Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:45:21 GMT

فخری‌زاده ده‌ها دانشمند تربیت کرد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۲۵۷۴

فخری‌زاده ده‌ها دانشمند تربیت کرد

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت طی یادداشتی با اشاره به شهادت فخری‌زاده به دست عوامل دشمن، تاکید کرد: دشمنان می‌دانند با ترور یک دانشمند یا سردار بزرگ، سیاست‌های علمی و دفاعی ایران تغییر نخواهد کرد، اما از تأثیرات اجتماعی آن می‌توانند سود ببرند.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

ایران پس از انقلاب بار‌ها قربانی تروریسم کور و هوشمندی بوده که یا با هدف ایجاد رعب و القای ناامنی، توده مردم و چه برای حذف «آینده نظام»، مسئولان ارشد را هدف گرفته بود، اما این ترور‌ها در سال‌های اخیر علاوه بر اهداف فوق، محدود کردن توسعه و پیشرفت علمی، قدرت دفاعی و اقتدار ژئوپلتیکی را نیز هدف گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی پس از ترور شهدای هسته‌ای در ده سال اخیر و چند ماه پس از ترور شهید قاسم سلیمانی از اهدافی گسترده‌تر برخوردار است که با موجودیت و بالندگی ایران مرتبط شده است. این ترور نشان داد که کاملاً حساب‌شده و با برنامه‌ریزی قبلی برای دستیابی به چند هدف طراحی و اجرا شد.

۱- به هم زدن آرامش روانی جامعه، ناامید کردن مردم از دستیابی به پیروزی و به عقب راندن فشار حداکثری؛ ۲- ایجاد سردرگمی در استراتژی ایران و واداشتن به بازی در زمینی که دشمن طراحی کرده و سناریو‌های پی در پی را در آن دنبال می‌کند؛ ۳- بر هم زدن امنیت منطقه و پیشبرد اهداف ایران‌هراسی و گرفتن امتیاز از صاحبان منابع نفتی در خاورمیانه و توسعه‌طلبی بی‌سروصدا با شکستن مقاومت در منطقه؛ ۴- به هم خوردن فضای امنیت جهانی با توجه به تغییرات احتمالی آتی در سیاست‌های بین‌المللی در صورتی که جهان پساترامپیسم به دنبال نظمی جدید و احتمال جهانی کم‌تنش‌تر باشد که بازندگان اصلی این مساله رژیم صهیونیستی و یا برخی حاکمان منطقه‌ای بودند که با هدف به ثمر ننشستن حقانیت و ایجاد فرصتی برای احقاق حقوق ملت ایران دست به کار شدند. این ترور منطقه‌ای ناامن و جهانی آشوب‌زده را دنبال می‌کند. فضای بین‌الملل بعد از ترامپیسم به نوعی به نفع آینده جمهوری اسلامی است و این ترور ایجاد منطقه‌ای بهم‌ریخته، تشدید کینه‌توزی‌ها و برهم زدن آرامش جهانی پساترامپی را دنبال می‌کند.

اینکه دشمن با ددمنشانه‌ترین نحوه و ابزار دست به ترور می‌زند و در کمین سرداران ما چه در بغداد و چه در دماوند نشسته تا انتقام خود را از شکست در عرصه فشار حداکثری و ایجاد نارضایتی اجتماعی بگیرد، نشان می‌دهد ایران در رسیدن به اهداف صلح‌آمیز خود در مسیر موفقی قرار گرفته است. چون دشمن نه در عرصه مذاکره توان هماوردی با ما برای دستیابی به اهداف خود را دارد - ترامپ پیشتر اعتراف کرده بود ایران هیچ مذاکره‌ای را نباخته است - و نه توان جنگیدن با ما را. پس با تروریسم دولتی به میدان می‌آید. ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده، که قربانی تروریسم دولتی شدند، خود گواه آشکار ضعف و زبونی دشمنانی است که عرصه را باخته‌اند و به مدد آدمکشان و انفجار و ترور می‌خواهند به تصور خودشان مسیر اقتدار و توسعه ایران را فقط کند کنند. تاریخ انقلاب در ۴۰ سال اخیر، اما نشان داده که نتیجه کاملاً معکوسی نصیب آنان می‌شود. این ترور‌ها نه تنها به انشقاق اجتماعی نمی‌انجامد که یکی از عوامل انسجام جامعه و وحدت حول محکومیت تروریست‌ها و پاسداشت شهید می‌شود. با این حساب تروریست‌ها در پی چه هستند؟

بیشتر بخوانید

متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند

انگاره‌های جامعه‌شناسی تروریسم هدف از این نوع ترور‌ها را «ایجاد تغییر» یا «تحت تأثیر قرار دادن جدی جامعه» می‌داند. یعنی با هدف قرار دادن چهره‌های کلیدی - از شهید بهشتی و رجایی گرفته تا سردار سلیمانی و فخری‌زاده - درصدد این هستند که به خیال خام خود روند توسعه و رشد و نماد‌های اقتدار را تغییر داده و مسیر را آهسته‌تر کنند و بیشتر از آن به هدف غایی خود یعنی تأثیر بر روان جامعه برسند. این فقط ترور یک دانشمند نیست، زیرا تروریسم دولتی به خوبی می‌داند که پیشرفت‌های ایران دیگر متکی به فرد نیست. شهید فخری‌زاده و نمونه‌های آن بنیانگذار مسیر‌های افزایش توان دفاعی و پیشرفت علمی ما بودند. خدمت واقعی فخری‌زاده، بازتولید ده‌ها دانشمند جوانی است که حتی با انگیزه و نیرویی بیش از او برای پیشرفت علمی ایران مصمم‌اند. آن‌ها هم می‌دانند با ترور یک دانشمند یا سردار بزرگ، سیاست‌های علمی و دفاعی ایران تغییر نخواهد کرد، اما از تأثیرات اجتماعی آن می‌توانند سود برند. اینجاست که قربانی ترور باید با هوشمندی از «ترور‌های بعدی» جلوگیری کند.

ترور اول می‌تواند به ترور‌های دیگری از جمله ترور روان جامعه و سیاستگذاری صحیح و مؤثر در پیشبرد اهداف ملی بیانجامد. ترور بعدی همان فضای مشوش اجتماعی و بهره‌برداری‌های سیاسی و تغییر جهت مسیر درست اجتماعی-سیاسی است که با هجمه تبلغاتی-روانی می‌خواهند آن را خلق کنند. اگر گروه‌های سیاسی و نهاد‌ها اجازه ندهند این فاز به مرحله اجرا و توفیق برسد، یعنی توانسته‌اند امواج ترور اول را خنثی و آن را در جهتی غیر از خواست آمران ترور هدایت کنند. اما مادامی که امواج ترور اول تبدیل به ترور روانی شد، جامعه به چنددستگی رسید، عده‌ای در فضای ایجاد شده در داخل و خارج سعی در تغییر مسیر درست و اصولی جامعه کنند، دقیقاً هر دو فاز ترور به خواست و هدف اصلی خود نائل می‌شود.

به تجربه دریافته‌ام در پی این ترور‌ها عملیات روانی عظیمی شکل می‌گیرد. ابزار‌های رسانه‌ای و اظهارات مرموزانه چه به اسم کارشناسی و چه در قالب نظرات سیاستمداران از جمله در دولت تروریستی، اشکال عملیات روانی پس ار ترور را تشکیل خواهند داد. در این میان اولاً نباید نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی تضعیف شود ضمن آنکه این نهاد‌ها با هوشمندی باید به ظرفیت‌های مقابله با اشکال مختلف عملیات ایران‌ستیزی مجهز شوند. بدون تردید این توانایی در سازمان‌های اطلاعاتی ما وجود دارد. ثانیاً نباید در دام ربط دادن موضوع ترور به مذاکرات انجام شده در دولت مستقر یا برجام، افتاد. پدیده زشت ترور دانشمندان ایرانی، حتی در دورانی که مذاکرات ایران در دولت قبلی به بن‌بست رسیده بود نیز وجود داشت. اینکه شهید فخری‌زاده، قربانی گفتگو با مدیرکل آژانس معرفی شود و یا برجام را عامل این ترور بدانند، نشان از عدم توجه به عمق و ابعاد این ترور دارد و یا عده‌ای در این شرایط سعی دارند کلاهی از این نمد برای خود ببافند

نظام جمهوری اسلامی چنانکه در موارد پیشین نشان داد، تاریخ و جغرافیای پاسخ و واکنش را به خوبی محاسبه می‌کند و آنگاه پاسخ می‌دهد. چنانکه در ترور‌های قبلی نشان دادیم ایران کشوری نیست که با ترور بخواهند مسیر تعالی و تعامل آن را تغییر دهند.

با این نگاه من معتقدم هدف از ترور شهید فخری‌زاده، همه آحاد جامعه و آینده ایران است. آن‌ها خواستند با حذف ناجوانمردانه یکی از مفاخر علمی و دفاعی کشور، مسیر ایران را تغییر دهند. این راه، اما با هوشمندی مردم و مسئولان و هوشیاری نهاد‌های تصمیم‌گیر محقق نخواهد شد. البته این ترور یقیناً بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما نه در آن زمانی که آن‌ها می‌خواهند و نه به شیوه و در جایی که انتظارش را می‌کشند. زمین و زمان بازی را ایران تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخنگوی دولت شهید فخری زاده دانشمند ایرانی فخری زاده ترور ها نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: پروژه مجموعه ایثار از مصوبات سفر رئیس جمهور است که باید اعتبارات استانی و اعتبارات بنیاد شهید از مرکز به این پروژه تخصیص یابد.

وی افزود: فاز نخست این طرح راه اندازی شده و فاز دوم و سوم آن در دست اجراست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید خاطر نشان کرد: در پروژه ایثار، ۵۳ میلیارد ریال توسط استان تامین می‌شود و ۶۷ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد تخصیص می‌یابد و مجموعا ۱۲ میلیارد ریال اعتبار پرداخت می‌شود.

قاضی زاده هاشمی بر مشارکت موثر مردم در برنامه‌های امور ایثارگران تاکید کرد و ابراز داشت: تا جایی که ممکن است باید حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی بنیاد پررنگ‌تر شود.

وی اضافه کرد: بکارگیری ظرفیت‌های مردمی در برپایی کنگره‌ها و یادواره ها، موجب افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها شده است.

معاون رئیس جمهور بر لزوم معرفی شهدای شاخص استان بوشهر تاکید کرد و گفت: این شهدا باید به شکل شایسته معرفی شوند تا در تاریخ ملت ایران نامشان به یادگار گذاشته شود.

وی با تقدیر از فداکاری و پایمردی بوشهری‌ها در طول تاریخ در برابر استکبارگران گفت: به لحاظ غیرت و همیت و ایستادگی در برابر متجاوزین، مردم بوشهر زبانزد هستند و نماد ایرانی واقعی هستند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: برخی‌ها دنبال ساخت روایت جعلی برای اسطوره‌سازی هستند ولی در بوشهر، مردان بزرگی بوده اند که باید به شایستگی معرفی شوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید به اهمیت اشتغال فرزندان شهدا اشاره کرد و یادآور شد: تعداد فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در کشور ۲۴ هزار نفر هستند که در آزمون‌های استخدامی امسال، ۳۲ هزار سهمیه برای این عزیزان در نظر گرفته شده است که با این وضعیت، امسال همه عزیزان می‌توانند شاغل شوند.

وی از افزایش چند برابری مستمری والدین شهدا خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از والدین شهدا از خدمات متنوع بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله مستمری بهره‌مند هستند که امیدوارم کیفیت خدمات رسانی به این عزیزان ارتقا یابد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مستمری والدین شهدا از ۳۵ میلیون ریال در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • آغاز به کار فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا
  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • (ویدیو) حاج آقا دانشمند: دوست دارم کنسرت بروم اما می‌ترسم