Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود رضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان صدا و سیما طی چند سال گذشته کیفی سازی تصاویر شبکه‌های تلویزیونی بوده که با پیشرفت‌های تکنولوژی در دنیا و علی رغم همه تحریم‌های اعمالی بر کشور این مهم محقق شده است.

وی گفت: گذر کردن از آنالوگ به دیجیتال چندین سال قبل در کشور کلید خورد و هم اکنون بخش وسیعی از پوشش جمعیتی کشور از این امکان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان با اشاره اینکه دو اتفاق مهم در انتشار شبکه‌های تلویزیونی و دیجیتال همزمان در کشور و در استان سیستان و بلوچستان خواهد افتاد، افزود: مردم شریف استان فقط کافیست منوی جستجوی گیرنده‌های تلویزیون خود را فعال کرده تا ۴ شبکه تماشا، امید، شما و ایران کالا که به شبکه‌های دیجیتال افزوده شده است را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شبکه تلویزیونی در استان سیستان و بلوچستان در آستانه HD سازی هستند، افزود: همزمان با توسعه شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال در کشور در ایستگاه‌های تلویزیونی سیستان و بلوچستان نیز ۸ شبکه یک سیما، سه سیما، خبر، پویا، ورزش، آی فیلم، نسیم و مستند بر روی بسته سوم TS۳ دیجیتال از فرمت Sd به فرمت HD به منظور افزایش کیفیت رنگ،شفافیت تصاویر تبدیل خواهد شد.

دهقان کرد: در آینده‌ای نزدیک نیز ۴ شبکه دیگر شامل شبکه‌های نمایش، افق، ایران کالا و تماشا نیز به عنوان بسته چهارم TS۴ در مرکز استان اضافه خواهد شد که در مجموع شبکه‌های HD در استان پهناور سیستان و بلوچستان به ۱۲ شبکه خواهد رسید.

وی ادامه داد: دریافت شبکه‌های HD فقط توسط گیرنده‌هایی امکان پذیر است دارای قابلیت HO-T۲-HEVC را داشته باشد که تمامی گیرنده‌های تولید سال ۲۰۱۷ به بعد این قابلیت را دارند.

معاون فنی صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان افزود: اگر گیرنده‌هایی این قابلیت را نداشته باشد مردم باید یا گیرنده خودشان را برای دریافت شبکه‌ها تعویض کنند یا اینکه اقدام به تهیه دستگاه مبدل ست آپ باکس با فرمت و قابلیت پشتیبانی HO-T۲-HEVC کنند.

کد خبر 5083137

منبع: مهر

کلیدواژه: صداوسیمای سیستان و بلوچستان سازمان صداوسیما سیستان و بلوچستان زاهدان شبکه اچ دی ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف شیوع کرونا کرمانشاه هفته بسیج آمار کرونا گرگان کمک مومنانه بارش باران بوشهر عکس استانها سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم