Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امان‌الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ عملیات امداد و نجات آبگرفتگی در سامانه بارشی اخیر استان از سوی امدادگران این نهاد انجام شد.   جهانبین از ریزش آوار و خسارت به سه خانه روستایی به دلیل بارش‌های اخیر و آبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد، و افزود: ۱۲ مورد از این حوادث در شهرستان باشت و ۲ مورد نیز در شهرستان دنا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در این حوادث با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC مبنی بر ریزش آوار در روستای کوشک ظفر شهرستان باشت بلافاصله ۲ تیم امدادی به محل وقوع حادثه اعزام و ضمن ایمن سازی ارزیابی صحنه حادثه انجام شد.   جهانبین گفت: بر اثر بارندگی در شهرستان باشت سقف خانه‌های قدیمی و کاهگلی روستایی دچار شکاف شده بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: در این حوادث خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و نجاتگران جمعیت هلال احمر پس از خارج سازی وسایل و لوازم خانه‌های مذکور نکات و توصیه‌های ایمنی را یاد آوری و اقلام امدادی مورد نیاز در اختیار حادثه دیدگان قرار دادند.   او بیان کرد: همه توان امدادی این جمعیت آماده خدمت رسانی در صورت نیاز است و علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر، ۳۱ تیم امداد و نجات متشکل از۱۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر نیز در آماده‌باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: ۳۱ خودروی کمک‌دار، ۳۵ موتورلجن کش و کف کش برای تخلیه آب واحد‌های مسکونی حادثه دیده احتمالی آماده خدمات رسانی است.   او افزود: اطلاعات جامع جمعیتی هر یک از شهرستان‌های استان دریافت شده و محلی مناسب و کارشناسی شده برای اسکان اضطراری آماده شده تا در صورت وقوع سیلاب افراد حادثه دیده اسکان داده شوند.   جهان بین به شهروندان توصیه کرد در صورت لزوم برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند. انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد هلال احمر آبگرفتگی معابر سامانه بارشی جمعیت هلال احمر شهرستان باشت امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی، گفت: واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای استان بوده است به طوری که تا هفتم فروردین ماه از ۳۲ حادثه جاده‌ای ۱۸ مورد واژگونی بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمود اکبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان جنوبی 107 تیم عملیاتی امداد و نجات با فعالیت 769 نیرو به ارائه خدمات امدادی پرداختند.

وی با اشاره به تجهیزات ناوگان امدادی در این طرح گفت: 30 دستگاه آمبولانس، 27 خودرو نجات، دو خودروی کمکدار سبک، دو دستگاه سواری و یک دستگاه موتور سیکلت در این مدت در خدمت تیم‌های عملیاتی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی 1403، گفت: تا هفتم فروردین 40 حادثه پوشش امدادی داده شده که شامل 32 حادثه جاده‌ای، دو حادثه شهری، سه مورد مراجعه حضوری، یک حادثه صنعتی و کارگاهی، یک مورد سیل و آبگرفتگی و یک حادثه کوهستان بوده است.

اکبری تصریح کرد: از تعداد 40 مورد حادثه، چهار مورد به صورت حضوری، 10 مورد به صورت تلفنی، شش مورد به صورت بی‌سیمی و 20 مورد از طریق سامانه 112 به هلال‌احمر اعلام شده است.

وی ادامه داد: در طرح ملی نوروزی به 134 حادثه‌دیده امدادرسانی شده که 126 مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امدادرسانی به 91 مصدوم، رهاسازی 10 نفر و اسکان هفت نفر در جمعیت را از دیگر اقدامات این جمعیت تا هفتم فروردین اعلام کرد.

اکبری بیان کرد: از تعداد 32 حادثه جاده‌ای، 18 مورد واژگونی، 10 مورد تصادف و چهار مورد انحراف و برخورد با مانع بوده است. تا این لحظه تعداد حوادث ترافیکی در جاده‌های استان 55 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به ۱۷ هزار نفر
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز