Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@20:43:42 GMT

«صندوق پالایشی یکم» قابل بازگشایی است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۰۰۸۴

«صندوق پالایشی یکم» قابل بازگشایی است

ایران اکونومیست- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در رابطه با بحث صندوق پالایش یکم چند روز گذشته یک پیشنهاد به دولت ارایه شد و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی بازگشایی می‌شود، البته این صندوق اکنون هم قابل بازگشایی است.‌

 به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران؛ مراسم تجلیل از ایثارگران، جانبازان و بسیجیان سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه، عصر امروز با حضور رئیس سازمان، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق ذخیره بسیجیان و جمعی از ایثارگران و اهالی رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن گرامیداشت شهادت دانشمند فرهیخته هسته ای محسن فخری زاده، ایثارگری را روحیه و جوهره‌ای دانست که به توسعه و پیشرفت در همه عرصه ها از جمله بازار سرمایه منجر خواهد شد.

وی افزود: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی اصل ۴۴ که به بحث سرمایه گذاری و تقویت تولید ملی اشاره دارد، بر فرهنگ بسیجی و روحیه ایثارگری در عرصه های مختلف تاکید فراوان شده است.

دکتر قالیباف اصل با اشاره به لزوم آموزش، فرهنگ سازی و حضور غیرمستقیم مردم در سرمایه گذاری ها اظهار داشت: استفاده از پتانسیل شرکت های سبدگردان کمک می کند که مردم در بازار سرمایه حضور آگاهانه تری توأم با تعقل و احتیاط بیشتر داشته باشند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: قابلیت معامله سهام عدالت در بازار سرمایه، اتفاق مهمی بود که به حضور آحاد جامعه در این بازار کمک کرد و سازمان بورس و اوراق بهادار همچنان آماده همکاری با بسیج در تمامی عرصه هاست.

قالیباف اصل تصریح کرد: سود در بازار سرمایه، پاداش صبر و شکیبایی برای افرادی است که بلند مدت فکر کرده و از رفتارهای هیجانی در این بازار پرهیز کرده اند.

در این مراسم همچنین اسفندیاری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ذخیره بسیجیان، بصیرت و اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را سه عنصر تشکیل دهنده روحیه بسیجی دانست و گفت: بسیج می تواند با مشارکت در عرصه اطلاع رسانی و آموزش جامعه هدف، در معرفی پتانسیل های اقتصادی کشور به ویژه در بازار سرمایه ایفای نقش کند.

همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه این دیدار و در جمع خبرنگاران به شرایط خوب بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه به آحاد مردم تعلق دارد و در این میان صندوق ذخیره بسیجیان در بازار سرمایه نقش فعال دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان بازگشایی نماد پالایش یکم گفت: سازمان بورس با تمام توان از حقوق سرمایه گذاران بازار سرمایه دفاع می کند. هفته گذشته هم در بحث شیوه نامه تنظیم بازار فولاد نهاد ناظر بازار سرمایه مدافع حقوق فعالین بازار بود. این رویه در تمام موارد مربوط به بازار سرمایه جاری است. در رابطه با توقف و بازگشایی همه نماد ها نیز همواره به دنبال صیانت از حقوق سرمایه گذاران هستیم.

سخنگوی سازمان بورس افزود: در رابطه با بحث پالایش یکم هم چند روز پیش یک پیشنهاد به دولت ارایه شد ودر صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می شود. البته پالایش یکم در حال حاضر هم قابل بازگشایی است.

‌ ارائه تقدیرنامه به نمایندگی از جمع به علی درخشان از شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، و عکس یادگاری ایثارگران و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، پایان بخش این مراسم بود.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پالایش یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل ازصندوق نوآوری و شکوفایی،  رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور گفت: به گواه آمار‌های رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی ـ به عنوان یک شاخص راهنمای مهم ـ نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است. برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازار‌های بین‌المللی شده‌اند، برخی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و برخی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به حل مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت.

وی گفت: یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآورد‌ها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مولفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تامین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد. تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نامگذاری ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکار‌های جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است.

این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تامین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزار‌هایی مانند تامین مالی جمعی می‌گذرد.

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام