Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@08:53:52 GMT

رایج‌ترین نشانه مرگبار بودن سکته قلبی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۲۳۲۹

رایج‌ترین نشانه مرگبار بودن سکته قلبی

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند وجود یک علامت در بیماران می‌تواند نشان دهنده وقوع سکته قلبی مرگبار باشد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از اکسپرس، بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از عوامل اصلی مرگ انسان‌ها در قرن ۲۱ است.

 

 

آمار‌ها در آمریکا نشان می‌دهد در هر ۳۶ ثانیه یک نفر در این کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها در ایالات متحده، سالانه بیش از ۶۵۵ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی می‌میرند. از این رو، توجه به بیماری‌های قلبی و در راس آن سکته قلبی بسیار اهمیت دارد.

متخصصان می‌گویند شناخت علائم مرگبار سکته قلبی می‌تواند منجر به نجات جان هزاران نفر در سال شود. سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که رگ‌هایی که مسئول خون رسانی به خود قلب هستند دچار گرفتگی می‌شوند. خون رسانی نکردن به بافت قلب در نهایت می‌تواند منجر به مرگ غیرقابل بازگشت ماهیچه‌های قلب و در نتیجه جان باختن بیمار شود.

یکی از علائم رایج ابتلا به سکته قلبی مرگبار، تعریق است. زمانی که رگ‌های کرونری (رگ‌های خون رسان به قلب) دچار گرفتگی می‌شوند، ماهیچه‌های قلب تمام توان خود را به خرج می‌دهند تا خون را پمپاژ کرده و این گرفتگی را مرتفع کنند. همین تلاش اضافی منجر به گرم شدن بیشتر بدن می‌شود و فرد برای کاهش درجه حرارت شروع به تعریق می‌کند.

متخصصان می‌گویند تعریق شبانه در زنان نیز می‌تواند یکی از رایج‌ترین علائم مشکلات قلبی در آن‌ها باشد. در واقع، عرق کردن افراد نشانه‌ای است که بدن از خود بروز می‌دهد تا فرد را از خطر سکته قلبی مرگبار آگاه سازد. اگر بدون آنکه فعالیت سنگینی انجام داده باشید دچار تعریق می‌شوید، این امر می‌تواند ناشی از یک سکته قلبی باشد.

کاترین رایان، استاد دانشگاه ایلینویز آمریکا در این باره می‌گوید: بسیاری از بیمارانی که دچار سکته قلبی می‌شوند، علائم آن را انکار می‌کنند که در نتیجه آن فرآیند درمان بیمار با تاخیر صورت می‌گیرد. با این حال، کسانی که دچار تعریق بی دلیل شده اند بهتر است برای انجام درمان زودهنگام به بیمارستان رجوع کنند.

منبع: شریان

کلیدواژه: بیماری های قلبی سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رایج‌ترین نوع چیدمان صفحه‌کلیدهای امروزی کواِرتی (QWERTY) است. اگر به دکمه‌های بالایی صفحه کلید نگاه کنید از سمت چپ به ترتیب Q-W-E-R-T-Y را مشاهده می‌کنید.  چیدمان صفحه کلید در دهه 1870 توسط کریستوفر لاتام شولز (Christopher Latham Sholes) برای اولین ماشین تحریر موفق تجاری‌اش پیشنهاد شد. تا به حال از خود پرسیده‌اید فلسفه این چیدمان حروف چه بوده است؟ شولز عمداً دکمه‌ها را با فاصله دور از هم قرار داد تا از گیرکردن بازوهای فلزی ماشین تحریر هنگام فشار دادن سریع کلیدهای مجاور به صورت متوالی جلوگیری کند!

به عبارت دیگر او می‌خواست به قیمت کاهش سرعت تایپ  کاربران ماشین تحریر،احتمال خرابی دستگاهش را کم کند. به رغم اینکه امروزه صفحه‌کلیدها از فناوری‌های نوینی برای تایپ استفاده می‌کنند که دیگر گیر نمی‌کند، طرح کواِرتی (QWERTY) همچنان پابرجا بوده و به استانداردی برای صفحه کلیدها، از جمله صفحه کلیدهای کامپیوتر و موبایل تبدیل شده است. طرح کواِرتی اکنون در زندگی روزمره ما جا افتاده است و نحوه تعامل ما با دستگاه های مختلف را شکل داده است.

***

۱۱ حقیقت جالب در مورد صفحه‌کلیدها عبارتند از:


1. چیدمان دکمه‌های صفحه کلید با نظر شخصی خالق آن وضع شد. کلمه «ماشین تحریر» (typewriter) را می‌توان تنها با استفاده از ردیف بالای کلیدهای صفحه کلید استاندارد تایپ کرد!


2. طولانی‌ترین کلمه‌ای که فقط با دست چپ می توان تایپ کرد «stewardesses» به معنای مهماندار است.

 

 

3. طرح صفحه کلید ساده شده Dvorak به عنوان جایگزینی برای QWERTY ایجاد شد و ادعا می کند که کارآمدتر است.

 

 

4. ترکیب صفحه کلید "Ctrl+Alt+Delete" در ابتدا برای راه اندازی مجدد کامپیوترهای اولیه IBM استفاده می‌شد.

 

6. رکورد جهانی تایپ حروف الفبا در سریع ترین زمان حدود 3.37 ثانیه است.

 

 

7. صفحه کلید یکی از کثیف ترین وسایلی است که ما روزانه با آن در تعامل هستیم و اغلب باکتری های بیشتری نسبت به توالت در خود جای داده است!

 

 

8. طرح صفحه کلید مدرن (با حالت قرارگیری تمام کلیدها از جمله دکمه اعداد و F1، F2 و...) بر اساس طرح کلید "استاندارد 101" است که در سال 1986 ایجاد شد.

 

9. برخی از صفحه کلیدها به طور خاص برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی مانند کلیدهای قابل تنظیم و نور پس‌زمینه دارند.

 

 

10.  صفحه کلیدهای بی‌سیم از فناوری بلوتوث یا فرکانس رادیویی برای اتصال به دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

 

11. کلید Space روی کیبورد به طور متوسط ​​بیشترین فشار را متحمل می‌شود!

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید