Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@10:54:10 GMT

واکنش برنی سندرز به ترور «فخری‌زاده»

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۹۹۵۱

واکنش برنی سندرز به ترور «فخری‌زاده»

​سندرز بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: « ترور محسن فخری‌زاده ، [اقدامی] غیرقانونی، تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه بود. این اقدام آشکارا با هدف تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران، همزمان با روی کار آمدن دولت جدید بود».

وی با به اشتراک گذاشتن لینک یک تحلیل از روزنامه «نیویورک‌تایمز» مبنی بر اینکه ترور شهید فخری‌زاده با هدف تهدید برنامه «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی جدید آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ایران بود، ادامه داد: «ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلماسی، نه جنایت، بهترین راه به سمت جلو است».

پیش از این، «کریس مورفی» دیگر سناتور دموکرات نیز با یادآوری اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی تصریح کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران، کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا، اسرائیل یا جهان نمی‌کند.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را هولناک توصیف کرد که با هدف تضعیف دیپلماسی صورت گرفته است. (جزئیات بیشتر)

روز جمعه بود که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترور فخری زاده توافق هسته ای ایران ترور توافق هسته ای ایران سندرز فخری زاده فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶ بر یک ایران به پایان رسید.

علی اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در آخرین لحظات این دیدار تیم ملی ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد که حسن زاده با مهارت و زیبایی خاصی این گل را وارد دروازه قرقیزستان کرد. پیروزی تیم ملی ایران و همچنین ضربه پنالتی حسن زاده در بسیاری از رسانه‌های فوتسالی جهان بازتاب داشت و به تمجید از آن پرداختند.

صفحه کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص این پیروزی نوشت: ایران به حضور خود در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ادامه داد.

صفحه «Asean Futsal» فوتسال هم صعود تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی را پوشش داد.

پایگاه خبری «Bolalob» نوشت: بازگشت امپراتور آسیا به جام جهانی فوتسال. ایران از دوره دوم تا یازدهم یازدهم جام جهانی به طور مداوم در این بازی‌ها شرکت کرده است و در سال ۲۰۱۶ با کسب عنوان سوم بهترین عملکرد را به دست آورد.

صفحه خبری «Pasión Futsal» هم به ۱۲ قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در دوره‌های گذشته و صعود به مرحله نیمه نهایی با برتری برابر قرقیزستان اشاره کرد.

«گابریل هرناندز» خبرنگار و مفسر فوتسال هم شگفتی خود را از ضربه پنالتی حسن زاده اعلام کرد.

پایگاه خبری «۵۵FutsaI» ضربه پنالتی حسن زاده غیرقابل باور توصیف کرد.

رسانه «Galeri Futsal» هم با انتشار ویدئویی از ضربه پنالتی حسن زاده نوشت: ایران با برتری برابر قرقیزستان برای نهمین بار راهی جام جهانی شد.

صفحه خبری «Futsal World» هم در خصوص پنالتی حسن زاده نوشت: حسن زاده یک «نمایش ایرانی» از خود به نمایش گذاشت.

پایگاه خبری «Futsal Profissional» هم به صعود ایران به جام جهانی اشاره کرد.

کد خبر 6087867

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران