Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حمید مقامی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، بیمارستان‌ها و کادر درمان بی وقفه برای مقابله با این بیماری و ارائه خدمت به بیماران ایثارگرانه فعالیت می‌کنند، در این میان یکی از الزامات بیمارستان‌ها برای تسریع بهبود بیماران بستری، ارایه خدمات مراقبتی، حمایتی و عاطفی در کنار خدمات درمانی تخصصی است؛ وظایفی که در شرایط عادی از سوی همراهان بیمار ایفا شده و در روز‌های کرونایی نبود آن کاملا محسوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این خصوص نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری بسیج جامعه پزشکی و موسسه فرهنگی تبلیغی نصیر، عزم یک کار جهادی در بخش‌های کووید بیمارستان‌های شیراز را آغاز کرده و طی فراخوانی با عنوان «همیاران سلامت» از مردم برای انجام خدمات جهادی برای بیماران کرونایی دعوت کرد که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

مقامی ادامه داد: با مدد الهی فعالیت جهادی این طرح از دوم آذرماه در بیمارستان نمازی با آموزش «همیاران سلامت» آغاز و استقبال مسوولان بیمارستان و کادر درمان این بیمارستان را به همراه داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به ممنوعیت حضور همراهان بیمار در بخش‌های کرونایی، گفت: این همراهی و حمایت خالصانه از سوی نیرو‌های مردمی داوطلب و جهادگر، در قالب طرح همیاران سلامت در برخی از بیمارستان‌های شیراز ارائه می‌شود.

حجت الاسلام مقامی افزود: شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و نیاز بالای بیمارستان‌ها و کادر درمان به کمک‌های جهادی و داوطالبانه، طرح همیار سلامت ضمن اخذ مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت و تحت نظارت بیمارستان با هدف کمک رسانی به جامعه پزشکی و پرستاری، کمک در ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی بیماران بستری و یاری رسانی در امور شخصی، حمایتی و مراقبتی بیمار آغاز به کار کرد.

مقامی بیان کرد: امیدواریم با همکاری جدی‌تر مردم استان فارس در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همراهی آن‌ها در اعمال محدودیت‌های سراسری مصوب و همچنین نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های متولی استان، در اجرای هرچه مطلوب‌تر پروتکل ها، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان فارس باشیم.

او با تاکید به اینکه داوطلبان طی جلسه آموزشی نسبت به ماهیت کار و نوع فعالیت و همچنین نحوه حفاظت فردی توجیه می‌شوند، گفت: داوطلبان طرح همیاران سلامت نیاز به تخصص خاصی ندارند، چراکه همان کاری را انجام خواهند داد که یک همراه برای بیمار انجام می‌دهد.

داوطلبان می‌توانند برای هماهنگی و نام نویسی در این طرح با شماره‌های ۰۹۱۷۹۹۹۹۵۵۸ - ۰۹۱۷۹۱۰۸۲۲۰ واحد جذب و گزینش موسسه نصیر تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز مدافعان سلامت همیاران سلامت بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد