Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل با بیان این که پنتاگون تصمیم جابجایی ناو هواپیمابر «نیمیتز» در خلیج فارس را قبل از ترور  محسن فخری زاده صادر کرده بود، خاطرنشان کرده، ایالات متحده از ترور دانشمند هسته‌ای ایران به عنوان بهانه برای تهیه مقدمات جنگ بزرگ مقیاس در خاورمیانه سوء استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آریا،سایت روسی اسپوتنیک گزارش داده، کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل معتقد است که ایالات متحده از تروردانشمند هسته‌ای ایران به عنوان بهانه برای تهیه مقدمات جنگ بزرگ مقیاس در خاورمیانه سوء استفاده کرده است.
عناصر تروریستی مسلح بعدازظهر روز جمعه 7 آذر ماه 1399، محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند و وی را به شهادت رساندند.
رئیس کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل در ادامه گفت:«انتقال جنگنده های آمریکایی به امارات متحده عربی و دیگر اقدامات آمریکا گویای آن است که ایالات متحده برای عملیات جنگی بزرگ ابعاد آماده می شود که ترور فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران می تواند در حکم «چکاندن ماشه» آن باشد.
رسانه های آمریکایی با استناد به اعلامیه پنتاگون گزارش می دهند که ناو هواپیمابر « نیمیتز» نیروی دریایی آمریکا و گروه همراه آن دستور بازگشت به خلیج فارس را دریافت کردند. پنتاگون تصمیم جابجایی « نیمیتز» در خلیج فارس را قبل از ترور محسن فخری زاده صادر کرده بود.
فرمانده مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در هفته گذشته انتقال واحدهای نظامی از آلمان به امارات و انتقال اسکادریل جنگنده های « اف -16» برای بازدارندگی تهاجم و تأمین امنیت و ثبات را گزارش داده بودند. تمام این اقدامات گواه آن است که آمریکا برای عملیات بزرگ ابعاد جنگی آماده می شود که ترور دانشمند هسته ای ایران میتواند در حکم « چکاندن ماشه» برای آن باشد.
بازی های خطرناکی که پیامدهای آن غیرقابل پیش بینی اما دقیقا منفی است. گناه این امر به گردن رهبری ایران نخواهد افتاد. هر فردی که مسئول ترور فخری زاده باشد، این قتل را بدون شک می توان به عنوان یک عمل تروریستی تلقی نمود که در جهت بی ثباتی اوضاع در منطقه و تحریک واکنش شدید تهران سمتگیری شده است.
از اینرو هم اکنون خیلی چیزها به به بازرسی عینی و دقیق این قتل توسط ایران، واکنش تهران و موضع جامعه بین المللی وابسته خواهد بود. وزیر خارجه ایران، از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا خواست به «استاندادرهای دوگانه شرم آور پایان بدهند و این ترور دولتی را محکوم کنند». واکنش اتحادیه اروپا مشخص بود، «اتحادیه اروپا این قتل را محکوم می کند و آن را یک جنایت و در تضاد با اصل دفاع از حقوق بشر می داند که اتحادیه اروپا مدافع آن است».
بدین ترتیب تهران برخلاف کسانی که این حمله را سازماندهی کردند، راه متمدنانه را در پیش گرفته است که پاسخی به اتهامات دائمی علیه ایران است که گفته می شود « حامی تروریسم» است».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنگ بزرگ خاورمیانه ترور شهید فخری زاده اتحادیه اروپا هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب ایران برابر ترکمنستان (احتمالی)

تیم ملی ایران در حالی امروز به مصاف ترکمنستان می​‌رود که آماده​‌ترین مهاجم خود را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم گروه E مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های ترکمنستان و ایران در ورزشگاه عشق آباد به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم امیر قلعه نویی اما یک غایب بزرگ دارد و آن سردار آزمون، مهاجم آماده این روزهای تیم ملی است. او که در دیدار قبلی مقابل ترکمنستان مصدوم شد حدود شش هفته دور از میادین خواهد بود تا در کنار علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی مصدومان تیم ملی برای دیدار با ترکمنستان لقب بگیرند.

بازگشت باتجربه‌ها به خط دفاع

شجاع خلیل زاده که بازی قبلی با ترکمنستان را به دلیل محرومیت از دست داده بود به احتمال فراوان در بازی برگشت در کنار کنعانی‌زادگان، مدافع گلزن این روزها در قلب دفاع حضور خواهد داشت. در اردویی که احسان حاج صفی حضور ندارد به احتمال فراوان میلاد محمدی مدافع چپ خواهد بود، اما در پست دفاع راست این رامین رضائیان خواهد بود که به ترکیب اصلی باز می‌گردد تا جانشین صابر حردانی شود.

محمد امین حزباوی و سامان فلاح دیگر مدافعان وسط تیم ملی هستند که با وجود پتانسیل بالا، امیر قلعه نویی فعلاً کمتر از آنها در ترکیب اصلی استفاده می‌کند.

ترکیب قابل پیش بینی در میانه میدان

مطابق بازی‌های اخیر ایران به احتمال فراوان سعید عزت اللهی و سامان قدوس قلب هافبک تیم ملی برابر ترکمنستان را تشکیل می‌دهند. در سمت چپ محتمل‌ترین گزینه می‌تواند محمد محبی باشد و در سمت راست با توجه به مصدومیت جهانبخش و غیبت او، شانس بازی به علی قلی‌زاده خواهد رسید تا برای دومین بازی متوالی در ترکیب اصلی قرار گیرد. صیادمنش و نورافکن دیگر بازیکنان ایران هستند که احتمال استفاده از آنها در خط هافبک بالا است.

جانشین سردار، معمای ترکیب تیم ملی

شاید پیش بینی جانشین سردار آزمون در خط حمله تیم ملی از بین قایدی و صیادمنش کمی مشکل به نظر برسد، اما با توجه به بازی‌های قبلی و نفراتی که امیر قلعه نویی از آنها استفاده کرده است، به نظر می‌رسد مهدی قایدی به ترکیب اصلی راه پیدا کند تا در کنار مهدی طارمی زوج بوشهری خط حمله تیم ملی را تشکیل دهند.

در هر صورت بعید به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی دست به ریسک بزند و از بازیکنان کم تجربه‌ای مثل آزادی، آقایی‌پور یا سحرخیزان در ترکیب اصلی استفاده کند.

ترکیب احتمالی ایران برابر ترکمنستان

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، رامین رضائیان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی و مهدی طارمی

کد خبر 739225

دیگر خبرها

  • انتقاد سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز از فرصت‌سوزی بازیکنان
  • چلسی دنبال پیشرفت، برنتفورد و برنلی خواهان فراری بزرگ، آیا آرسنال از خط پایان قهرمانی می‌گذرد؟
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • شکوه بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه در نیریز پس از بارش
  • اسرائیل رسما ترور مرد شماره ۳ حماس را گردن گرفت
  • ◄ بده و بستان عجیب بین دو کامیون ساز بزرگ و باسابقه ایران!
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • ترکیب ایران برابر ترکمنستان (احتمالی)
  • وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم
  • اسلام‌آباد: قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم