Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهلت مشارکت در جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های مروج کتاب‌خوانی تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، مهلت مشارکت مروجان کتابخوانی در هفتمین دوره جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های مروج کتاب‌خوانی تا ۲۰ آذر تمدید شد. فراخوان هفتمین دوره رقابت نیمه مهرماه منتشر شده بود و علاقه‌مندان تا آخر آبان‌ماه فرصت حضور در این رقابت بود که به دلیل استقبال فعالان و مروجان کتابخوانی مهلت حضور در رقابت تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان ترویج کتابخوانی می‌توانند مستندات فعالیت‌هایشان برای شرکت در رقابت از این طرق ارسال شود. پست الکترونیک moravejan.ketab@gmail.com همچنین آیدی تلگرام به نشانی @moravejan1399 همچنین برای کسب اطلاع بیشتر می‌تواند به وبگاه شبکه ترویج کتابخوانی به نشانی www.bookpromotion.ir و وبگاه تقدیر از مروجان کتابخوانی www.moravejan.ir مراجعه کنند یا این‌که با شماره‌های ۸۸۳۴۲۹۸۰ – ۸۸۳۴۲۹۷۹ تماس بگیرند.

بر اساس این گزارش؛ با توجه به شرایط پیش آمده متأثر از کرونا بخش نگاه ویژه متوجه فضای مجازی و مروجان کتاب در حوزه‌های بهداشت و سلامت، کتاب درمانی، آموزشگران مروج کتاب (معلم، مربی، استاد)، مادران مروج کتاب، مبادله کنندگان کتاب‌های خانگی، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مروج کتاب است.

هفتمین دوره جشنواره مروجان کتابخوانی را در شرایطی آغاز شد که نه تنها ایران بلکه همه دنیا گرفتار کرونا شده است.ماه‌هاست همه از هم فاصله می‌گیرند و شرط سلامتی دوری کردن از یکدیگر است. در حالی که فعالیت ترویجی کتاب نیاز به دورهمی و ارتباط نزدیک دارد. به هر حال در این دوره تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی به کمک آمده است. اگر سال‌های پیش مروجان از دورهمی‌های‌شان در نقاط مختلف می‌گفتند، از جمع‌های محله و مدرسه و روستا و شهر، این بار جمع‌ها از راه دور و از طریق تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و دیگر امکانات ارتباطی، شکل گرفته است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط‌ها را وسیع‌تر کرده است. دیگر لازم نیست افراد هم محله یا هم‌کلاس و هم مدرسه باشند. از ابتدای قرنطینه و کُرونا شاهد ارتباط بیشتر افراد در منطقه‌های جغرافیایی متفاوت رقم خورده است.

داوری در سه مرحله انجام خواهد گرفت. در مرحله اول، آثار رسیده از نظر همخوانی با شاخص‌های جشنواره ارزیابی خواهند شد و برخی از آثار ریزش خواهند داشت. در مرحله دوم، شورای شبکه مروجان کشور به ارزیابی آثار پرداخته و در هر بخش، چند اثر شاخص و برتر را برای داوری نهایی مشخص می‌کند. در نهایت، داوری نهایی با ارزیابی داوران صاحب‌نظر و نخبه در حوزه‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی انجام شده و برگزیدگان نهایی مشخص خواهند شد.

جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی به هدف توجه و تحسین افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی بنیان نهاد شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی گروه های مروج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور مروجان کتابخوانی جشنواره تقدیر مروجان کتاب ترویج کتاب مروج کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم گفت: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره برگزار شد و در سطح کشور، ۹ برگزیده ملی داشتیم.
محمد حسین فیروزی افزود: همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده‌اند که از جمعی از آنان تجلیل شد.
او اضافه کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنر‌های تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه‌ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنر‌های دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی این مسابقه شناخته شده‌اند.
مدیر کل کتابخانه‌های استان فارس اعلام کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کردند.
فیروزی همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد، بیان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های فارس، ۴ هزار و ۷۸۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان در این رویداد شرکت کردند که از این میان، ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا
  • مهلت شرکت در جشنواره مسطورا تمدید شد
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر
  • مهلت ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تمدید شد