Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی نیجریه درخواست شرکت اروپایی "رویال داچ شِل" را برای تجدید نظر درباره حکم قبلی مبنی بر پرداخت ۴۶۷ میلیون دلار به خاطر خسارات ناشی از آلودگی نفتی که تقریباً پنج دهه پیش در آب های این کشور رخ داده بود، رد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دادگاه عالی نیجریه درخواست شرکت اروپایی "رویال داچ شل" را برای تجدید نظر درباره حکم قبلی مبنی بر پرداخت 467 میلیون دلار به خاطر خسارات ناشی از آلودگی نفتی که تقریباً پنج دهه پیش در آب های این کشور رخ داده بود، رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قضات دادگاه عالی نیجریه حکم قبلی را که بر اساس آن، این شرکت نفتی می بایست خسارت ناشی از نشت نفت در اجاما-ابوبو در ایالت ریورز را بپردازد، تأیید کردند.

طبق گزارشات بلومبرگ و رسانه های محلی، هیئت 5 نفره قضات عالی نیجریه اعلام کردند که درخواست شل برای بررسی این پرونده فاقد شایستگی بود.

این پرونده درباره نشت نفت است که در سال 1970 از فعالیت های تولید نفت شل در دلتای نیجر رخ داده است. این پرونده در سال 2001 توسط جامعه اجاما-ابوبو به دادگاه برده شد و این شرکت را متهم کرد که منابع آب شرب آنها را آلوده کرده است.

در سال 2010 ، دادگاه نیجریه حکم داد که این شرکت مسئول نشت نفت در این منطقه است اما شل هنوز مسئولیت خود قبول نمی کند و می گوید که آلودگی این منطقه را برطرف کرده است.

شل در بیانیه ای در پاسخ به این حکم که روز جمعه صادر شد، گفت: جای تأسف دارد که روند قضایی این پرونده برای مدت طولانی بر موضوعات رویه ای متمرکز بوده است و نه صلاحیت این پرونده.

شکایت مردم نیجریه از شِل انگلیس به خاطر آلودگی نفتیپالایشگاه شِل در فیلیپین برای همیشه تعطیل شد

این شرکت که هنوز ادعای اجاما-ابوبو را رد می کند، اصرار دارد که به دلیل سایر مراحل دادرسی که در حال انجام است، "هرگونه تلاش برای اجرای پرداخت مجاز نیست".

بر اساس این گزارش، نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت در قاره آفریقا است که تقریباً نیمی از درآمد دولت و 90 درصد درآمد صادراتی این کشور به نفت خام بستگی دارد.

این در حالی است که هزاران مورد آلودگی نفتی طی چند دهه اخیر، وضعیت معیشت ماهیگیران و کشاورزان جنوب شرقی این کشور را از بین برده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت نفت صنعت نفت عالی نیجریه آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران از محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت خبر داد.

به گزارش ایسنا،حمید القاصی مهر گفت: پرونده قاچاق ۲۷ هزار لیتر نفت گاز به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرری رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت ۱۱ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی،القاصی مهر گفت: با گزارش ماموران انتظامی در خصوص کشف سوخت قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

انتهلای پیام

دیگر خبرها

  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های بندر امیرآباد
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • نیرو‌های امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حال آماده باش هستند
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیر ساخت‌ های یزد
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات کشور در سال ۱۴۰۲