Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا خوشزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اشتغالزایی روستاها در برنامه ششم توسعه مورد توجه دولت قرار گرفته و در مرحله اول در این استان طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۳۸۷ روستای  تدوین شده است.

وی هدف  از اجرای این طرح ها را  توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به مناطق شهری و همچنین تقویت بحث معیشت و افزایش توان اقتصادی روستاییان اعلام کرد و گفت:هر سال مطالعه طرح توسعه اقتصادی و اشتغال ۱۲۹ روستا در این استان برنامه‌ریزی شده و در بلند مدت هم اکثریت روستاهای استان مشمول این طرح خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این استان در تهیه طرح توسعه روستایی در زمره استان‌های رده اول است، افزود: برای تحقق اشتغال پایدار و فراگیر در استان همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی الزامی است.

خوشزاد بیان کرد: پرداخت تسهیلات روستایی علاوه بر اینکه زمنیه اشتغال و تولید در روستاها را فراهم می کند بلکه باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‎شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: اشتغال در این استان از طریق چهار محور شامل تسهیلات رونق تولید، اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی پیگیری می‎شود و امید است با توجه به افزایش میزان بیکاری در استان هر سال فرصت اشتغال بیشتری برای جوانان فراهم شود.

وی  با اشاره به مطالعات آمایش استان اردبیل گفت: طرح آمایش سرزمینی استان در کارگروه‌های کشوری در حال تصویب نهایی است و از طرفی هم طرح توسعه ۱۱شهرستان‌ بر اساس برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس آمارهای رسمی استان اردبیل ۷۰ هزار بیکار دارد.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل اشتغال زایی سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل اشتغال زایی اخبار کنکور استان اردبیل طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی