Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@20:21:11 GMT

تاریخچه بورس در ایران

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۲۰۳

تاریخچه بورس در ایران

ایده راه‌اندازی بورس در ایران، به سال ۱۳۱۵ برمی‌گردد. در این سال، یک کارشناس هلندی و یک کارشناس بلژیکی به منظور بررسی و اقدام در مورد تهیه و تنظیم مقررات قانونی ناظر بر فعالیت بورس اوراق بهادار، به ایران آمدند. متاسفانه مطالعات راه‌اندازی بورس با آغاز جنگ جهانی دوم و مشکلات داخلی ایران برای مدت طولانی متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی آبسرد ترور محسن فخری زاده مجید شهریاری محسن فخری زاده بورس تاریخ اقتصاد سهام محدودیت های کرونایی آبسرد ترور محسن فخری زاده مجید شهریاری محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳

شاخص هم‌وزن در روز جاری با ۲۸۰۰ واحد رشد به ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص قیمت هم وزن با یک هزار و ۵۷۳ واحد رشد به ۴۳۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۴۶ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۰۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی، بیشترین اثر را بر شاخص بورس گذاشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران حدود ۲۲۵ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.

نماد‌های آریا، تجلی، دماوند و توسن بیشترین اثر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب و کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بررسی یک گروه تاثیرگذار بر بورس ایران
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • کارشناس اقتصادی: سیاست‌های اقتصادی دولت آثار ویران‌کننده‌ای خواهد داشت (فیلم)
  • (ویدئو) آمار وحشتناک روزانه سقط در ایران از زبان کارشناس روی آنتن تلویزیون
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا