Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:32:08 GMT

نسخه تکراری AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان امسال

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۰۸۹۵

نسخه تکراری AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان امسال

رسانه‌های ورزشی کشور قطر خبر دادند کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را مثل سال ۲۰۲۰ به شکل متمرکز و به صورت تک بازی در مراحل حذفی برگزار کند.

به گزارش مشرق، به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیمه تمام ماندن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت این رقابت‌ها را به صورت متمرکز در کشور قطر و به صورت جداگانه در دو منطقه شرق و غرب قاره برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه‌های «الرایه» و «الوطن» قطر امروز خبر دادند که کنفدراسیون آسیا قصد دارد با توجه به محدودیت‌هایی که در سال ۲۰۲۱ وجود دارد، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به صورت متمرکز و به صورت تک بازی در مراحل حذفی برگزار کند و این «نزدیک‌ترین» و «مناسب‌ترین» گزینه AFC است.

بیشتر بخوانید:

باخت یاران اینیستا مقابل نماینده چین با قضاوت فغانی

الوطن در گزارش خود آورده است: «کمیته مسابقات AFC در حال حاضر در تلاش برای سازماندهی و برنامه ریزی دو رقابت باشگاهی در سال ۲۰۲۱ است؛ یعنی لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ. همه نشانه‌ها به این واقعیت اشاره دارد که روند خاصی در کنفدراسیون آسیا وجود خواهد داشت که این رقابت‌ها به همان روشی که در حال حاضر برگزار می‌شود، انجام خواهد شد یعنی برگزاری مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت و برگزاری تک بازی در مراحل حذفی در شرق و غرب قاره آسیا. درست مثل همان چیزی که در نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به میزبانی دوحه برگزار می‌شود.»

رسانه‌های قطر از تقویم فشرده قاره آسیا در فصل آینده و همچنین نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا به عنوان دو دلیلی یاد کرده‌اند که AFC را به سمت برگزاری متمرکز رقابت‌ها سوق داده است:

«رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از امسال تا سال آینده برگزار می‌شود. همچنین مسابقات مهم قاره آسیا سال آینده انجام می‌شود از جمله حضور قطر و استرالیا در کوپا آمه‌ریکا، حضور قطر در جام آمریکای شمالی که قطر به عنوان اولین تیم آسیایی در آن شرکت می‌کند. علاوه بر آن برگزاری مسابقات کشورهای عربی که زیر نظر فیفا انجام می‌شود و رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها.

همه اینها تعهدات اجباری در سال ۲۰۲۱ است که لغو نمی‌شود و یا به تعویق نمی‌افتد. همچنین مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که به سال آینده موکول شده است. بنابراین سال آینده سال شلوغی است و لازم است زمان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا کوتاه شود. تمایل AFC به برگزاری متمرکز مسابقات در سال آینده هم وجود دارد اما تاکنون روشی برای درمان ویروس کرونا وجود ندارد و تا زمانی که این ویروس بدون درمان باشد، سفر به کشورهای مختلف بسیار دشوار است.»

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده کنفدراسیون فوتبال آسیا قطر فیفا لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا سال آینده رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی شهر «دانانگ» در کشور ویتنام در سه بخش پومسه، کیوروگی و پاراتکواندو از ۲۵ الی ۳۰ اردیبهشت ماه پیگیری خواهد شد.

اتحادیه تکواندو آسیا، با ارسال نامه‌ای از هومن صادق نیا و مهدی بهادری داوران شایسته کشورمان دعوت کرد تا در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به قضاوت بپردازند.

شایان ذکر است تیم‌های ملی ایران در بخش‌های تکواندو، پومسه و پاراتکواندو این رقابت‌ها با ترکیبی کامل حضور خواهند داشت.

کد خبر 6085524

دیگر خبرها

  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • حضور قهرمانان استان در رقابت های بین‌المللی
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • احتمال حضور ۱۰ تیم ایتالیایی در رقابت های اروپایی فصل آینده
  • صعود ۲ قایقران ایرانی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا 
  • برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران
  • احتمال حضور ۱۰ تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی فصل آینده