Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه بررسی روش‌های تأمین ارز کالاهای وارداتی، اظهار داشت: تمامی صادرکنندگان دارای پروانه صادراتی (از ابتدای سال ۱۳۹۸ به بعد) با استفاده از واردات در مقابل صادرات با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند به ایفای تعهدات ارزی خود بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در صورت عدم تحقق ایفای تعهدات ارزی از این طریق، صادرکنندگان حداکثر ۴ ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی فرصت دارند تا از طریق عرضه در سامانه نیما تعهدات ارزی خود را ایفا کنند.

وی بیان کرد: کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی موظف هستند موارد فوق را پیگیری کنند و اقدامات و برخوردهای قانونی لازم را در صورت لزوم انجام دهند.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل قرارگاه جهش تولید با حضور نمایندگان دستگاه‌ها حاکمیتی، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه دستگاه‌های مرتبط باید با هماهنگی همدیگر تصمیمات کلان اتخاذ کنند که این قرارگاه نیز در همین راستاست.

وی همچنین اقناع افکار عمومی را از دیگر وظایف این قرارگاه دانست و گفت: بخشی از کارهای قرارگاه اتخاذ تدابیر لازم برای اقناع افکار عمومی نسبت به تصمیمات گرفته شده در حوزه مباحث اقتصادی است.

ترخیص ۴ میلیون تن کالا از گمرکات کشور از زمان ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهور در خصوص ترخیص کالاهای اساسی اعلام کرد: از زمان ابلاغ این تصمیم ۴ میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است که این کار بسیار مهم و حائز اهمیتی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه برای تقویت پول ملی هم‌راستا با بانک مرکزی حرکت خواهیم کرد، گفت: جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ ارز و تقویت پول ملی رسالت بانک مرکزی است و کارهای انجام شده توسط وزارت صمت نیز هم‌راستا با اهداف بانک مرکزی است.

کد خبر 5083194

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت علیرضا رزم حسینی رفع تعهد ارزی ترخیص کالا ویروس کرونا نهاده های دامی قیمت مرغ فولاد قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت یورو قیمت طلا بازار سهام اسیا صادرات غیرنفتی بازار سهام بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: قرار بود مجلس شورای اسلامی مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را بررسی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه الان وضعیت بازار ارز کاملاً آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

کد خبر 6085064 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود