Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان وضعیت کنونی حاشیه نشینی و زمین خواری در کرمان را حاصل کم توجهی و کم کاری دستگاه‌های اجرایی در سنوات گذشته دانست. خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان وضعیت کنونی حاشیه نشینی و زمین خواری در کرمان را حاصل کم توجهی و کم کاری دستگاه‌های اجرایی در سنوات گذشته دانست و گفت: دستگاه قضایی بر مبنای برنامه جامع علمی تدوین شده، درصدد ساماندهی وضعیت کنونی است و در این مسیر، هرگونه اهمال و اغماض مدیران اجرایی در هر سطحی در رابطه با موضوع پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری را اعلام جرم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به پیشنهاد دادگستری کل استان کرمان برای پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری، افزود: کار اجرایی برای شناخت دقیق مسائل حاشیه شهر کرمان و تدوین راهکار‌های علمی و جامع برای آن‌ها از تیرماه سال جاری و بر مبنای اعلام آمادگی و همکاری استاندار سابق کرمان توسط دستگاه قضایی اجرایی شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رهنمود‌ها و حمایت‌های مجدانه رییس کل دادگستری استان کرمان و نیز همراهی استاندار سابق و معاون عمرانی استانداری کرمان در مسیر پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری، از نگاه و همراهی استاندار جدید کرمان با دستگاه قضایی در این مسیر و بازدید اخیر از مناطق حاشیه‌ای نیز قدردانی و تصریح کرد: براساس برنامه ریاست کل دادگستری استان کرمان، نشست تخصصی طرح جامع پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری با محوریت دادگستری کل استان طی هفته جاری برگزار و مدیران اجرایی در راستای اجرای این طرح نسبت به وظایف خود توجیه خواهند شد.

وی با اشاره به انتخاب شهرک صنعتی کرمان به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های ساماندهی حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: با ایجاد و استقرار پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی قضایی در شهرک صنعتی ضمن ایجاد زمینه لازم برای شناخت موضوعات و آسیب‌های این منطقه، فضایی برای حضور مدیران اجرایی و قضایی و تدوین راهکار‌های حل مشکلات این منطقه فراهم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یاداور شد: با ایجاد و استقرار پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی قضایی در شهرک صنعتی، کارشناسان متخصص آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف به صورت دقیق و میدانی مسائل را رصد کرده و برای حل آن‌ها برنامه ریزی می‌کنند.

قویدل اظهار کرد: اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اقداماتی در حوزه‌های پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد و معتادان متجاهر، ساماندهی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، صدور اسناد هویتی برای افراد فاقد هویت و ارائه آموزش‌های رشد مدار و راه اندازی واحد‌های مشاوره و روانشناختی را در دستور کار قرار داده است.   بیشتر بخوانید: با پیگیری دادگستری، ۵۰۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی گلستان سنددار شد وی گفت: اداره حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در راستای شناسایی سر باند‌های تصرف اراضی دولتی، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و انشعابات غیرمجاز آب و برق پیگیری‌های زیادی انجام داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به اقدامات اداره مشارکت‌های مردمی این معاونت در شهرک صنعتی اشاره و بیان کرد: شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی فعال در این منطقه به منظور انجام و ساماندهی اقدامات حمایتی از محرومان منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه انجام شده است.

قویدل اظهار داشت: اداره وضعی، امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در راستای شناسایی مراکز توزیع مواد مخدر، مکان‌های استعمال و مصرف مواد مخدر و نیز ساماندهی معتادان متجاهر در شهرک صنعتی اقدامات بسیار خوبی داشته است و پیگیری انتقال کوره‌های آهک پزی از این منطقه نیز توسط این اداره و با همکاری سازمان‌های مربوطه در دست انجام است.

وی عنوان کرد: در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره وضعیت حاشیه شهر کرمان و تبعات حاشیه نشینی در این شهر نیز بر اساس اقدامات فنی و تخصصی اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، زمینه حضور و فعالیت رسانه‌ها برای تهیه مستند‌های خبری، انعکاس مشاهدات رسانه‌ای و برگزاری نشست‌های خبری فراهم شده است.

قویدل به تشکیل بیش از ۲۰ کارگروه تخصصی به منظور پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اشاره کرد و گفت: موضوع پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری از تیرماه سال جاری تاکنون به صورت مستمر در جلسات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به تعاملات انجام شده با سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر نهاد‌های مربوطه به منظور انجام اقدامات اثرگذار در حوزه پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر براساس پیگیری‌های جدی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان طرح عملیاتی و علمی بسیار خوبی برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله شهرک صنعتی تدوین شده است.

وی اظهار کرد: در ادامه طرح ساماندهی حاشیه نشینی در کرمان و براساس گزارش‌های واصله از سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) مبنی بر زمین خواری در الله آباد و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و با تاکید رییس کل دادگستری برنامه هماهنگ و اثربخش مبارزه با زمین خواری در این منطقه اجرایی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از شهرک صنعتی و الله آباد به عنوان دو نقطه اصلی شکل گیری حاشیه نشینی در کرمان یاد کرد و گفت: ریاست کل دادگستری استان کرمان همواره بر انجام کار طلاعاتی دقیق برای مبارزه با سرباند‌های زمین خواری و اجرای عالمانه و حکیمانه احکام دستگاه قضایی در مبارزه با حاشیه نشینی تاکید دارند.

قویدل یادآور شد: پس از اقدامات مبنایی دادگستری کل استان کرمان در مسیر پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی و مقابله با سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین خواری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان قوه مقننه نیز به موضوع ورود کرده اند و امید می‌رود که در پرتوی تعامل نهاد‌های قضایی، اجرایی، مقننه و اطلاعاتی بتوان زمینه لازم برای حذف حاشیه نشینی را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: همه دست اندرکاران ساماندهی حاشیه نشینی مدت‌ها شاهد سرریز شدن مسائل ناامنی ناشی از حاشیه نشینی در شهر بوده اند و سکوت کرده اند و بدون شک به دلیل هرگونه ترک فعلی در این زمینه باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان زمین خواری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان زمین خواری پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان دستگاه های اجرایی زمین خواری حاشیه نشینی استان کرمان شهرک صنعتی دستگاه قضایی کل دادگستری وضعیت کنونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری در تعطیلات نوروز در خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان ایستاد
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • تغییر ساعت کاری ادارات آذربایجان شرقی
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های نیمه فعال و احیای واحد‌های راکد، اولویت کاری استان کرمان
  • دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاری خود تحقق شعار سال را دنبال کنند