Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید چوبینه درباره روز جهانی ایدز گفت: ویروس ایدز یکی از ویروس‌های خطرناکی است که از سالهای قبل دامن‌گیر بشریت شده و بسیاری از افراد در دنیا به این ویروس مبتلا شدند که البته در ایران و برخی از کشورهای دیگر این میزان پایین‌تر از سایر کشورهاست.

وی با بیان اینکه ایدز ویروسی است که از طرق مختلف امکان سرایت به دیگر افراد دارد، ادامه داد: به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی به ویژه در افراد متجاهر در بحث اعتیاد این ویروس امکان شیوع بیشتری پیدا می‌کند و در کانون‌های مختلفی که روابط غیر قابل کنترل در جامعه دارند ویروس ایدز گسترش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین انتقال از طریق خون و مادر به جنین صورت می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه روش‌های انتقال شناسایی شده و البته فراگیری که در ویروس‌هایی مانند کرونا وجود دارد در این ویروس نیست اما خطر آن می‌تواند چندین برابر ویروس کرونا باشد، عنوان کرد: ابتلا به این بیماری می‌تواند مهلک باشد و سیستم ایمنی افراد را در معرض آسیب قرار دهد. بر همین اساس در شهرداری تهران نیز اکثر افرادی که در هر زمینه‌ای بیمار باشند آمار و اطلاعات آنها در حوزه‌ درمان شهرداری شهر سالم قرار می‌گیرد. البته میزان ابتلا درباره ویروس ایدز در شهرداری بسیار ناچیز است و اگر هم مبتلایی وجود داشته باشد حمایت‌های درمانی در سیستم درمان شهر سالم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرسالم اضافه کرد: برای روز جهانی ایدز برنامه‌های آموزشی در شهر سالم می‌تواند بهترین مورد برای پیشگیری از آن در شهرداری باشد. سازمان‌های مربوطه مانند وزارت بهداشت می‌توانند با کمک‌هایی که از سازمان‌ها و شرکت‌های مانند شهر سالم به دست می‌آورند، در این زمینه و بحث آموزش وارد شوند که این اقدام به صورت سالانه انجام می‌شود.

وی با هشدار فراموشی این بیماری و به حاشیه رفتن آن در دوران شیوع کرونا گفت: سال گذشته در یکی از شهرستان‌ها فضای وحشتناکی در افکار عمومی در رابطه به ویروس ایدز به وجود آمد که خوشبختانه آموزش در بعضی زمینه‌ها و دادن امکانات توانسته از شیوع بیشتر پیشگیری کند.

مدیرعامل شرکت شهرسالم با بیان اینکه بحث درباره مراقبت جنسی به یک تابو تبدیل شده، عنوان کرد: این مسأله کنترل ویروس ایدز را سخت‌تر می‌کند و افرادی که کنترلی در روابط جنسی ندارند بیشتر در معرض خطر هستند.

به گفته چوبینه واکسن این ویروس می‌تواند خطر ایجاد کند و داروی موثر قطعی هنوز کشف نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرسالم در پایان درباره محدودیت‌ها و تعطیلی دو هفته‌ای تهران و تاثیرات آن طی این چند روز توضیح داد: این محدودیت‌ها کافی نیست و هنوز فضای شهر شلوغ و پرترافیک است و باید محدودیت‌ها بیشتر شود و اقدامات موثرتری انجام شود هرچند محدودیت‌ها بی‌تاثیر نبوده ولی در کنترل کمک چندانی نمی‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایدز وزارت بهداشت محدودیت ها محدودیت تردد برای مقابله با کرونا ویروس ایدز محدودیت ها شهر سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کپسول ماموریت «W-1» شرکت صنایع فضایی «واردا اسپیس»(Varda Space) پس از گذراندن حدود هفت ماه در فضا، در ۲۱ فوریه با موفقیت به زمین بازگشت و محموله منحصربه‌فردی را با خود آورد. این محموله مهم، داروی «ریتوناویر»(Ritonavir) برای درمان ویروس HIV بود.

به نقل از ایسنا، واردا اسپیس به دنبال تولید مستقل داروها در محیط ریزگرانشی است. این راهبرد در نهایت می‌تواند هزینه تولید داروهای نجات‌دهنده را کاهش دهد. اکنون یک مقاله پیش‌چاپ جدید می‌گوید که این شرکت یک گام به هدف خود نزدیک‌تر شده است.

مأموریت W-1 به دنبال آزمایش امکان‌سنجی ساخت داروها در فضا بود و برای اولین بار سخت‌افزار واردا را در محیط بیرون از زمین آزمایش کرد. کپسول ماموریت W-1 در طول مدتی که در مدار قرار داشت، با موفقیت عناصر داروی ضد ویروسی ریتوناویر را متبلور کرد. این دارو پس از بازگشت به زمین سالم ماند.

ریتوناویر فرآوری‌شده در فضا از آن زمان تاکنون مورد تحلیل قرار گرفته است. «دلیان آسپاروهوف»(Delian Asparouhov) بنیان‌گذار واردا اسپیس در حساب ایکس خود از موفقیت این ماموریت در تولید داروها خبر داد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896402

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فیک بیوتی
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری