Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:56:56 GMT

نجات ۸۸ روستای زنجان از محاصره برف

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۱۷۳

نجات ۸۸ روستای زنجان از محاصره برف

ایسنا/زنجان معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از بارش برف در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: راه ارتباطی ۸۸ روستا بازگشایی شده است.

جواد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اثر بارش برف، راه ارتباطی ۹۹ روستا در استان زنجان مسدود شده بود که با تلاش راهداران تا شب گذشته ۸۸ روستا بازگشایی شد و تلاش راهداران برای برف‌روبی ۱۱ روستای دیگر ادامه دارد که البته به علت تداوم بارش‌ها احتمال انسداد راه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در همه محورهای مواصلاتی استان زنجان شاهد بارش برف هستیم، تصریح کرد: این بارش در محورهای کوهستانی همچون جاده دندی، زنجان به طارم، تهم به چورزق، زنجان به بیجار و سلطانیه – خدابنده – همدان شدت بیشتری دارد و سطح جاده را لغزنده کرده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تاکید کرد: با توجه به بارش برف و لغزنده بودن مسیر، رانندگان برای تردد از گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر از زنجیر چرخ استفاده کنند و پیش از سفر از سالم بودن ایمنی و لوازم ایمنی خودرو اطمینان داشته باشند.

این مسئول، تعداد راهدارخانه‌های استان را ۳۰ باب برشمرد و گفت: مجموعه راهداری با  ۴۰۰ نفر نیرو و ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه می‌دهد. در زمان بارش برف نیز اولویت با بازگشایی محورهای اصلی و فرعی و سپس راه‌های روستایی است. البته رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت و از زنجیرچرخ استفاده کنند؛ چراکه که توقع آن‌ها برای کمک‌رسانی راهداران در زمان گرفتار شدن در برف، در کار اصلی این نیروها وقفه ایجاد می‌کند.

یوسفی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار تن نمک برای عملیات راهداری زمستانی خریداری شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲ هزار تن آن حمل و در راهدارخانه‌ها دپو شده است. همچنین باید دانست که نمک‌پاشی به سطح جاده آسیب می‌زند اما با توجه به توقع مردم برای باز بودن مسیرها مجبور به نمک‌پاشی و کاهش لغزندگی جاده هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان برف انسداد راه استانی اجتماعی استان زنجان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محورهای فرعی شده است، گفت: خسارت وارد طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گزارش تسنیم، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که به دنبال بارش‌های اخیر و به منظور بازدید میدانی از وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان عازم این استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راههای روستایی و محورهای فرعی شده، گفت: خسارت وارد شده طبق کارشناسی‌های اولیه 1500 میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گفته امانی، نزدیک به 25 راه اصلی و فرعی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: راه‌های حدود 250 روستا نیز مسدود شده که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی آن‌ها هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: 50 اکیپ فعال و سیار راهدار به همراه 150 دستگاه ماشین آلات مشغول فعالیت و تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

امانی افزود: برخی از این ماشین آلات از روستاهای معین هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان عازم استان سیستان و بلوچستان شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف 10 روز آینده تمام راه‌های مسدود شده باز خواهند شد اما اولویت، بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که می‌کوشیم ظرف 24 تا 48 ساعت آینده بازگشایی شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل همچنین از همکاران راهدار برای بازگشایی راه‌ها و انجام عملیات امداد و نجات برای دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومی از سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی