Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده به محضر حضرت، ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای عرصه فناوری‌های دفاعی، گفت: متاسفانه در شرایطی که هنوز قلوب مردم ایران متاثر از شهادت سردار دلهاست، بار دیگر شاهد از دست دادن یکی از عزیزان و بزرگان حوزه علمی کشورمان هستیم، بایستی اعتراف کنیم نتیجه اعتماد به دشمن و خوش باوری و داد و ستد با آن چیزی جز این نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که دشمنان قسم‌خورده ایران پیش خودشان فکر می‌کنند که "ترور" در ایران هم شاید مانند برخی از سایر کشور‌ها باعث رعب و وحشت مردم و مانع پیشرفت این مرز و بوم شود، افزود: ترور نخبگان، بزرگان و دانشمندان هسته‌ای در ایران سبب پیشرفت بیشتر این کشور می شود.

مولوی فاروقی عنوان کرد: ترور دانشمند برجسته کشورمان شهید محسن فخری زاده نشان از زبونی و خاری دشمنان قسم خورده ایران است و این گونه اقدامات نشان داد که ایران بزرگ و انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون شهیدان و دانشمندان عزیز کشورمان روز به روز پابرجاتر و استوارتر خواهد ماند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند اظهار کرد: نتیجه اعتماد به دشمن و خوش باوری و داد و ستد، جز شهادت عزیزانمان چیز دیگری نخواهد بود.

او تصریح کرد: جامعه اهل سنت ایران همپای دیگر اقشار کشور به عنوان یک خواسته ملی، انتظار دارد وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و همچنین ارگان‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن، متجاوزان داخلی و خارجی را به اشد مجازات برسانند و وزارت امور خارجه نیز ساکت ننشیند و در اینگونه موارد، فعال‌تر از گذشته عمل کند.

بیشتر بخوانید

ترور چهره‌های علمی، خدشه‌ای به پیشرفت‌های کشور وارد نمی‌کند

عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه هم در پیامی ترور دانشمند هسته‌ای کشور، محسن فخری زاده را محکوم کرد و چنین اعمالی را سبب حرکت پرشتاب نخبگان و دانشمندان کشور دانست. 

در این پیام آمده است:

"شهادت دانشمند خدوم هسته ای، دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، که عمری را در خدمت پیشرفت کشور، تأمین امنیت و آسایش برای مردم سپری نمود و در میدان دفاع از میهن اسلامی، با ابتکارات خود قدم‌های بسیار مفیدی برداشت، مایه غم و اندوه فراوان برای ملت ایران اسلامی گردید.

شکی نیست که استکبار جهانی و صهیونیسم، چشم دیدن این همه افتخارآفرینی توسط فرزندان این مرز و بوم را ندارند و با نهایت ذلت و زبونی دست به ترور چنین عناصر مفیدی می‌زنند تا با خیال خام خود جلوی پیشرفت و تعالی نظام اسلامی را بگیرند، اما غافل از آنکه با ریختن خون چنین شخصیت‌های علمی، حرکت پرشتاب نخبگان و دانشمندان با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

این اعمال غیر انسانی ماهیت پلید و کینه توز بدخواهان نظام اسلامی را در عرصه جهانی بیشتر آشکار خواهد ساخت و جز روسیاهی برای آنان چیزی را به بار نخواهد آورد.

اینجانب این ضایعه دردناک را خدمت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، همکاران شهید و همه دلاورمردان نیرو‌های مسلح تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم آرزوی مغفرت و برای خانواده مرحوم صبر و اجر خواهانم و از نیرو‌های امنیتی و قضایی تقاضای شناسایی و مجازات عاملان این حادثه تلخ را دارم. "

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید هسته ای فناوری های دفاعی شهادت ترور محسن فخری زاده جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند

وزیر دفاع پاکستان با تکرار اتهامات اسلام‌آباد علیه افغانستان مبنی بر کارشکنی حاکمان آن در مبارزه با تروریسم، همسایه خود را «منبع ترور و منشأ حوادث تروریستی در پاکستان» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، اظهارات تند خواجه محمد آصف درحالی عنوان می‌شود که پاکستان طی یک هفته گذشته شاهد حوادث سریالی تروریستی در بندر گوادر، شهر تربت در ایالت بلوچستان و حمله انتحاری علیه مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا بوده است.

دولت و ارتش پاکستان، «تروریست‌های تحت حمایت عوامل خارجی» را به دست داشتن در این حملات به ویژه عملیات انتحاری علیه اتباع چینی می‌دانند.

وزیر دفاع پاکستان در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بار دیگر افغانستان را به دلیل عدم پیشرفت در ریشه کنی تروریسم سرزنش کرد و خواستار تشدید کنترل های مرزی برای کاهش این تهدید شد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش حوادث تروریستی، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزی وجود دارد. منشأ تروریسم در پاکستان، در افغانستان است و با وجود تلاش های ما، کابل هیچ پیشرفتی در این راستا ندارد.

خواجه محمد آصف گفت: متاسفانه با وجود آگاهی طالبان افغانستان از مخفیگاه های تروریسم، تروریست ها آزادانه از خاک این کشور علیه پاکستان دست به عملیات می‌زنند.

وزیر دفاع پاکستان با تشریح وضعیت پیچیده مرزی با افغانستان تاکید کرد: همکاری کابل (برای مقابله با تهدید تروریسم) در دسترس نیست. مرز پاکستان و افغانستان با دیگر مرزهای سنتی بین المللی متفاوت است. پاکستان باید تمام قوانین و روش‌های بین المللی را در این مرز اجرا کند تا تردد تروریست ها متوقف شود.

وی تاکید کرد که تسهیلات سفر به پاکستان از طریق گذرنامه معتبر و اخذ روادید همچنان ادامه خواهد داشت.

پاکستان همسایه غربی خود یعنی افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • بیانیه روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی در محکومیت جنایات اخیردر بیمارستان شفاء غزه
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • برگزاری تظاهرات ورامینی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه در روز جمعه
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هستیم
  • محکومیت غصب سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط ایران