Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@11:04:03 GMT

رسانه‌ها و زدودن انگ اجتماعی ایدز

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۹۱۸

رسانه‌ها و زدودن انگ اجتماعی ایدز

الهه شعبانی/ مدیرعامل انجمن احیای ارزش‌ها

رسانه‌ها می‌توانند در حوزه ایدز اطلاع‌رسانی کنند. خبرنگاران و اصحاب رسانه باید اطلاعاتی در زمینه اچ. آی. وی داشته باشند تا بتوانند با ادبیات با جامعه ارتباط برقرار کنند مناسب و تأثیرگذار، این اطلاعات را به دست مردم برسانند. از طریق این رسانه‌هاست که می‌توان جامعه را مطلع کرد ویروس اچ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی. وی و ایدز با هم متفاوتند. ما به مراجعانمان واژه ایدزی را اطلاق نمی‌کنیم، چراکه به کار بردن این واژه بار منفی دارد و به انگ اجتماعی می‌انجامد. ما آنها را افرادی که با ویروس اچ. آی. وی زندگی می‌کنند، خطاب می‌کنیم.    افرادی که با این ویروس زندگی می‌کنند، بیمار نیستند. یعنی اگر دارو مصرف کنند و سبک زندگی سالم داشته باشند، هیچ مشکلی نخواهند داشت.

این افراد می‌توانند با مصرف به‌موقع داروها درمان شوند و بار ویروسی‌شان به صفر برسد. ولی اگر دارو دریافت نکنند و زندگی سالم نداشته باشند، آن وقت است که وارد فاز بیماری ایدز می‌شوند و این یعنی هر ویروس و باکتری فرصت‌طلبی وارد بدن شود، تبدیل به بیماری می‌شود و این بیماری‌هاست که به فوت فرد می‌انجامد.
 پیشرفت علم باعث شده شرایط این افراد بسیار راحت‌تر از گذشته شود، ولی به دلیل اینکه جامعه از آن اطلاع ندارد، هم انگ اجتماعی برای افرادی که با این ویروس زندگی می‌کنند رایج است و هم افرادی که رفتارهای پرخطر داشته‌اند و در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند، این نگرانی را پیدا می‌کنند که تست ندهند. زمانی هم که اطلاع نداشته باشند و زندگی عادی داشته باشند، می‌توانند تا ۹ نفر را در طول زندگی‌شان آلوده کنند.   بنابراین آنچه مهم است این است که افراد از انجام آزمایش و مثبت بودن آن نترسند. آزمایش مثبت آنها را از زندگی ساقط نمی‌کند و این افراد می‌توانند با تغذیه سالم و مصرف دارو طول عمر کاملاً طبیعی داشته باشند. حتی در حال حاضر که با همه‌گیری ویروس کرونا مواجه هستیم، اگر افراد اچ. آی. وی مثبت دارویشان را دریافت کنند، هیچ مشکل خاصی ندارند و بیشتر از دیگران در معرض بیماری نیستند.
 در زمینه انگ اجتماعی ما فقط با مردم عادی مواجه نیستیم. گاهی پزشکان هم با وجود اینکه در این حوزه درس خوانده‌اند و به این بیماری کاملاً اشراف دارند، رفتارشان در برخورد با این افراد غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی است. البته پزشکانی هم هستند که در این حوزه فعالند و با نگاه دقیقشان کمک زیادی به بیماران ومبارزه با بیماری می‌کنند.

کد خبر 568533 برچسب‌ها كروناويروس همشهری محله بیماری - ایدز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس همشهری محله بیماری ایدز داشته باشند انگ اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: رژیم غذایی سالم رژیمی است که سه وعده اصلی و سه تا چهار میان وعده داشته باشد، سیستم گوارش افرادی که تنها سه وعده اصلی را مصرف می‌کنند، در طولانی مدت آسیب می‌بیند و به ویژه افراد لاغر بیشتر باید مراقب این موضوع باشند.

احمد اسماعیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت حفظ عادت‌های غذایی اظهار کرد: برای حفظ عادت‌های غذایی مهم است که وعده صبحانه با نان‌هایی با سبوس بالا مانند نان جو مصرف شود، همچنین افراد می‌توانند عدسی، لوبیا و تخم مرغ و پنیر کم نمک را در این وعده استفاده کنند، اما بهتر است از مربا، عسل، ارده و شیره، خامه فراورده‌هایی که بسیار شیرین است، استفاده نکنند.

وی افزود: افراد باید از میان وعده صبحانه تا ناهار یک تا دو واحد میوه مصرف کنند، همچنین در وعده ناهار می‌توانند از انواع خورشت‌ها، مرغ و ماهی، گاهی گوشت قرمز استفاده کنند، همچنین غذاهایی مانند الویه، کشک بادمجان، میرزاقاسمی را در این وعده اصلی می‌توانند مصرف کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: بین وعده ناهار تا شام یک تا دو واحد میان وعده شامل چای با خرما، انجیر، مویز و میوه‌های فصل را می‌توان مصرف کرد، همچنین بهتر است افراد غذایی سبک مانند آش، سوپ، انواع سالاد در وعده غذایی شام مصرف کنند و نباید نان و برنج در این وعده استفاده شود، مصرف یک واحد لبنیات مانند ماست و شیر قبل از خواب کمک می‌کند افراد خواب راحت‌تری را تجربه کنند و بدن جذب کلسیم بهتری داشته باشد.

اسماعیل زاده تصریح کرد: افرادی که دچار کمبود مواد مغذی در بدن هستند و وزن آن‌ها از حد نرمال کم‌تر و لاغر هستند، مواد مغذی تحریک‌کننده اشتها در بدن خود ندارند و بی‌اشتها می‌شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که بی‌اشتها هستند و میل به خوردن مواد غذایی و میان وعده ندارند، ضعف، کسلی، خستگی‌های مکرر، خواب‌آلودگی و بی‌حالی را بسیار تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر وزن فردی بسیار کم باشد باید به متخصصان تغذیه مراجعه کند تا بر اساس مکمل‌های تجویز شده، اشتها و میل آنها به خوردن مواد غذایی بیشتر شود و ورود مواد مغذی به بدن افزایش یابد.

مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه رژیم غذایی سالم رژیمی است که سه وعده اصلی و سه تا چهار میان وعده داشته باشد، اضافه کرد: سیستم گوارش افرادی که تنها سه وعده اصلی را مصرف می‌کنند، در طولانی مدت آسیب می‌بیند و به ویژه افراد لاغر بیشتر باید مراقب این موضوع باشند؛ افرادی که در ماه مبارک رمضان دریافت بیش از حد کالری در وعده افطار و سحر داشتند، باید پس از ماه مبارک رمضان میزان کالری مصرفی خود را کنترل کنند.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه افراد باید وعده‌های اصلی صبحانه و ناهار را مصرف کنند، اما مد نظر داشته باشند که وعده شام آنها پرکالری نباشد، خاطرنشان کرد: مصرف میوه و سبزی باید مد نظر افراد قرار گیرد و مصرف کیک و آب‌میوه‌های صنعتی محدود شود، همچنین به منظور کنترل وزن در وعده ناهار افراد می‌توانند سبزیجات پخته مصرف کنند و روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند.

کد خبر 744698

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فیک بیوتی
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)