Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@18:14:30 GMT

بزرگان فرهنگ و هنر معاصر از نگاهی دیگر

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۲۳۷۲

‍‍‍‍‍‍

آفتاب‌‌نیوز :

بردیا صدرنوری-موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ، سال گذشته برای ارج گذاشتن بر خدمات پرارزش بزرگان فرهنگ و هنر معاصر، برنامه‌هایی ویدیویی را طرح‌‌ریزی کرد. در همين راستا آشنايي با اين مفاخر، چه آنها که به دلیل حوزه کاری خود شناخته‌تر هستند و چه آنها که جز در حوزه‌های تخصصی خودشان، ممکن است کمتر شناخته‌شده‌اند اما ارزش بزرگی در زمینه‌های علم و فرهنگ و هنر داشته‌اند، در اين فرآيند شكل گرفت و برهمين اساس، اين كار با عنوان "چهره‌های زمان" كه پيشنهاد دوست ارجمند و عضو شورایعالی موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ آقای محمد‌رضا‌ اصلانی بود، آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه پس از نزدیک به یک سال کار با همکاری یک تیم حرفه‌ای به سرانجام رسید و از هفته آینده، روزهای شنبه و سه‎‌شنبه بر روی کانال‌های ما (تلگرام، اینستاگرام و سایت‌هایمان) پخش خواهد شد.

امیدواریم این خدمت کوچک، پاسخی شایسته این نام‌های بزرگ باشد. مدیریت انتشارات دیداری - شنیداری موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ در اینجا با ذکر نام گروه همکاران این برنامه تشکر عمیق خود را از این همراهی که ثمره‌ای به باور ما خوب داشته است، ابراز می‌کند و امیدواریم این ویدیو‌های یک دقیقه‌ای که هرکدام با یک موسیقی خاص، متنی ویژه برای هر شخصیت و عکس و کلامی زیبا همراه هستند، مورد توجه و علاقه دوستان قرار بگیرند و تا جایی که ممکن است آنها را به اشتراک بگذارند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

"چهره‌های زمان"

نگارش متن: ناصر فکوهی
عکس، گوینده متن: مهرداد اسکویی
موسیقی: بردیا صدر نوری
تنظیم ویدئو: حامد کلجه‌ای

تهیه شده در:

انتشارات دیداری شنیداری
موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ

پخش: شنبه و سه‌شنبه‌ها در شبکه‌های مجازی موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ. در همرسانی این ویدئو ها یاری‌رسان باشید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برديا صدرنوري چهره هاي زمان محمدرضا اصلاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری جشنواره ملی عکس نیکوکاری ساعتی پیش دوم اردیبهشت ماه با حضور مهدی توسلی دبیر فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار، مجتبی اصغری مجری، حسن غفاری دبیر جشنواره عکس ماندگاری و اصحاب رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.

مهدی توسلی دبیر فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار در این نشست گفت: مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار بانی برپایی نخستین جشنواره عکس نیکوکاری شدند و مجموعه‌های متنوعی حامی جشنواره هستند از جمله حامیان اثر مرکز آلا و مرکز نیکوکاری خیر ماندگار و خانه هنرمندان هستند.

وی افزود: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ عمومی به نیکوکاری و دغدغه اجتماعی دراین رابطه برپا می‌شود.

حسن غفاری دبیر جشنواره عکس ماندگار نیز در صحبت‌هایی گفت: موضوع نیکوکاری در تاریخ ادبیات ما بعنوان یک صفت انسانی بسیار توجه شده است، وقتی به تاریخچه افراد خیر نگاه میکنیم میبینیم برای دستگیری و کار خیر خیلی تلاش کردند، اما مجموعه خیر ماندگار برای گسترش فرهنگ نیکوکاری این کمک را از جامعه عکاسی خواسته و فضا را باز گذاشته است.

وی افزود: عکاسان با نگاه مستند و ذهن گرایانه می‌توانند در جشنواره ما شرکت کنند، یک بخش ویژه هم نگاه آزاذ به معلولین است که آنهع هم می‌توانند عکس ارسال کنند. ما در دو بخش تک عکس و مجموعه فراخوان داریم بعد پایان جلسه عکاسان می‌توانند به سایت جشنواره خیریه ارسال کنند. بخش‌های جشنواره مستند، عکاسی هنری معاصر و بخش ویژه هستند.

وی یاداور شد: این عکسهاردر آینده در قالب چاپ کتاب، بیلبرد، نمایشگاه و … عرضه می‌شود. کشور ما حادثه خیز است کسانی در بحران‌ها اسیب می‌بینند حتی اهدای عضو در جامعه ما جا افتاده یا مازاد مال و هر چیز دیگر در عرصه همدلی و هم زبانی می‌تواند باشد.

غفاری اظهار داشت: ما دچار خلا‌هایی در عرصه اخلاقی در جامعه هستیم، اوضاع و شرایط جامعه را هم می‌دانیم، این جشنواره پاسخی به همدلی مردم و نوع دوستی است، نگاه ما به اجرای جشنواره برای سال‌های آتی هم هست، این جشنواره نگاهص فراتر از حزب و سیاست دارد، نگاه انسان دوستانه است.
ابن جشنواره نگاه آموزشی دارد و تلاش دارد به فراخور این موضوع به شهر‌ها و فضا‌های دیگر استاد اعزام کند.

سایت جشنواره festival.kheir.ir است و عکاسان می‌توانند بعد جشنواره اثر ارسال کنند.

در بخش پرسش و پاسخ غفاری عنوان کرد: هر عکاس می تواند هفت اثر به جشنواره ارسال کند و فقط معلولین در  هر بخش می توانند اثر بفرستند.  
۱۵مرداد هم اخرین زمان ارسال اثر است.اختتامیه با برپایی نمایشگاه عکس ۱۰  تا ۲۰شهریور در همین خانه هنرمندان برپا می شود.   

وی با بیان اینکه کتاب عکس هم به عکاسان تقدیم خواهد شد، افزود: به هر عکس راه یافته به جشنواره با حق عکس نسخه مبلغ ۵۰۰هزار و‌ مجموعه هم یک میلیون تومان اهدا می شود.

وی درباره داوران و توانمندی انها هم گفت: همه داوران با وجود اینکه شناخته شده هستند اما مشاور هم دارند، تمام اتفاقات در این خیریه شورایی انجام می شود و جمع بندی نهایی با ترکیب عکاسان صورت میگیرد. 

غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره جوایز جشنواره گفت: در بخش مستند تک عکس به سه اثر برگزیده جایزه اول، تندیس و لوح افتخار و جایزه پانزده میلیونی، جایزه دوم ۱۰ میلیونی و جایزه سوم ۵ میلیون تومانی است. 
همچنین تلاش می‌کنیم با گرفتن حمایت‌های جدید سطح جایزه را بالا ببریم.

وی افزود: در بخش مستند، مجموعه عکس این بخش تندیس و جایزه سی میلیونی است، ولی عکس‌های تقدیمی جوایز دیگری هم دارد، بخش عکس معاصر هم تنها برای یک مجموعه تندیس و جایزه سی میلیونی است. بخش ویژه نیز بصورت شرایط یکسان به سه نفر هر نفر ۱۰میلیون و لوح تقدیر به آنها ارائه خواهد شد.

گفتنی است، این جشنواره محدودیت سنی ندارد اما عکس‌ها باید برای ده سال اخیر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • قیمت دلار مبادله‌ای امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت بیت کوین امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت پژو پارس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه
  • روز روانشناس ۱۴۰۳ + تاریخ و تعریف رشته مشاوره و انواع Psychology