Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:19:49 GMT

مسئولیت حوادث آسانسوری برعهده کیست؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۸۳۱

مسئولیت حوادث آسانسوری برعهده کیست؟

ایسنا/مرکزی مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهناز جعفریان در گفت‌وگو با ایسنا از صدور ۸۳۳ گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد تاییدیه‌های ایمنی صادر شده، ۱۷۵ مورد مربوط به تاییدیه ادواری آسانسور و ۶۵۸ مورد مربوط به تاییدیه اولیه بوده است.

 وی گفت : یکی از شرح وظایف ادارات کل استاندارد نظارت بر کیفیت و ایمنی خدمات آسانسور است  که با مدیریت عملکرد شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران انجام می گیرد و در صورت تایید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی، اداره کل استاندارد استان گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می کند.

جعفریان بر اهمیت ایمنی و ارتقای کیفیت عملکرد آسانسورها تأکید کرد و افزود: همه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد تحت پوشش استاندارد قرار گرفته اند که این موضوع در اولویت و دستور کار ادارت کل استانی بوده و اقدامات مناسبی هر ساله در این خصوص صورت می‌پذیرد.

وی صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای ساختمان‌های دارای آسانسور اعم از تجاری، مسکونی و دولتی را منوط به اخذ گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان عنوان کرد و گفت: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت اتمام اعتبار گواهینامه‌های مذکور مالک یا بهره‌بردار یا شرکت سرویس و نگهدار آسانسور، با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به آدرس lift.isiri.gov.ir، باید نسبت به ارایه درخواست بازرسی ادواری اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسانسور استاندارد استان مرکزی استانی اقتصادی عملکرد آسانسور کل استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد

یادگار محمدی سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد پنج هزار و ۸۱۸ فقره بازرسی و ۷۱۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۹۷ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی «هما»
  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد
  • آسانسوری که گردشگران را ۳۲۶ متر بالا می‌برد! + فیلم
  • انجام ۶۵۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام
  • انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است