Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@10:55:08 GMT

تقویت عملکرد ماهیچه‌ای زنان سالمند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۶۴۰

تقویت عملکرد ماهیچه‌ای زنان سالمند

مصرف کدام ویتامین موجب تقویت عملکرد ماهیچه‌ای زنان سالمند می‌شود؟

به گزارش برنا؛ مطالعه محققان انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های روغن ماهی موجب بهبود کیفیت زندگی زنان در سنین بالا می‌شود.

محققان دریافته اند که مصرف مکمل‌های اُمگا-۳ می‌تواند موجب بهبود عملکرد ماهیچه‌ها در زنان مسن شود و از سقوط و افتادن آنها در دوران پیری جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت عملکرد ماهیچه‌ای زنان سالمند

تیم تحقیق، یک برنامه تمرین ورزش استقامتی را به مدت ۱۸ هفته اجرا کرد و اندازه، عملکرد و کیفیت ماهیچه را قبل و بعد از برنامه ورزشی اندازه گیری کرد.

نتایج نشان داد در مردانی که ۳g مکمل روغن ماهی مصرف کرده بودند، هیچ گونه اتفاقی در اندازه، عملکرد یا کیفیت ماهیچه‌ها ایجاد نشد؛ اما بعد از ۱۸ هفته، زنانی که همین مقدار مکمل ماهی مصرف کرده بودند، شاهد افزایش عملکرد ماهیچه ها، در مقایسه با زنان گروه دارونما بودند. البته در اندازه ماهیچه‌ها تغییری ایجاد نشده بود.

دکتر "استوارت گری" عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این یافته‌ها برای زنان بسیار مهم است، چرا که زنان معمولا چهار سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند، اما آستانه ناتوانی، یعنی از بین رفتن توانایی‌های عملکردی آنها، ۱۰ سال زودتر از مردان است.»

به قرص‌های روغن ماهی، ویتامین‌های اُمگا-۳ نیز گفته می‌شود، زیرا این مکمل‌ها منبع غنی دو اسید چرب ضروری اُمگا-۳ هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان زنان سالمند عملکرد ماهیچه ای زنان عملکرد ماهیچه ماهیچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که تحت پوشش خدمتکار منزل اقدام به سرقت طلاجات زن سالمند اصفهانی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت طلاجات یک زن سالمند اصفهانی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل وقوع سرقت و بررسی‌های انجام شده متوجه شدند سارق که از طریق درج آگهی در یکی از سایت‌های اینترنتی به عنوان خدمتکار در منزل مالباخته استخدام شده بود، در فرصت مناسب از غفلت صاحب‌خانه استفاده و اقدام به سرقت طلاجات وی می‌کند و از محل متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این راستا کارآگاهان با تلاش شبانه روزی مخفی‌گاه سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

ترکیان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورتی که قصد دارند فردی را جهت انجام امورات منزل و مراقبت از افراد سالمند به‌کارگیری کنند، از طریق مبادی قابل اعتماد و رسمی در این خصوص استفاده و از استخدام افراد ناشناس خودداری کنند.

کد خبر 747017

دیگر خبرها

  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • خواص آب هویج بستنی
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!