Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:21:04 GMT

انصارالله: انگلیس شریک جنایات عربستان در یمن است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۱۷۹

انصارالله: انگلیس شریک جنایات عربستان در یمن است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به استقرار نیروهای نظامی انگلیس در خاک عربستان اعلام کرد، انگلیس در حمله ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض به یمن شریک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت، حمایت انگلیس از عربستان تاییدی بر مشارکتش در جنگ علیه یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان باید بداند هیچ کس هر چقدر هم حمایت کند، برایش سودی نخواهد داشت.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که روزنامه ایندیپندنت انگلیس از استقرار نیروهای نظامی این کشور در خاک عربستان برای دفاع از میادین نفتی خبر داد.

به نوشته این روزنامه، کمک های انگلیس شامل استقرار سامانه رادار نظامی پیشرفته برای شناسایی پهپادها و اعزام یگان های نظامی برای حفاظت از میادین نفتی است.

وزارت دفاع انگلیس این اقدام را توجیه و اعلام کرد که میادین نفتی یادشده، زیرساخت‌های اقتصادی حیاتی محسوب می‌شوند و لازم بود که تفنگداران توپخانه سلطنتی برای کمک به محافظت آن‌ها در برابر حملات پهپادی به کار گرفته شوند.

پیش از این محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکرات صنعا تاکید کرد، برقراری صلح مستلزم توقف حمله به یمن و بعد هم لغو محاصره این کشور است. هیچ سلاحی چه آمریکایی، انگلیسی و نه هیچ قدرت قادر دیگری نمی تواند چتر حمایتی برای نظام عربستان باشد. باید حملات متوقف و محاصره یمن لغو شود تا عربستان امنیت خود را بازیابد.

جنگنده های ائتلاف سعودی روز جمعه بیش از ۵۰ بار صنعا و دو استان عمران و حدیده را هدف گرفتند.

همزمان معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی اعلام کرد، هزاران وفادار در اردوگاه های مزدوران فقط منتظر یک اشاره صنعا برای انجام ماموریتی هستند که به آنها محول شده است. این اشاره در زمان مناسب انجام خواهد شد.

۲۶ نوامبر ۱۷۶ تن از افسران و نیروهای تیپ ششم گارد مرزی وابسته به ائتلاف سعودی و نیروهای دولت مستعفی یمن به نیروهای دولت نجات ملی پیوستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس دوشنبه شب در بیانیه‌ای که در تارنمای دولت این کشور قرار گرفت، نوشت: پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت است.

در این بیانیه امده است:پرتاب‌های غیرقانونی موشک‌های بالستیک همچنان صلح و ثبات شبه‌جزیره کره ر به خطر می اندازد.

این بیانیه افزود: انگلیس قویا از کره شمالی می‌خواهد که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را متوقف کرده و به مذاکرات بازگشته و گام‌های معتبری در راستای عاری‌سازی هسته‌ای (شبه‌جزیره کره) بردارد.

کره شمالی دوشنبه موشک بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرد. این کشور اعلام کرد که روز جمعه نیز یک کلاهک موشک کروز «فوق العاده بزرگ» و یک موشک ضدهوایی جدید را در یک منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به تازگی در اظهاراتی تاکید کرد که وضعیت بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده باشد.

کیم چهارشنبه (۲۲ فروردین) در بازدید از «دانشگاه نظامی کیم جونگ ایل» گفت: اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزارها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

وی در این بازدید اوضاع پیچیده بین‌المللی و وضعیت مبهم و بی‌ثابت نظامی و سیاسی در اطراف کره شمالی را تشریح کرد و گفت که اکنون باید بیش از هر زمان دیگری برای جنگ آماده بود.

دیگر خبرها

  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟