Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:41:51 GMT

انتظار افکار عمومی از قوا پاسخ متقابل به ترور است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۳۷۰

انتظار افکار عمومی از قوا پاسخ متقابل به ترور است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی، در جلسه صبح یکشنبه شورای شهر تهران، ضمن عرض تسلیت شهادت محسن فخری زاده، اظهار داشت: شهادت دکتر فخری زاده را به رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا، خانواده بزرگ صنایع دفاعی کشور و بازماندگان عزیز این شهید سعید تسلیت می‌گوئیم.

وی افزود: این ترور هشتمین عملیات موساد در یک دهه گذشته در خاک ایران است که طی آن چهار دانشمند و مدیر صنایع هسته‌ای، پدر صنایع موشکی و مغز متفکر صنایع دفاعی ایران را به شهادت رسانده و بخش بزرگی از اسناد و مدارک صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور را به سرقت برده و در یک مورد نیز در ترور ناکام مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران ابراز داشت: این حجم از تروریسم دولتی در طول یک دهه علیه یک کشور از سوی رژیم صهیونیستی در تاریخ بین الملل کم سابقه است و مجامع بین المللی و دولت‌های مدعی قانونگرایی، چاره‌ای جز محکوم کردن آن نخواهند داشت در غیر این صورت جزو حامیان رسمی تروریسم دولتی محسوب خواهند شد.

هاشمی تصریح کرد: انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح در این شرایط، وحدت و انسجام و همگرایی در پیگیری حقوقی و تعقیب کیفری عاملان ترور، شناسایی و مسدود کردن مجاری نفوذ و عملیات موساد در کشور و برنامه ریزی برای مجازات و پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریست‌ها در ایران است.

کد خبر 5083182

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن هاشمی محسن فخری زاده محسن فخری زاده تروریسم شورای شهر ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی میراث فرهنگی شهر تهران وضعیت راهها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی هفته بسیج پلیس راهور سازمان بازرسی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین کمیته بین‌المللی حزب سوسیالیست دموکراتیک آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد ایران در پاسخ به حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق حق دفاع از خود داشت.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: ما به‌طور قاطع مخالف هرگونه کمک نظامی و یا دیپلماتیک به پروژه اسرائیل در نسل‌کشی مردم فلسطین و یا هدف قرار دادن کشورهای مجاور هستیم که خطری برای تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در تمام منطقه است.

به نقل از ایسنا این نهاد آمریکایی در ادامه تاکید کرد: ما مخالف مشارکت واشنگتن و یا حمایت از حملات اسرائیل علیه ایران هستیم و اقداماتی مانند تحریم و یا ممنوعیت سفر که دولت و کنگره در واکنش به پاسخ دفاعی ایران وضع کرد را محکوم می‌کنیم. ما می‌دانیم که ایران به دلیل تلاش برای تعیین سرنوشت ملی خود و حمایت از آزادسازی فلسطین مورد هدف آمریکا و هم‌پیمانان آن قرار گرفته است. این بخشی از سیاست واشنگتن مبنی بر ویرانی و ممانعت از توسعه هر کشوری است که به دنبال استقلال و رهایی از سلطه آمریکا است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نقض خطرناک قوانین و عرف‌های بین‌المللی درخصوص روابط دیپلماتیک میان کشورها از جمله توافقنامه وین در سال ۱۹۶۱ و توافقنامه ۱۹۶۳ در امور کنسولی است. پاسخ موفقیت‌آمیز ایران قدرت این کشور در دفاع از خود و بازدارندگی قاطع در مقابله با اقدامات اسرائیل را نشان داد. حملات دفاعی ایران در تضعیف پوششی که اسرائیل برای تداوم پاکسازی نژادی و نسل کشی مردم فلسطین ایجاد کرده است، سهیم بود.

در پایان این بیانیه آمده است: اسرائیل، آمریکا را به سمت مارپیچ مرگ بزرگ‌تر می‌کشاند. ما خواستار توقف فوری آتش‌بس در غزه، پایان کمک‌های نظامی به اسرائیل و پایان تحریم‌های وضع شده علیه ایران هستیم.

رژیم صهیونیستی، اخیرا، ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899078

دیگر خبرها

  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • فرجام گروه فرقان؛ پشیمانی و خسران!
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد