Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به مشکلات جذب سرمایه از طریق منابع خارجی و تسهیلات بانکی،تسهیل حضور معادن در بورس را یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تامین مالی برای توسعه این بخش در کشور است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، بهرام شکوری با استقبال از تلاش‌های معاونت طرح و برنامه وزارت «صنعت، معدن وتجارت» و مسئولان سازمان بورس برای عرضه معادن کوچک و متوسط در بورس گفت: امکان تامین مالی از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به تحریم‌ها در حال حاضر وجود ندارد؛ تامین مالی از طریق نظام بانکی بسیار پردردسر و گران بوده و عملا معادن به سراغ آن نمی‌روند، در چنین شرایطی بورس یکی از روش‌های مطمئن، ارزان و پایدار تامین مالی محسوب شده و می‌تواند مشکلات بسیاری از معادن را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران ادامه داد: اکنون معادنی با ذخایر غنی در کشور با مشکل نقدینگی مواجه هستند و تامین مالی از بورس می‌تواند در فعالسازی مجدد معادن تعطیل یا نیمه فعال موثر باشد.

وی با اشاره به گزارش سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گفت: در این گزارش، امنیت سرمایه‌گذاری به تفکیک حوزه‌های کاری از نگاه فعالان اقتصادی ارزیابی شده است که براساس آن، معدن امن‌ترین حوزه کاری بوده و بالاتر از حوزه‌های خدمات تولیدی، نفت خام و گاز طبیعی، تامین آب و برق و گاز، زراعت، خدمات و... ایستاده است؛ این موضوع نشان می‌دهد حضور معادن در بورس می‌تواند با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شود. بیشتر بخوانید: هشدار وزیر صمت درباره معادن غیرفعال؛ ظرف یک ماه فعال نشوند مجوزشان باطل می‌شود رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: حضور در بورس این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که ارزش واقعی و صورت‌های مالی معادن به طور شفاف بررسی و اعلام شده است. البته در این راه پیشنهاد ما این است که با توجه به پیچیدگی امور، بورس از شرکت‌های تخصصی حوزه ارزیابی معادن استفاده کند.

وی با بیان این که معادن نیز برای حضور در بورس به سمت استفاده هرچه بیشتر از استاندارد‌ها می‌روند گفت: یکی از محاسن مهم حضور در بورس این است که معادن کوچک و متوسط نیز در حوزه‌های مختلفی مانند مالی، حقوقی، اکتشاف، فراوری و... به سمت استفاده از استاندارد‌های بین‌المللی رفته و این موضوع روی کل صنعت موثر است.

شکوری خواستار همراهی هرچه بیشتر و سریع‌تر بورس با عرضه معادن کوچک و متوسط از طریق این نهاد مالی شد گفت: معادن می‌توانند از طریق بازار بورس بخشی از محصول یا بخشی از سهام خود را عرضه کرده و به تامین مالی بپردازند. این موضوع حرکت خوبی برای توسعه بخش معدن است و امیدواریم با استقبال هم سازمان بورس و هم معادن همراه شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صنعت معدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صنعت معدن معادن کوچک تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با عرضه پساپ در بورس انرژی گفت: همان گونه که پیشتر هم اعلام شد براساس درخواست ارسالی از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور پساب ۹ شرکت استانی در بورس انرژی پذیرش شده است و بر اساس مقررات بازار سرمایه این شرکت‌ها به منظور عرضه پساب بایستی نسبت به ارائه تضامین اقدام کنند که با توجه به ماهیت سهامداری این شرکت‌ها مکاتباتی از سوی وزارت نیرو با بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام و سازمان بورس هم در این زمینه حمایت‌های خوبی را داشته است و امیدواریم با تعیین تکلیف وضعیت تضامین این شرکت‌ها شاهد عرضه این محصول در بورس انرژی باشیم.

 وی در خصوص اهمیت عرضه پساپ در بورس انرژی هم بیان کرد: چند نکته وجود دارد. بر اساس مقرارت بودجه ۱۴۰۲ و اسناد بالادستی، صنایع کشور باید از آب‌های بازچرخانی یا پساب‌ها استفاده کنند و تامین این موضوع باید در یک بستر شفاف باشد قاعدتا بورس یک مسیر شفاف را در اختیار قرار می‌دهد. نکته دیگر این که بعد از معامله پساب در بورس انرژی ظرفیت تامین مالی هم در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: با عرضه پساپ در بورس انرژی این کالا در یک سازوکار شفاف و مبتنی بر عرضه و تقاضا قیمت گذاری خواهد شد و زمینه سرمایه‌گذاری تامین پساپ تسهیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • باتری این ریزسیاه‌چاله‌، انرژی هفت نسل شما را تامین می‌کند!
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد