Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:17:49 GMT

طب سنتی و درمان برخی بیماری ها با آن

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۷۰۶

طب سنتی و درمان برخی بیماری ها با آن

متخصص طب سنتی ایرانی با ارائه راهکارهای درمانی بعضی از بیماری ها گفت:‌ داروهای گیاهی را نباید خودسرانه مصرف کرد بلکه باید با نظر پزشک معالج باشد زیرا داروهای شیمیایی همراه با مصرف داروهای گیاهی ممکن است تداخل داشته باشد و عوارضی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر مریم عظیمی متخصص طب سنتی ایرانی در برنامه مجازی آنلاین مطب در خانه، به فردی که دارای بیماری های کبد چرب، کیسه صفرا  و تیروئید است  و زمانی که قرص لئوتیروکسین مصرف می کند سنگ صفرا او را خیلی اذیت می کند، پاسخ داد: برای درمان کبد چرب اوّلین قدم اصلاح سبک زندگی شامل ورزش کردن آن هم سبُک و متعادل، تنظیم خواب و پرهیز از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی است، یک سری داروهای گیاهی و ویتامین ها هم در کنار این فرایند می توانید مصرف و گیاه خارمریم را تهیه و روزانه یک عدد قرص را میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی ادامه داد: در مورد سنگ کیسه صفرا هم باید بگویم که سنگ کیسه صفرا مثل سنگ کلیه نیست که بتوان آن را خرد و دفع کرد، تا زمانی که کوچک باشند کاری نمی توان انجام داد برای کیسه صفرا هم اگر سنگ کوچک باشد شاید بتوان کاری انجام داد امّا وقتی سنگ بزرگ است و درد دارید حتماً به جراح مراجعه و عمل جراحی انجام دهید؛ این عمل جراحی به تعویق نیفتد که عوارضی مانند التهاب کیسه صفرا پیش می آورد.

 

 

وی برای درمان گلودرد هم توضیح داد: باید سایر علائم همراه با گلودرد را بشناسیم اگر گلودرد همراه با عفونت باشد که قائدتاً باید آنتی بیوتیک مصرف کنید، اگر علائم مشکوک به کرونا باشد بر اساس شرایط فرق می کند؛ به طور کلی برای درمان صرفاً گلودرد بهتر است گلوی خود را با آب و نمک رقیق غرغره کنید ( یک قاشق چای خوری سرخالی نمک در یک لیوان آب گرم ) روزانه یک تا دو بار غرغره کنید، همچنین دمنوش ختمی هم کمک کننده است، خیساندن  دانه های لعاب دار مانند «به دانه» در آب جوش هم مفید است لعاب را ذره ذره بخورید در صورتی که علائم رو به بهبودی نرفت با پزشک مشورت کنید.

 

 

دکتر عظیمی به شخصی که پرسید یکی از بستگان من چند روز قبل به آنفلوآنزا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده امّا گاهی اوقات سرفه می کند؛ پاسخ داد: با توجه به اینکه بیماری شایع کنونی کرونا است به نظر می رسد که فرد آشنای شما کرونا داشته باشد در صورتی که  بیماری زمینه ای و تنگی نفس دارد و داروی خاصی مصرف می کند بعد از چند روز اگر این علائم بهتر نشد به مرکز درمانی مراجعه کند تا بیشتر بررسی شود.

 

 

وی به سوالی مبنی بر اینکه داروی سنتی برای رفع سردرد وجود دارد؟ پاسخ داد: سردرد ها علّت های مختلفی می توانند داشته باشند، به طور کلی برای همه سردرد ها سبک زندگی فرد باید حتماً اصلاح و خواب او تنظیم شود، ورزش متعادل داشته باشد  و از شرایط اضطراب و استرس و وضعیت عصبانی دوری کند، مصرف برخی مواد غذایی مانند سیر و پیاز خام، غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، سردرد را تشدید می کند.

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی به فردی که پرسید چه نوع داروی طب سنتی برای درمان دیابت وجود دارد؟ پاسخ داد: برای کنترل قند خون، افراد دیابتی باید نکاتی را رعایت کنند از جمله اینکه در طب سنتی هم مثل طب رایج پرهیز غذایی و ورزش نقش مهمی در کنترل قند خون دارد، اگر فرد دیابتی دارای اضافه وزن باشد باید با نظر متخصص یا کارشناس تغذیه وزن خود را کم کند، داروهای گیاهی متعددی  در کاهش قند خون مؤثر هستند امّا در افراد دیابتی افت قند خون به خصوص در کسانی که انسولین مصرف می کنند مهم است و مصرف برخی داروهای گیاهی ممکن است موجب افت قند خون شود.

 

 

وی ادامه داد: برخی داروها هستند که می توانید در رژیم غذایی به عنوان دمنوش مصرف کنید و زیاده روی در مصرف داروهای گیاهی عوارض دارد مثلاً دمنوش دارچین که قند خون را کنترل می کند، دمنوش تخم و برگ شنبلیله یا برگ یونجه یا شبدر قند خون را پائین می آورد، عرقیجات مخصوص کاهش دیابت باید از جاهای معتبر تهیه شود؛ معمولاً عرقیجات بازاری اعتباری ندارند، گیاهی به اسم بوقناق وجود دارد که عرق آن را هم در صورتی که داروی خاصی مصرف نمی کنید و مشکل قلبی ندارید مؤثر است، عرق دارچین هم کمک کننده است؛ نحوه چگونگی مصرف آن را باید با پزشک مشورت کنید و داروهای گیاهی را خودسرانه مصرف نکنید زیرا داروهای  شیمیایی همراه با مصرف داروهای گیاهی ممکن است تداخل داشته باشد و عوارضی ایجاد کند.

 

 

 

دکتر عظیمی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه می گویند دمنوش میوه گل نرگس برای دفع بدون درد سنگ کلیه مؤثر است، آیا صحت دارد؟ گفت: داروهای گیاهی متعددی وجود دارد که برای  دفع سنگ کلیه مؤثر است، بر اساس اینکه  فرد چه شرایطی دارد آیا سنگ کلیه ریز یا درشت باشد شاید مؤثر واقع شود، ضمن اینکه داروهای خیلی قوی تر از گل نرگس هم شاید نتوانند به راحتی سنگ کلیه را دفع کنند.

 

 

وی در پاسخ به شخصی که سینوزیت مزمن دارد و راهی جز جراحی و تخلیه عفونت ندارد و پرسید که ممکن است با تجویز اطبای طب سنتی درمان شوم؟ بیان کرد: باید شما را از نزدیک ویزیت و معاینه کنم، اگر علائم شما شدید نیست می توانید یک دوره درمان های طب سنتی را تجربه کنید و توصیه می کنم حتماً با یکی از متخصصان طب سنتی ایرانی مشورت کنید و دنبال وعده وعیدهای برخی پزشکان نروید قاعدتاً درمان سینوزیت در طب سنتی  کمی طولانی است و به سرعت جواب نمی دهد در عین حال با راهکارهای ساده ای می توانید از  عمل جراحی نجات یابید و لازم است یکی از همکاران طب سنتی شما را ببینند.

 

 

دکتر عظیمی زاده به یکی از کاربران فضای مجازی که پرسید یک ماه قبل دچار عفونت روده شدم که با مراجعه به پزشک دارو تجویز شد امّا از آن زمان به بعد شیر که می خورم نفخ پیدا می کنم علّت چیست؟ پاسخ داد: رعایت نکاتی ممکن است نفخ معده را برطرف کند؛ سعی کنید شیر را با معده پر نخورید، موقعی که معده خالی است بخورید، شیر را گرم کنید و سرد ننوشید، اگر با طبع شما سازگار نیست با یک قاشق چای خوری عسل شیر را بنوشید، یا کمی پودر دارچین یا زنجبیل به شیر اضافه و مصرف کنید.

 

 

 

وی در مورد سوالی مبنی بر اینکه برای پر شدن و چاق شدن صورت چه چیزی خوب است؟ پاسخ داد: اولاً ترکیب صورت و در واقع وضعیت تیپ بدن  تا حد زیادی به مزاج  پایه و مزاج اولیه یا به اصطلاح ژنتیک فرد بستگی دارد و  یک سری عوامل  هم مانند سبک زندگی، نوع تغذیه، ورزش، خواب و استراحت می توانند دخیل باشند به هر حال ژنتیک حرف اول را می زند سپس تغییراتی که در طول عمر و با افزایش سن برای شما پیش می آید ترکیب صورت را تعیین می کند، روش های موقتی در طب سنتی برای چاق شدن صورت وجود دارد، به طور کلی برخی از روغن هایی که تا حدی می توانند حجم دهنده باشند کمک کننده است.

 

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی به بیماری که دارای پارکینسون است و دائماً سردرد است پاسخ داد: احتمال اینکه با یک تجویز ساده از راه دور بدون شرح حال بیشتر بتوانیم وی را معالجه کنیم بعید است؛ در کنار طب رایج برخی داروهای گیاهی می توانند مصرف کنند، رعایت برخی نکات می تواند مهم و تأثیرگذار باشد؛ مصرف ترشی ها و غذاهای سرد منع شوند، ریفلاکس و یبوست اگر دارند حتماً این علائم و موارد را حل و سعی کنند غذا سبک یا حتماً در غذاها و سوپ از سبزیجات استفاده شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: روغن مالی هم بسیار مفید است، روغن سیاهدانه یا روغن زیتون کمک کننده است، دمنوش ها هم در صورتی که حساسیت ندارید، مانند دمنوش بابونه روزانه 2 تا 3 فنجان میل کنید.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: طب سنتی ایرانی کرمان متخصص طب سنتی ایرانی داروهای گیاهی کمک کننده برای درمان کیسه صفرا سنگ کلیه قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

طاهر درودی گفت:تقریباً معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از هزار و ۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال، ۹۲ نفر زیر ۱۸ سال، ۹ هزار و ۴۸۹ نفر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

درودی درخصوص داروهای مورد نیاز خاطر نشان کرد: زائران می بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشد. البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال احمر ایران در عربستان سعودی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)