Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:59:54 GMT

پاسگاه های محیط بانی گیلان تجهیز شدند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۰۱۹۷

پاسگاه های محیط بانی گیلان تجهیز شدند

ساسان کفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محیط بانان برای حفاظت از محیط زیست کشور از جان مایه می گذارند افزود: اقلیم متفاوت گیلان، اکوسیستم های مختلف آبی،خشکی و تنوع کم نظیر گونه های حیات وحش موجب شده تا انجام خدمت در محیط زیست استان با مباحث و مشکلاتی متفاوت روبرو باشد.
وی با اشاره به تجهیز پاسگاه های محیط بانی استان به دوربین های فوق مدرن حفاظتی و فناوری های پاک یادآور شد :این اقدام در راستای اجرای بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت استفاده از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کفایی با بیان این که محیط بانان ، ضابطان قضایی محسوب می شوند تاکید کرد: نیروهای  یگان حفاظت محیط زیست باید در تمام  زمینه های کاری مرتبط با حفاظت و پایش محیط زیست اطلاعات کافی داشته  و در محل  انجام خدمت خود به عنوان یک منبع و مأخذ عمل نمایند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: با توجه به حساسیت ، تنوع بی نظیر و مناطق گسترده تحت مدیریت اگر حمایت همه مردم و همکاری دستگاه محترم قضایی و نیروی خدوم و زحمتکش انتظامی همراه نباشد بی شک محیط بانان استان در این راه مقدس با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد که ۱۴۱ شهید ۳۰۰ جانباز در کشور گواه آن است.
۱۷۲ محیط بان  در ۲۱ پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند؛ .گیلان  دارای ١٥ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹.۱۶ درصد از سطح کل استان را شامل می شود  ؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو  اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده  ) نیز بوده که ۱۰.۳ درصد از سطح کل استان را شامل می شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  اکبر قائمی افزود : با توجه به جاری شدن آب از کانال کانی سیب به سوی دریاچه ارومیه و عبور آن از منطقه حفاظت شده گدار، محیط بانان پاسگاه شهید میکائیل هاشمی و مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نقده با حضور شبانه روزی در منطقه از هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه برداشت غیرمجاز اب جلوگیری می کنند تا اب رهاسازی شده بصورت حداکثری وارد دریاچه ارومیه شود . 
وی ادامه داد:هر گونه  برداشت  غیر مجاز آب از کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی انجام میگیرد.

 

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد
  • تجهیز محیط بانان آذربایجان شرقی به وسایل مدرن