Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:25:14 GMT

سهامداران از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۷۶۸

سهامداران از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند

در شرایط موجود توصیه می شود سرمایه گذاران و سهامداران از هرگونه رفتار هیجانی و لحظه ای در بازار پرهیز نموده و استراتژی سرمایه گذاری با دید بلند مدت نسبت به بازار، اتخاذ کنند. همچنين ضمن عدم توجه به شايعات و اخبار منتشر شده در فضای مجازی، اطلاعات مورد نیاز خود را برای بررسی و تحلیل از کانال های رسمی از جمله سامانه کدال و سایت بانک استخراج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عسكري، سخنگوی امور سهام بانک دي و معاون سرمایه گذاری گروه مالی دی با اشاره به شرايط بازار سرمايه در روزهاي اخير گفت: بازار سرمایه در هفته گذشته روند صعودی داشت و شاخص کل بورس با رشد 22هزار واحدی (و بازدهی 1.6درصدی) تنها بازار مثبت هفته قبل بود، این در حالی است که بازارهای موازی شرایط مناسبی را نداشته و با بازدهی منفی همراه بودند.

وي افزود: در هفته گذشته سهام بانک دی نیز پس از بازگشایی نماد و طبق پیش بینی صورت گرفته با عرضه سهامداران حقیقی همراه بود که با حمایت مناسب سهامداران حقوقی و جذابیت سهم برای سرمایه گذاران حقیقی در این محدوه قیمت، پس از معامله حدود 6.2درصد سهام و ورود سهامداران جدید، سهم به تعادل رسید.

عسكري با اشاره به حواشي ايجاد شده در خصوص سهام بانك دي خاطرنشان كرد: متاسفانه برخی افراد سودجو به منظور سوء استفاده از سهامداران غیرحرفه ای با ایجاد حواشی و با هدف کسب منافع شخصی در برهه های زمانی مختلف نسبت به انتشار شایعات و اخبار کذب اقدام نموده اند که با اطلاع رسانی مناسب بانک و همراهی نهادهای نظارتی، ضمن شناسایی این عوامل، برخورد مناسب صورت پذیرفته است.

سخنگوی امور سهام بانک دي ادامه داد: همانطور که مطلع هستید بانک دی به عنوان یکی از بزرگترین جامعه سهامداری کشور ، دارای ترکیب سهامداری خاص و منحصربفردی می باشد ، که سهامداری خانواده معزز شهدا و ایثارگران این ترکیب را مزین کرده است. در این شرایط و با توجه به ترکیب سهامداری بانک انتظار می رود سهامداران محترم ضمن پرهیز از رفتارهای هیجانی، اطلاعات مورد نیز خود را برای بررسی و تحلیل از کانال‌های رسمی از جمله سامانه کدال و سایت بانک استخراج کرده و به شایعات و برخی اخبار منتشرشده در فضای مجازی که قابل استناد نبوده، اهمیت ندهند.

وي با اشاره به عملكرد بانك دي تاكيد كرد: با درنظرگرفتن عملکرد مناسب بانک و نیز برنامه های آتی به منظور کاهش زیان انباشته، اصلاح ساختار مالی و قرارگرفتن در مسیر سودآوردی و همچنین جایگاه مناسب بانک از نظر بازدهی و نقدشوندگی در بازار سرمایه در مقایسه با صنعت و شاخص در سال 1399، انتظاری که از بانک دی به عنوان یک بانک حرفه ای در حوزه بانکداری می رود این است که بر مدیریت عملیات بانکی خود تمرکز کند تا با بهبود روز افزون عملکرد و فعالیت اصلی بانک، شاهد ادامه روند رشد شاخص های عملیاتی و به طبع آن افزایش ارزش برای ذینفعان و سهامداران باشیم، از این رو توصیه می شود سهامداران عزیز، دید بلندمدت به سهام بانک خودشان داشته باشند و تحت تاثیر نوسانات لحظه ای بازار و شایعات افراد سودجو اقدام به خرید یا فروش سهام نکنند.

عسكري در پايان ضمن اشاره به فرآيند افزايش سرمايه بانك دي افزود: درخصوص فرآیند اجرایی افزایش سرمایه نیز این نکته قابل ذکر است که روال اداری اخذ مجوز افزایش سرمایه برای بانک ها به دلیل نیاز به اخذ تاییدیه و مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا نسبت به سایر شرکتها متفاوت بوده و با توجه به محدودیت های ابلاغی در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، درخواست بانک دی برای اخذ مجوز توسط کارشناسان مربوطه در بانک مرکزی و سازمان بورس( به طور موازی )در حال بررسی است و نتایج مربوطه از طریق کانال های رسمی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی آبسرد ترور محسن فخری زاده مجید شهریاری محسن فخری زاده بازار سهام سهامداران رفتار هیجانی بانک دی سرمایه گذاری رپرتاژ آگهی محدودیت های کرونایی آبسرد ترور محسن فخری زاده مجید شهریاری محسن فخری زاده سهام بانک بانک دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟

سرانجام ۱۵ سال پس از اولین باری که نام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فهرست شرکت های قابل واگذاری قرار گرفت، روز گذشته واگذاری سهام این دو باشگاه به ایستگاه پایانی رسید و بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کرد.

واگذاری که محمود قامت معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوص سازی در رابطه با جزئیات آن گفت: ۳ اردیبهشت در بازار سهام ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها عرضه شد که قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

خریداران سهام سرخابی‌ها تایید صلاحیت شدند

او با اشاره به اینکه صلاحیت بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی توسط سازمان خصوصی سازی و بورس تایید شده است گفت: مشتریان قبل از ورود به معامله توسط سازمان‌های مورد نظر بررسی صلاحیت شده‌اند و بعد اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کرده‌اند.

در ادامه هم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با رسانه ملی بیان کرد: با توجه به آن‌که ۱۰ درصد معامله سهام سرخابی‌ها به صورت تسه نقدی و ۹۰ درصد اقساطی است، بخش نقدی آن ۳ اردیبهشت قطعی شد و بخش اقساطی آن در طی مهلت ۶ ماه هم از سوی بانک‌ها و هم از سوی شرکت‌های پتروشیمی باید پرداخت شود.

واگذاری سهام سرخابی‌ها به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس که کم هم حاشیه نداشت و برای این واگذاری کارشناسان در جبهه‌های مختلف نظرات متفاوتی داشتند در همین راستا همایون دارایی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به نوعی مسئله واگذاری سهام سرخابی‌ها به سبب ساختار و روند فدراسیون جهانی فوتبال برای ما یک الزام محسوب می‌شود از آنجایی که بخش اقتصادی ورزش ما با چالش همراه است و این دو باشگاه هم وضعیت مالی مناسبی ندارد و از سویی این دو تیم به‌ گونه‌ای سرمایه ملی محسوب می‌شوند بنابر این باید به واگذاری سهام دو تیم به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس به شکل واقع‌بینانه نگاه کنیم پس در حال حاضر چاره‌ای به جز این واگذاری وجود نداشت و این اقدام یک تصمیم عملگرایانه بود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد:، اما باید بر این نکته تاکید کرد که نباید این موضوع واگذاری کنونی سهام، پایانی برای این قضیه باشد به هر حال نیازمند اصلاح وضعیت اقتصادی ورزش کشور و توسعه باشگاه داری حرفه‌ای هستیم بنابر باید دولت زمینه را برای حمایت از این دو بخش خریدار فراهم کند همچنين گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس هم به محض این که شرایط بخش خصوصی آماده باشگاه داری حرفه‌ای شد و یا خریداری دیگر برای این تیم پیدا شد آماده واگذاری باشند.

در ادامه هم دیگر کارشناس اقتصادی کوروش آسایش در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سرخابی‌ها با توجه به صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال از جمله بخش‌های زیان‌ده محسوب می‌شوند دو تیم زیان‌دهی که واگذاری سهام آنها به بخش‌های مختلفی پیشنهاد شد، اما بخش‌های گوناگون این مسئولیت پر هزینه را قبول نکردند تا این که قرعه واگذاری به هلدینگ خلیج‌فارس و گروه بانک‌ها رسید. بانک‌ها که با حاشیه بحث بنگاهداری مواجه هستند و هلدینگ خلیج‌فارس هم چشم سهامداران عدالت به آن است؛ صادقانه بخواهیم مطرح کنیم با توجه به زیان‌ده بودن این دو تیم واگذاری سهام سرخابی‌ها برای این دو بخش نمی‌تواند مزیتی داشته باشد.

او افزود: باید به این نکته هم اشاره کرد شاید که گروه بانک‌ها سود خیلی زیادی تقسیم نمی‌کردند، اما سود تقسیمی هلدینگ خلیج‌فارس مناسب بود در کل این دو بخش خیلی ویژه هلدینگ خلیج‌فارس قسمتی از سود خود را به شکل انباشته و برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی سودساز صرف می‌کردند تا در نهایت این سود مجدد به جیب سهامداران بازگردد، اما حال با سهامداری سرخابی‌ها احتمالا بخشی از این سود و سرمایه به سمت این دو تیم روانه شود که این موضوع می‌تواند برای سهامداران نگران کننده باشد.

محمد خبری زاده دیگر کارشناس اقتصادی بود که در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در دنیا تیم‌های ورزشی از مسیر‌های مشخصی کسب درآمد می‌کنند از جمله این موارد بحث ترانسفر بازیکنان، بحث حق کپی رایت محصولات ورزشی و.... است موضوعی که به شکل واضح در سیستم اقتصادی بخش ورزش ما مغفول مانده است هلدینگ خلیج‌فارس و گروه بانک‌ها روز گذشته به سبب مسئولیت اجتماعی خود اقدام به خرید سهام سرخابی‌ها کردند، اما باید تاکید کرد علاوه بر نگاه مسئولیت اجتماعی این دو بخش قطعا برنامه‌هایی هم برای آینده دارند به طور مثال باتوجه به توانی که دارند می‌توانند در بحث کپی رایت و... ارزش افزوده برای باشگاه‌ها خلق کنند و خلق ارزش افزوده برای سرخابی‌ها یعنی کمک به خروج از بحث زیان ده بودن که این می‌تواند در مجموع با یک دید مناسب و اقدامی همه‌جانبه  به سود این دو بخش یعنی هلدینگ خلیج‌فارس و گروه بانک‌ها تمام شود.

حالا با تمام نقطه نظرات موافق و مخالف، واگذاری سهام سرخابی‌ها به اتمام رسیده و بناست طبق برنامه مراحل اداری انتقال سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود در نهایت هم سرخابی‌ها تا ۵ اردیبهشت ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند که با واگذاری رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل می‌شود. 

همچنين گفتنی است قبلا ۱۰ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به هواداران آنها فروخته شده بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • واکنش بانک شهر به خرید سهام باشگاه پرسپولیس+عکس
  • بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود