Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:25:50 GMT

۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند هستند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۲۳۵۲

۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند هستند

ایسنا/زنجان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: ۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند بوده و در مقابل کرونا آسیب‌پذیر هستند.

کوروش شعبانی صبح امروز (۹ آذرماه) در جلسه ستاد کرونای شهرستان ابهر با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های ابهر بستری شده‌اند، عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار ۲۰۸ مورد تست و ۲۰۰۰ مورد سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌تی اسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مقابله با کرونا، رعایت نشدن دوران قرنطینه توسط برخی از مبتلایان است، بیان کرد: این امر سبب آلودگی سایر افراد جامعه و به تبع آن افزایش آمار مبتلایان می‌شود.

این مسئول با یادآوری این مطلب که هر فرد آلوده به کرونا ۱۰ تا ۱۵ نفر را آلوده می‌کند، اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع و کنترل شیوع بیماری، طرح شهید قاسم سلیمانی در کشور اجرا می‌شود که این طرح به صورت محله‌محور بوده و از ظرفیت بسیج و سپاه در آن بهره‌گیری خواهد شد.

شعبانی با اشاره به اینکه نقاهت‌گاه در شهرهای مختلف این شهرستان برای افراد کرونایی که امکان نگه‌داری از آن‌ها در منزل فراهم نیست در نظر گرفته شده است، افزود: با طرح شهید سلیمانی، تردد کرونایی‌ها در سطح شهر به صورت هوشمند رصد می‌شود.

این مسئول با یادآوری این مطلب که ۸۰ درصد قرنطینه سرپایی‌ها موفق نبوده است، اظهار کرد: اگر کسی محدودیت‌های دوران قرنطینه را رعایت نکند، به علت تهدید بهداشت عمومی می‌تواند محاکمه شود.

وی دورهمی‌های خانوادگی را یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: ۱۱ درصد جمعیت ابهر سالمند هستند که در دورهمی‌های خانوادگی می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند.

این مسئول از افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ابهر خبر داد و یادآور شد: برای کاهش آمار و قطع زنحیره انتقال، همه باید احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی تست سریع کرونا در ابهر، ادامه داد: با کیت‌های تست سریع، آمار شناسایی‌ مبتلایان افزایش خواهد یافت که همین تشخیص به موقع می‌تواند نقش موثری در کاهش ورودی بیمارستان‌ها و کاهش مرگ و میر داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر از پر بودن ۱۸ تخت آی.‌سی.‌یو و اکثر تخت‌های بیمارستانی ابهر خبر داد و متذکر شد: خوشبختانه ابهر از زیرساخت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است و تخت‌های بیمارستانی امکان افزایش دارد اما این افزایش نیز تا حدی امکان‌پذیر است.

وی از کمیته اطلاع‌رسانی به‌عنوان یکی از کمیته‌های تاثیرگذار در مبارزه با کرونا یاد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای ماندن در خانه، آموزش فاصله‌گذاری اجتماعی، فرهنگ‌سازی برای بهره‌گیری از خدمات سلامت محله‌محور و آموزش سبک زندگی در دوران کرونا، از مهم‌ترین محورهای کاری کمیته اطلاع‌رسانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان همه باهم علیه کرونا سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که تحت پوشش خدمتکار منزل اقدام به سرقت طلاجات زن سالمند اصفهانی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت طلاجات یک زن سالمند اصفهانی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل وقوع سرقت و بررسی‌های انجام شده متوجه شدند سارق که از طریق درج آگهی در یکی از سایت‌های اینترنتی به عنوان خدمتکار در منزل مالباخته استخدام شده بود، در فرصت مناسب از غفلت صاحب‌خانه استفاده و اقدام به سرقت طلاجات وی می‌کند و از محل متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این راستا کارآگاهان با تلاش شبانه روزی مخفی‌گاه سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

ترکیان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورتی که قصد دارند فردی را جهت انجام امورات منزل و مراقبت از افراد سالمند به‌کارگیری کنند، از طریق مبادی قابل اعتماد و رسمی در این خصوص استفاده و از استخدام افراد ناشناس خودداری کنند.

کد خبر 747017

دیگر خبرها

  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چه بود؟
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!