Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخبه بسیجی استان قم با اشاره به اینکه تخصصی شدن اقشار در بسیج باعث پیشرفت و آبادانی کشور شده است گفت: با توجه به اینکه رسالت افراد در بسیج به‌صورت مخلصانه است به طبع خروجی بهتردریافت می‌شود این تخصصی شدن اقشار در بسیج باید در سطح مدیریتی کشور نیز تبدیل به الگو شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، علیرضا هاشمی دکترای مدیریت کسب و کار (DBA) از نخبگان بسیجی استان قم است طراحی تولید و صادرات قطعات لاستیکی و پلیمری مورد مصرف در صنعت برق و صنایع غذایی و نظامی (مقره سیلیکونی، برقگیر سیلیکونی، انواع کوپلینگهای صنایع، تجهیزات پلیمری ماسک‌های شیمیایی و انواع قطعات پلیمری خودرو) و تنها صادر کننده ی قطعات پرسی پلیمری به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله فعالیت های وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین طراحی و تولید انواع لامپ های الکترونیکی (  (FML- FPL-CFو بالاست الکترونیکی، طراحی و تولید شیرهای الکتریکال و گرمکن دار، صادرات دانش فنی به کشورهای آسیای میانه و آفریقای جنوبی در زمینه مونتاژ و تولید تجهیزات الکترونیکی، کارفرمای نمونه استان قم در 3 دوره متوالی، دارای رتبه برتر در جشنواره کاهش قیمت تمام شده در گروه برق سال 1391، طراحی و اجرای اولین نیروگاه خورشیدی تولید پراکنده خانگی در استان قم و نیروگاه های متعدد با ظرفیت های مختلف برای مشترک های خصوصی داخل استان از جمله خدمات این بسیجی نخبه در استان قم و کشور است.


مهندس علیرضا هاشمی از نخبگان بسیجی استان قم به مناسبت هفته بسیج در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: بیش از ۱۵ سال است که عضو بسیج هستم و حدود ۵ سال است که فعالیت بسیار زیادی در زمینه تخصصی و همکاری با بسیج مهندسین استان قم داشتیم و معمولاً این همکاری در خصوص صنعت بوده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های بالا در بسیج  قم بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد افرادی که عضو بسیج هستند در استان قم بسیار بالا است و افرادی هم که به عنوان بسیجیان فعال در بسیج فعالیت می کنند سوابق طولانی و تخصصی دارند قابل تعامل با ارگان های مختلف هستند و می‌توانند فعالیت های مختلف و مفیدی انجام دهند مشروط به اینکه همکاری ها از سوی ارگان ها انجام شود.

 هاشمی خاطرنشان کرد: دو قشر از زیر مجموعه های بسیج در استان قم فعالیت بسیار گسترده و حساس تری دارد و در استان قم فعال‌تر است از جمله بسیج مهندسین و بسیج سازندگی این دو قشر به علت اینکه ارتباط بیشتری با صنعت و علم دارند و در این چند سال اخیر مسائل اقتصادی و صنعتی طبق فرمایش حضرت آقا حساس تر شده است خیلی از کارهایی که بسیج مهندسین انجام می‌دهند علمی تر است و در مجموع خروجی بهتری می‌تواند برای جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به تخصصی شدن اقشار بسیج تصریح کرد: از زمانی که اقشار مختلف بسیج طبقه‌بندی و تخصصی شدند و هر فردی در حوزه تخصصی خودش فعالیت می‌کند با توجه به اینکه رسالت افراد در بسیج به صورت مخلصانه ست به طبع خروجی بهتر و راندمان بالاتری دریافت می شود و عملکرد خوبی خواهیم داشت عکس برخی از مدیریت های کشور که خیلی از افراد سر جای خودشان نیستند.

نخبه بسیجی ادامه داد: اگر مدیریت های کشور نیز به صورت تخصصی تر و با اخلاص صورت بگیرد همان‌طور که در بسیج صورت گرفته خروجی بهتری در کشور خواهیم داشت و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد..

هاشمی تأکید کرد: اقشار مختلف بسیج مسائل و مشکلات بسیاری دارند یکی از این مشکلات نبودن بستر مناسب برای رسیدن به اهداف خودشان است ما زمانی می توانیم موفق باشیم که تمام مسئولان و تمام ارگان ها همسو باشند که در رأس همه این ها تفکر بسیجی می تواند به همه نهادها کمک کند وقتی قرار باشد یک بسیجی از جان و دل مایه بگذارد و تمام وقت و زندگی خود را پای میدان بیاورد و  مخلصان خدمت کند اما بستر برای فعالیت و پیشرفت وی فراهم نباشد به نتیجه مثبت نخواهند رسید و در بسیجی نقطه دلسردی ایجاد می شود کما اینکه فعالیت‌های بسیار مختلفی انجام می شود که خروجی ها سرعت بگیرد و مطلوب تر شود.


وی با اشاره به نقش تفکر بسیجی در توسعه و آبادانی کشور و رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر قرار باشد در یک واحد تولیدی از متخصصین استفاده نشود و افراد غیرمتخصص کار کنند جای پیشرفت وجود نخواهد داشت برای رسیدن به اهداف بالاتر در دنیای امروز که حرف اول را علم و نخبگانی که در این زمینه فعالیت می کنند می زند باید پای کار باشند البته نه همه نخبگان علمی بلکه نخبگانی که اخلاص دارند که به جامعه خدمت کنند و در رأس همه این‌ها بخواهند فعالیت‌های اجتماعی انجام دهند.

 هاشمی گفت: زمانی نگاه ما فقط اقتصادی است که  در این صورت نمی‌توان مخلصانه به جامعه خدمت کرد زیرا فرد فقط به فکر منافع خودش است اما وقتی نگاه یک نگاه اجتماعی باشد که نشئت گرفته از تفکر بسیجی است همه چیز باید فراموش شود و به فکر رشد ایران باشیم.

فعال بسیج جامعه مهندسین قم با اشاره به اینکه نقطه اشتراک نخبگان بسیجی با بسیجیان رزمنده دوران دفاع مقدس اخلاص است ادامه داد: اگر فردی واقعاً تفکر اصلی بسیج را بداند باید از خودگذشتگی و فداکاری داشته باشد در دوران دفاع مقدس نیاز بود که بسیجیان در خط مقدم جبهه حضور داشته باشند و خاکریزها را فتح کنند اکنون جامعه نیاز دارد  فرد با تفکر بسیجی چنان مخلص و فداکار باشد که چرخ‌های صنعت و اقتصاد کشور را بچرخاند تا کمک کنیم جایگزین خاکریز های دوران دفاع مقدس، تولیدات و اشتغال زایی بیشتر و بهتری برای کشور باشد.

وی عنوان کرد : هماهنگی و همدلی که در بسیج اتفاق افتاده است و خروجی های بسیار مناسبی که در این چند سال اتفاق افتاده باید این‌ها سرلوحه کار های حیاتی کشور کنیم و تا می توانیم بستر را فراهم کنیم و فعالیت بسیجیان در اقشار مختلف و تخصص های مختلف ادامه پیدا کند و اجازه ندهیم سنگ اندازی ها در برخی از پروژه ها جلوی پیشرفت را بگیرد باید در میان مسئولین همدلی و یکپارچگی به وجود بیاید تا به یک نتیجه مطلوب برسیم بسیج الگوی مناسب برای پیشرفت در همه زمینه ها است.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قم تفکر بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی