Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی درستی روز یک شنبه در یک نشست خبری افزود: خوشبختانه با همراهی مردم و اصناف، آمار بستری‌های کرونایی آذربایجان شرقی به شکل کاملاً مشهودی کاهش یافته است

وی اظهار کرد: امیدوارم در روزهای آینده با ادامه این روند و نقش آفرینی بیشتر سازمان‌های مسؤول، کنترل بیشتر بیماری کووید ۱۹ را در سطح استان شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی نشان می‌دهد که موفقیت در کنترل ویروس کرونا در گروی همکاری همه آحاد جامعه است، به شهروندان توصیه کرد که با جدی گرفتن محدودیت‌های هوشمند کرونایی، نظام سلامت آذربایجان شرقی را در مقابله هر چه بهتر با این بیماری مرگ بار کمک کنند.

کد خبر 5083197

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز آمار کرونا ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف کرمانشاه هفته بسیج شیوع کرونا آمار کرونا کمک مومنانه گرگان بارش باران بوشهر بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که درمان اضطراب و افسردگی مراجعات اورژانس و بستری شدن در بیمارستان را در میان بیماران مبتلا به بیماری قلبی کاهش می‌دهد.

دکتر «فیلیپ بینکلی»، محقق ارشد و معاون اجرایی پزشکی داخلی در دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره گفت: «روان درمانی، داروهای کنترل کننده خلق و خو یا ترکیبی از این دو با کاهش ۷۵ درصدی بستری شدن در بیمارستان یا مراجعه به اورژانس همراه بود».

بینکلی در ادامه افزود: «اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به نارسایی قلبی شایع است و سلامت روان بر خطر ابتلاء به سایر مشکلات سلامتی تأثیر می‌گذارد.»

او گفت: «بیماری قلبی و اضطراب / افسردگی به گونه‌ای با هم تعامل دارند که هر کدام دیگری را ترویج می‌کنند.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۵۰۰ نفر را که به دلیل انسداد عروق یا نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، بررسی کردند. حدود ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه قبل از بستری شدن در بیمارستان مبتلا به اضطراب و ۵۶ درصد مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده بودند.

حدود ۲۳ درصد از بیماران داروهای ضد افسردگی و روان درمانی، ۱۵ درصد به تنهایی روان درمانی، ۲۹ درصد به تنهایی داروهای ضد افسردگی و ۳۳ درصد هیچ درمانی برای سلامت روان دریافت نکردند.

این مطالعه نشان داد که ترکیب دارو و گفتار درمانی خطر بستری شدن در بیمارستان را ۶۸ تا ۷۵ درصد، خطر مراجعه به اورژانس را بین ۶۷ درصد تا ۷۴ درصد و خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی را ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.

درمان به تنهایی خطر بستری شدن در بیمارستان را ۴۶٪ تا ۴۹٪ و مراجعه به اورژانس را ۴۸٪ تا ۵۳٪ کاهش می‌دهد، در حالی که داروها به تنهایی بستری شدن در بیمارستان را ۴۷٪ تا ۵۸٪ و مراجعه به اورژانس را ۴۱٪ تا ۴۹٪ کاهش می‌دهند.

به گفته بینکلی، اضطراب و افسردگی با فعال کردن سیستم عصبی جنگ یا گریز، باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود، که منجر به بیماری قلبی می‌شود.

کد خبر 6062492

دیگر خبرها

  • حجم عجیب برف در آذربایجان شرقی + فیلم
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • حضور نماینده ولی فقیه در استان در مرکز کنترل هلال احمر
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد