Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@16:00:10 GMT

احتمال کاهش ۴۰ درصدی قیمت در بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۶۳۴

احتمال کاهش ۴۰ درصدی قیمت در بازار مسکن

به گزارش میزان، احمدرضا سرحدی، کارشناس بازار مسکن در خصوص تاثیر روند نزولی قیمت ارز بر بازار مسکن گفت: بازار مسکن در مدت اخیر به واسطه رشد قیمت دلار شاهد افزایش قیمت‌های کاذبی بوده است، اما با توجه به اینکه درآمد افراد افزایش نداشته و اعداد و ارقام نجومی در برخی مناطق برای مسکن اعلام می‌شد مردم توان خرید ملک را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جو روانی انتخابات آمریکا باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار مسکن شد و حتی فروشندگان نیز به دنبال سودهای بالاتر حاضر به فروش ملک خود نبودند.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به آثار روانی انتخابات آمریکا بر قیمت‌ها گفت: در حال حاضر بعد از فروکش کردن آثار روانی انتخابات آمریکا شاهد کاهش چند هزار تومانی قیمت دلار در بازار بوده ایم که این موضوع بر بازار مسکن تاثیر مستقیم داشته است.

سرحدی با بیان اینکه بخش مسکن در حال حاضر در برزخ قرار دارد گفت: در این برزخ قیمت‌ها بیشتر میل به روند کاهشی دارند که دو دلیل عمده برای آن مطرح است یکی اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالا است و خریداران توان خرید ملک را ندارند و به امید کاهش قیمت هستند دلیل دوم اینکه فروشندگان از شکست قیمت‌ها و کاهش سود در آشفته بازار مسکن ترس و واهمه دارند.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی انجام شده در بازار فعلی مسکن گفت: در حال حاضر اکثر افراد میل به فروش ملک خود دارند و فروشندگانی که تا چند وقت پیش قصدی برای فروش نداشتند از ترس ریزش قیمت‌ها فروشنده شدند.

کارشناس بازار مسکن گفت: بسیاری از خریداران با وجود عرضه بالای ملک در روزهای اخیر به دلیل امید به کاهش قیمت‌ها از خرید ملک منصرف شدند.

با توجه به روند نزولی قیمت دلار و روشن شدن روابط بین الملل پیش بینی کاهش قیمت مسکن در بازار دور از انتظار نیست

وی افزود: با توجه به روند نزولی قیمت دلار و روشن شدن روابط بین الملل پیش بینی کاهش قیمت مسکن در بازار دور از انتظار نیست.

سرحدی با بیان اینکه قطعا شاهد یک شیب به شدت نزولی در قیمت‌های مسکن خواهیم بود، گفت: مسکن از جمله کالاهای اساسی بود که در مدت اخیر متاثر از شرایط با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده بود.

کارشناس بازار مسکن پیش بینی کرد: حداکثر تا یکی دو ماه آینده قیمت‌ها در بازار مسکن نزولی خواهد شد و احتمال کاهش قیمت‌ها تا ۴۰ درصد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روند صعودی قیمت‌ها درمدت اخیر باعث افزایش تعداد پروانه‌های ساخت و ساز شده عنوان کرد: برخی معتقد بودند سیر صعودی قیمت‌ها در بازار مسکن ادامه دار خواهد بود، اما با توجه به تغییر رویه قیمت مسکن و سیر نزولی قیمت‌ها در بازار شاید شوکی در زمینه ساخت مسکن در بازار رخ دهد تا سازندگان ببینند قیمت‌ها تا چه حد کاهش خواهد یافت.

این کارشناس بازار مسکن در انتها تاکید کرد: در بازار فعلی خریدار به دلیل نداشتن توان خرید و امید به کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن به شدت کاهش یافته و اغلب در بازار مسکن فروشنده است.

منبع: الف

کلیدواژه: قیمت ها در بازار مسکن کارشناس بازار مسکن نزولی قیمت کاهش قیمت قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۳۵۴،۰۰۰ (پانزده میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۲،۴۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ ربع سکه
ربع سکه، امروز به ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

قیمت سکه گرمی امروز
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۸۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!