Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:18:12 GMT

آخرین وضعیت نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۰۰۴۵

آخرین وضعیت نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نوسازی سینما ۲۹ بهمن تحت عنوان "پردیس سینمایی_فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز" از ابتدای سال شروع شده است، آخرین وضعیت این پروژه فرهنگی_هنری را تشریح کرد.

محمد حسین بلاغی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوزه هنری استان در ادامه‌ی فعالیت‌های نوسازی سینماها و مراکز فرهنگی استان، اقدام به نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز کرده و این پروژه علی‌رغم وجود مشکلات، کمبود منابع و چندین برابر شدن قیمت مصالح، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که بخش اعظمی از کارهای عمرانی و ابنیه‌ای در حوزه نوسازی انجام شده است، گفت: ان‌شاءالله طبق برنامه‌ریزی، حدود دو هفته بعد به کارهای نازک کاری و دکوراسیون ورود کرده و سپس مجتمع، تجهیز خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: هر چند از برنامه زمان‌بندی مقداری عقب افتاده‌ایم، اما با درنظر گرفتن مشکلات، گرانی‌ مصالح و کمبودهای مالی، برآورد خوبی از پیشرفت پروژه داریم.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و امکانات این مجتمع سینمایی_فرهنگی نیز گفت: این مجموعه دارای شش سالن مختلف بوده که شامل سالن "وی‌آی‌پی" با حدود ۱۴ صندلی، چهار سالن با ظرفیت ۹۰ الی ۱۴۰ نفر و یک سالن بزرگ با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر است.

وی به امکان اجرای نمایش در این مجموعه نیز اشاره کرد و افزود: یکی از سالن‌های مجتمع نیز به صورت تخصصی و با ایجاد امکانات مجاور و تجهیرات تخصصی، به سالن سینما و تئاتر تبدیل می‌شود که هم قابلیت سینما و همچنین قابلیت اجرای نمایش را دارد.

بلاغی با بیان این‌که در کنار این سالن‌ها، سایر فضاهای فرهنگی و همچنین یک کافی شاپ نیز به صورت پاتوق هنرمندان درنظر گرفته شده است، ادامه داد: بعد از افتتاح مجموعه، در حوزه نرم‌افزاری نیز برنامه‌های فرهنگی و سینمایی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش خود را به کار گرفته بودیم تا پروژه در دهه فجر به اتمام برسد، اما با توجه به مشکلات پیش‌رو و تامین همزمان منابع استانی و ملی، این موضوع بعید به نظر می‌رسد، اضافه کرد: کمر همت بسته‌ایم تا این پروژه را اوایل سال بعد به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس حوزه هنری استان در خاتمه ابراز کرد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قدردانی می‌کنیم که منابع پروژه را تخصیص دادند، مسئولان در تهران هم در رابطه با تخصیص منابع قول داده‌اند و پای کار هستند تا ان‌شاءالله بتوانیم این پروژه را در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ افتتاح کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سینما مجتمع فرهنگی هنری آذربايجان شرقي حوزه هنري تئاتر نوسازی سینما حوزه هنری ۲۹ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امسال برای نوسازی مساکن ناپایدار و لرزان مجاهدت بیشتری نیاز است، گفت: در نوسازی بناهای ناپایدار مردم نقش اساسی و جدی دارند و باید بسترهای مناسب در این رابطه را فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: چاره‌ای جز ابتکار و خلاقیت در اطلاع‌رسانی در این رابطه نداریم و باید تلاش کنیم در حوزه بازآفرینی نقش مردم و شهرداری‌ها بیش از پیش پررنگ‌ شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه امسال بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی در هر ماه یک رویداد مسکنی در استان‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: در این رابطه حوزه بازآفرینی شهری نیز نقش فعال و حضور جدی در ‌این رویدادها خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه در حوزه بازآفرینی شهری از مرحله پایش تا نظارت با حضور و توسط مردم است، گفت: باید امسال عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه بازآفرینی شهری کلید زده شود و همچنین حداقل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مشارکتی بر روی املاک و اراضی شرکت آغاز خواهد شد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب ورودی سالن کنسرت معین در وان!
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • فعال شدن پروژه ساخت بزرگترین سالن آمفی‌تئاتر استان توسط دانشگاه پیام نور ایلام
  • ◄ اتصال قراملک به بازار تبریز با بهره برداری از خط ۲ متروی تبریز
  • فصل جدید در نوسازی ناوگان پستی کشور