Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی در میانه شیوع بیماری کرونا با چالش های چندگانه ای مواجه شده است. خبرگزاری میزان – اراضی اشغالی در ماه‌های اخیر شاهد جدی‌تر شدن تنش‌ها و تشنج‌های داخلی در عرصه‌های مختلف است.   به گزارش «جروزالم پست، کانال ۱۲ و یدیعوت آحارونوت»، - تغییر برنامه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شیوع گسترده کرونا: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد «ارتش به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا ناچار به تغییر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود شده است که از جمله آنها می‌توان به کاهش استخدام برای جلوگیری از ازدحام در مراکز ارتش اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»     - ادعای تل آویو در مورد انتقال سفارت روآندا به قدس اشغالی: وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی مدعی شد در پی رایزنی‌های انجام شده با «کیگالی»، سفارت «روآندا» به «قدس اشغالی» منتقل می‌شود.   تاکنون دو کشور گواتمالا و آمریکا دست به چنین اقدامی زده اند.   - حوادث خشونت بار و ناامنی در اراضی اشغالی: براساس گزارش‌های ارائه شده در ساعات گذشته در اراضی اشغالی چند حادثه تیراندازی رخ داد.   در یکی از این حوادث، صاحبخانه به سمت دزدی که قصد ورود به منزلش را داشت، شلیک کرد.     در حادثه دیگر، درگیری مسلحانه میان پلیس و چند مظنون منجر به مرگ یکی از مظنون‌ها شد؛ یک عابر پیاده نیز به شدت زخمی شد.  بیشتر بخوانید:  سقوط مرگبار هواپیما در اراضی اشغالی  سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان برای دیدار با بن سلمان و پمپئو در پی شیوع کرونا، خشونت در مناطق مختلف اراضی اشغالی افزایش یافته است.   - تهدید آبی و سفید برای برگزاری انتخابات زودهنگام: منابع نزدیک به حزب «آبی و سفید»، حزب متبوع «بنی گانتز»، وزیر جنگ می‌گویند این حزب به پیش نویس طرح برگزاری انتخابات زودهنگام در کنست رای مثبت می‌دهد.     هدف از رای گیری مذکور، واداشتن حزب «لیکود»، حزب متبوع «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به مصالحه در مورد تصویب بودجه ۲۰۲۱ است.   کنست در صورت عدم تصویب بودجه در هفته پایانی سال ۲۰۲۰، به صورت خودکار منحل خواهد شد.   - همراهی حزب «یامینا» با حزب «آبی و سفید» در اعمال فشار برای تصویب بودجه   - بنت جدی‌ترین رقیب نتانیاهو: براساس نظرسنجی انجام شده توسط «کانال ۱۲»، «نفتالی بنت»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، می‌تواند جدی‌ترین تهدید و رقیب نتانیاهو برای سمت نخست وزیری باشد.   - افزایش سطح هشدار امنیتی در سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در کشور‌های مختلف   - اعتراض ضد نتانیاهو: هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی شب گذشته در مقابل اقامتگاه نتانیاهو، تجمع اعتراضی برپا کردند.     علت این تجمع، اعتراض به فساد مالی نتانیاهو و ناتوانی او در مقابله با شیوع کرونا بود.   البته اعتراض‌های دیگری نیز به صورت همزمان در منطقه «قیصریه» و شهر‌های دیگر اراضی اشغالی برگزار شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری فوری آتش‌بس در غزه، انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را نشان می‌دهد، اما عملاً منعکس کننده هیچ اقدام عملی نخواهد بود.

محمد الهندی اظهار داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک و هم‌پیمان هستند و اختلافات آن‌ها تاکتیکی و ظاهری است. روابط دو طرف راهبردی و فراتر از روابط بایدن و نتانیاهو است. جنگ در حقیقت پوشش آمریکا برای ریشه کن کردن مقاومت در فلسطین و تضعیف مقاومت در منطقه است.

الهندی بیان کرد که تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی نمایشی است و اختلافات علنی بین آمریکا و این رژیم به نفع نتانیاهو است که می‌خواهد بگوید تنها کسی است که قادر به مقابله با دولت بایدن است.

وی گفت تصمیمات و قطعنامه‌های نهادهای بین‌المللی تنها زمانی که ضرورت داشته باشد و منعفت آمریکا در آن باشد، فعال‌سازی خواهد شد و اکنون منفعت این رژیم در عدم فعال‌سازی آن است.

محمد الهندی عنوان کرد که اسرای اسرائیلی برگ برنده مقاومت است و دشمن صهیونیستی می‌خواهد با کمترین هزینه آن‌ها را آزاد کند. مقاومت با وجود همه چیزهایی که اسرائیل تبلیغ می‌کند، اما در میدان خوب و استوار است. مقاومت ادامه دارد و شهرک‌ها را با موشک هدف قرار می‌دهد و تعدادی از عملیات‌های خود را نشان می‌دهد. قبایل غزه و خانواده‌های آنها فرزندان مقاومت هستند و ارتباط بین آنها و مقاومت ادامه دارد. نتانیاهو نتوانسته در این زمینه شکاف ایجاد کند.

الهندی گفت مقاومت در جریان مذاکرات انعطاف و نرمش زیادی از خود نشان داد اما نتانیاهو مانع از هرگونه پیشرفتی در مذاکرات شده است. میانجی‌ها از ما خواستند که تعداد بازداشت‌شدگان را برای هر زندانی تعیین کنیم، اما «اسرائیل» همچنان به مانع‌تراشی و تعلل ادامه می‌دهد. اولویت نتانیاهو و دولتش ادامه جنگ است نه بازپس گیری اسرا.

این مقام مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرد: «اسراییل» اکنون در غزه درگیر است و نمی‌تواند جنگ را گسترش دهد و مثلاً در لبنان جبهه بگشاید. جبهه‌های حمایت در لبنان و دریای سرخ مهم هستند و این جبهه‌ها یکی از روش‌های تحت فشار قرار دادن ایالات متحده برای توقف تجاوز است. اسرائیل نمی‌خواهد متعهد به عقب نشینی کامل یا بازگشت آوارگان شود.

از سوی دیگر وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

ساعاتی پیش نیز، یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین به جزئیات مذاکرات غیرمستقیم نیروهای مقاومت و تل آویو پرداخته و در این ارتباط گفت: «با وجود وضعیت دشوار مذاکرات و رد هر آنچه از سوی اسرائیل ارائه شده است، مذاکرات همچنان ادامه دارد.»

به گفته این منبع فلسطینی، «اسراییل» با وجود همه انعطاف‌پذیری‌هایی که حماس به‌ویژه در موضوع زندانیان نشان داد، در زمینه تعداد زندانیان به عنوان حسن نیت، پاسخ خود را به حداقل تعداد رسانده است.

این منبع به المیادین گفت که «اسرائیل» پیشنهادی ارائه کرد که شامل انتقال آوارگان به چادرها در منطقه شمالی تحت نظارت سازمان ملل است و این پیشنهاد از سوی حماس رد شد، چون حماس و مقاومت بر بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان اصرار دارند، حتی اگر نابود شوند.

این منبع آگاه افزود: اسرائیل پیشنهادی برای بازگشت تدریجی و مشروط زنان، کودکان و سالمندان آواره ارائه کرد و این تعداد از ۶۰ هزار آواره بیشتر نبود، در حالی که تعداد آوارگان از ۸۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

این منبع به المیادین گفت: «اسراییل» به آتش بس اشاره نکرده و پیشنهاد روشنی درباره عقب نشینی از مناطق شلوغ ارائه نکرده است. واضح است که اشغالگران به دنبال تثبیت حضور خود در کل شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه هستند. حماس و مقاومت اصرار دارند نقشه‌ها را ببینند و این نقشه‌ها شامل عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه باشد. حماس بر بازگشت آژانس امداد رسانی آنروا به شهر غزه و شمال اصرار دارد و اسرائیل امتناع می‌کند.

کد خبر 6063248

دیگر خبرها

  • تداوم محاصره بیمارستان شفا به دست اشغالگران
  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • شمال فلسطین اشغالی زیر آتش باران حزب الله
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان