Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزارت امور خارجه انگلیس در واکنش به ترور شهید دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان اعلام کرد که دولت لندن در پی یافتن حقیقت پیرامون این حادثه است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس بامداد یکشنبه در پاسخ کتبی به سئوال خبرنگار ایرنا پیرامون واکنش لندن به این حادثه نوشت: ما در پی گزارش‌های منتشر شده در خصوص "کشته ‌شدن" یک دانشمند هسته‌ای ایرانی، سریعا در پی یافتن حقیقت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این حال در مورد پاسخ دولت به درخواست سفیر ایران برای محکومیت این اقدام توضیحی نداد.  

فخری زاده از دانشمندان کشورمان عصر جمعه در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

در همین پیوند حمید بعیدی نژاد سفیر کشور ما در انگلیس روز شنبه از دولت لندن خواست تا ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کند.

وی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:‌ شهید بزرگوار دکتر فخری زاده از دانشمندان متعهدی بود که عمر با برکت خود را به ارتقاء دانش و توان ملی کشور اختصاص داد و در همین راه جان خود را نیز فدا نمود.  

وی خاطر نشان کرد: ترور این دانشمند بزرگ‌ مصداق بارز نقض قوانین بین المللی و نقض ارزشها و استانداردهای جهانی حقوق بشر می‌باشد.

سفیر کشور ما با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران قطعا از خون این شهید نخواهد گذشت و انتقام آن را خواهد گرفت» افزود: از دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی انتظار داریم که این ترور ناجوانمردانه را به‌روشنی و صراحت محکوم نمایند.  

وی افزود: در همین چارچوب به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از دولت لندن درخواست کرده‌ام که این اقدام غیرانسانی استکبار جهانی و صهیونیسم را به‌روشنی محکوم کند.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست. 

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • آتش گرفتن قطار در کانادا
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • منچسترسیتی با غلبه بر چلسی به فینال جام حذفی صعود کرد