشرفت و تمدن اسلامی در حوزه های مختلف علمی، دفاعی و هسته ای توسط اساتید و دانشمندان جوان ادامه دار خواهد بود، چراکه اینگونه حوادث مانع رشد و توسعه کشور و اهدافمان نخواهد بود بلکه ما را مصمم تر به ادامه راه می کند.

 

وی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده پروژه ساخت واکسن کرونا را رهبری می کرد، گفت: دشمن برای ترور انگیزه های مختلفی دارد، همچنین با ترور دانشمندانی همانند فخری زاده به دنبال متوقف کردن مسیر علمی کشور در بخش های مختلف سلامت، هسته ای و دفاعی کشور است، اما این مسیر به دانش کافی رسیده و توقف پذیر نخواهد بود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بخشی از اهداف دشمن در موضوع ترور شهید فخری زاده را وارد کردن ایران به سناریوهای از  پیش تعریف شده، عنوان کرد و ادامه داد: اما ایران در حوادث مشابه به بلوغ فکری رسیده و دست دشمن برای ما رو شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در سناریوی دشمن قرار نمی گیرد چراکه ملت ایران بیدار و متوجه مسائل دشمن و جامعه هستند و هم مقام معظم رهبری با ارشادات خود مسیر را تعیین می کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید فخری زاده ترور شهید فخری زاده نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیرجند خراسان جنوبی شهید فخری زاده موضوع ترور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود

به گزارش خبرنگار مهر سردار رستمعلی رفیعی آتانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع مدیران رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: هرکسی در طول انقلاب اسلامی برای انقلاب در کنار امام خمینی (ره) بوده و او را یاری کرد پاسدار است.

وی افزود: مردم در ابتدای انقلاب همه دارایی خود را در کف دست گرفته بودند و در صحنه حضور داشتند و در این بین تعدادی از جوانان مکتبی و مسجدی برای حفاظت و صیانت از مردم، دارایی و زندگی این مردم به میدان آمدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: امام (ره) به این جزیره‌های ناپیوسته یک قدرت پیوسته داد و همه را در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازماندهی داد و از همینجا هسته اولیه سپاه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سپاه با نیاز مردم و انقلاب شکل گرفت و هرکجا انقلاب و ملت به آن نیاز داشتند سپاه در کنار آنها قرار گرفت، تاکید کرد: سپاه یک سازمان نظامی صرف نبود اما رسالت او برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب و دین خدا بود.

رفیعی اضافه کرد: در آن برهه دستاورد انقلاب استقلال جغرافیایی ایران بود و این استقلال بر اساس وظیفه قانونی محوله در کنار ارتش ایستاد.

وی بیان کرد: بعد از جنگ تمامی ارتش‌های دنیا به پادگان‌های نظامی باز می‌گردند تا ساختار و سازمان خود را بازیابی و تقویت کنند اما سپاه با همه تجربه‌های خود برای سازندگی کشور دوباره در کنار مردم قرار گرفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) ادامه داد: در همه حوادثی که در این کشور به وجود آمد سپاه خود را در دل بحران قرار داد و اولین وارد شده و آخرین خارج شد.

وی ادامه داد: با دفاع مقدس دشمن را پشیمان کرده و او را از کشور بیرون کردید و بعد از جنگ آسوده نشدید و اجازه ندادید دشمن در دور دست‌ها نیز به این کشور طمع داشته باشد.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هدفی جز تحقیر و شکست آمریکا نداریم و دیگران را نیز در تراز دشمنی با ملت ایران نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن اتفاق افتاد، بیان کرد: در این نبرد سپاه و ملت ایران سه قدرت خود را به رخ دنیا کشید.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) تاکید کرد: در این ماجرا وعده الهی محقق شد و این عملیات خارج از تصور همگان از دوست تا امریکایی های دشمن بود و این خارج از تصور بودن به معنای جلوه قدرت الهی است.

وی با بیان اینکه قدرت دوم ما در تصمیم، اراده و تدبیر به اراده ولی فقیه و فرمانده کل قوا بود، اضافه کرد: قدرتی که به رخ عالم کشیده شد قدرت تدبیر مقام معظم رهبری بود.

رفیعی ادامه داد: سومین قدرت ما در این عملیات صدق شهدای کنسولگری ما بود و تمام این عوامل ما را به قدرتی غیرقابل پیش بینی در دنیا تبدیل کرد.

وی در پایان گفت: اسرائیلی که به دروغ خود را چهارمین ارتش دنیا می‌دانست برای دفاع از خود در برابر ملت ایران کشورهای غربی را فراخوان کرد.

کد خبر 6084884

دیگر خبرها

  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • عملیات «وعده صادق» داغ‌ترین نبرد سپاه با دشمن بود
  • فیلم/ اژه‌ای: اگر یک نماینده مجلس موضوعی را پیگیری می‌کند نباید حمل بر نفوذ شود