Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک بانوی کارآفرین گفت: بانوان تحصیل‌کرده در بحث کارآفرینی می‌توانند بسیار موفق و خلاقانه عمل کنند، در ابتدای کار هیچ پشتوانه مالی نداشتم و با یک کارگاه کوچک خانگی کار سرمه‌دوزی را آغاز کردم.

سید فیروزه صالحی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از سال ۹۱ حرفه سرمه‌دوزی را آموزش دیدم، اظهار کرد: از همان ابتدا در یک کارگاه خانگی کوچک به انجام این حرفه مشغول بودم، در سال ۹۵ در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شهرکرد در رشته طراحی دوخت مشغول به تحصیل شدم و در کنار تحصیل به این حرفه نیز ادامه دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی کارآفرین ادامه داد: مسئولان دانشگاه وقتی تولیدات من در حوزه سرمه را دیدند، پیشنهاد داند این حرفه را به دانشجویان طراحی دوخت نیز آموزش دهم و این کار به‌عنوان واحد کارورزی آن‌ها در نظر گرفته شود، چهار ترم متوالی وسایل موردنیاز برای انجام سرمه‌دوزی را تهیه و در اختیار دانشجویان علاقه‌مند قرار می‌دادم و همزمان آموزش این کار نیز انجام می‌شد.

وی در خصوص احداث کارگاه سرمه‌دورزی در شهر بهرام‌آباد از توابع شهرستان شهرکرد، عنوان کرد: درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷ ارائه دادم و این کارگاه تشکیل شد، هم‌اکنون چهار نیرو به‌صورت ثابت و ۱۵ نیرو به صورت پاره‌وقت در این کارگاه مشغول به‌کار هستند.

صالحی‌فرد اضافه داد: این کارگاه سرمه‌دوزی با تسهیلات ۱۰۰ میلیون‌تومانی راه‌اندازی شد، اگر مسئولان حمایت لازم را انجام دهند امکان گسترش کارگاه و اشتغال حداقل ۴۵ نفر نیز وجود دارد.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه محصولات تولیدی در کارگاه سرمه‌دوزی من از کیفیت بالایی برخوردار هستند، بیان کرد: خوشبختانه قبل از شیوع کرونا این محصولات در نمایشگاه‌های کشوری عرضه و فروش بالایی داشت، همچنین فروش محصولات سرمه در استان یزد باتوجه به توریستی بودن این شهر قبل از کرونا فوق‌العاده بالا بود.

وی یادآور شد: بانوان تحصیل‌کرده در بحث کارآفرینی می‌توانند بسیار موفق و خلاقانه عمل کنند، به‌طور مثال در من بر روی لباس اقوام مختلف سرمه‌دوزی انجام دادم و مورد استقبال بانوان کشور و بازرگانان کشور ترکیه قرار گرفت، همین مسئله موجب شد برای ادامه کار تشویق شوم.

صالحی‌فرد با اشاره به اینکه در ابتدای کار هیچ پشتوانه مالی نداشتم، گفت: ابتدا از یک کارگاه خانگی کوچک کار سرمه‌دوزی را آغاز کردم، اما با معرفی به صندوق کارآفرینی یک تسهیلات جزیی برای خرید مواد اولیه دریافت کردم و به مرور کار را توسعه دادم.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه محصولات تولیدی در حوزه سرمه را به خارج از کشور صادر می‌کردم و کارت بازرگانی نیز دارم، بیان کرد: اگر مسئولان بتوانند کارآفرینان را در امر صادرات محصولات تولیدی در حوزه صنایع‌دستی یاری کنند، این مسئله موجب رونق در عرصه تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری کارآفرینی بانوی کارآفرین سرمه دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران

عاطفه شعبانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گفت: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه یا مشارکت مردمی صنایع‌ دستی مازندران برگزار می‌شود.

او افزود: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در صنایع‌دستی به منظور استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تمامی فعالان حوزه صنایع‌دستی تدوین شده است.

شعبانی از صنعت‌گران و هنرمندان، دانشجویان، فارغ التحصیلان، طراحان، اساتید دانشگاه، مبتکران و شرکت‌های خلاق و دانش بنیان، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، کارشناسان درون سازمانی و برون سازمانی، فروشندگان و صادرکنندگان، و فعالان بسته‌بندی، برندینگ، آموزش دهندگان، شرکت‌های مختلف و سرمایه‌گذاران صنایع‌دستی، دعوت کرد در این چالش ایده‌ها، طرح‌ها و پیشنهاد‌های خلاقانه شرکت کنند.

او رعایت جنبه توسعه فرهنگی و اقتصادی، کاربردی، اشتغالزایی، مشارکت با بخش خصوصی، خلاقانه بودن و رعایت بهره‌وری، اثربخشی، توسعه صادرات و ارزآوری را از جمله ویژگی‌های ارایه طرح‌ها وایده‌های ارسالی در صنایع‌دستی برشمرد.

شعبانی گفت: گروه‌های علاقمند به شرکت در این طرح فرهنگی می‌توانند اطلاعات مربوطه را در قالب فرمی که در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی مازندران بارگذاری شده است. تکمیل کرده و به معاونت صنایع‌دستی، ارسال کنند.

او افزود: ارزشمندترین و کاربردی‌ترین طرح و ایده پس از گرداوری و دفاع توسط فرد یا تیم ارسال کننده در قالب طرح‌های استانی و ملی معاونت صنایع‌دستی استان و کشور به صورت عملیاتی مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت

www.mazandaran mcth.ir و یا شماره۰۱۱۳۳۳۵۳۵۹۰ دفتر معاون صنایع‌دستی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • 4 تکنیک خلاقانه برای تیز کردن چاقو‌ی کند (فیلم)
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم)
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • تیزر خلاقانه «منِ نفرت‌انگیز» با حضور ستاره NBA +فیلم
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند