Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا قصد دارد با ترور دانشمندان ایرانی زمینه را برای مذاکره‌ای دوباره فراهم کند تا به کمک لیبرال‌های داخلی برجام دوباره‌ای را به ایران تحمیل کند. ترور شهید فخری زاده اولین هدیه جو بایدن به نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

حجت السلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ترور محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای اظهار کرد: داستان ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا آغاز شد و جو بایدن نیز در سال ۸۸ معاون اول وی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا از ابتدای سال ۸۸ شروع به ترور شخصیت‌های برجسته علمی و دانشمندان هسته‌ای ایران کرد و با توجه به تحریم‌ها و فشار اقتصادی و زمینه سازی لیبرال‌های داخلی، فضا را برای تحقق برجام فراهم کرد تا ایران را به پای میز مذاکره بکشاند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط مشابهی برای ایران در حال تکرار است؛ زیرا جو بایدن امروز رئیس جمهور آمریکا است و لیبرال‌های داخلی نیز در دولت حضور دارند و وضعیت اقتصادی ایران نیز در اثر فشارهای حداکثری نابسامان است.

میرزایی خاطرنشان کرد: آمریکا قصد دارد با ترور دانشمندان ایرانی زمینه را برای مذاکره‌ای دوباره فراهم کند تا به کمک لیبرال‌های داخلی برجام دوباره‌ای را به ایران تحمیل کند. ترور شهید فخری زاده اولین هدیه جو بایدن به نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

وی خاطرنشان کرد: پاسخ ترور شهید فخری زاده باید دندان شکن باشد و عوامل این اقدام را از کرده خود پشیمان کند.

کد خبر 458286

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جو بایدن نتانياهو ترور شهید فخری زاده مراسم تشییع شهید فخری زاده شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای محسن فخری زاده ترور محسن فخری زاده شهادت محسن فخری زاده ترور فخری زاده محسن فخری زاده دانشمند هسته ای شهادت فخری زاده محسن فخری زاده دانشمند هسته ای عکس ترور محسن فخری زاده محل ترور محسن فخری زاده محل شهادت محسن فخری زاده فیلم ترور محسن فخری زاده فیلم شهادت محسن فخری زاده مراسم تشییع شهید محسن فخری زاده مراسم تشییع محسن فخری زاده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ترور شهید فخری زاده لیبرال های داخلی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نقشه میدان مغناطیسی سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری منتشر شد

منجمان موفق شدند برای اولین‌بار نقشه میدان مغناطیسی سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری را ثبت کنند. این تصویر نشان‌دهنده یک میدان چرخشی است که احتمالاً به وجود یک جت کشف‌نشده اشاره دارد.

سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است، زیرا هرآنچه را که در اطراف باشد، به درون خود می‌کشد. اخیراً منجمان با استفاده از تلسکوپ «EHT» موفق شده‌اند برای اولین‌بار تصویر (نقشه) میدان مغناطیسی اطراف این سیاه‌چاله را ثبت کنند. این تلسکوپ درحقیقت آرایه‌ای از تلسکوپ‌های رادیویی است که در نقاط مختلف دنیا نصب و راه‌اندازی شده. به‌کارگیری این تلسکوپ‌ها در یک زمان خاص برای یک هدف یکسان، آنها را به‌نوعی تبدیل به یک تلسکوپ عظیم با ابعاد زمین می‌کند تا چنین تصاویر شگفت‌انگیزی ثبت کنند.

سیاه‌چاله و میدان مغناطیسی

امروزه وجود یک میدان مغناطیسی قدرتمند در اطراف سیاه‌چاله‌ها به‌خوبی به اثبات رسیده است. میدان مغناطیسی بر نحوه برهم‌کنش سیاه‌چاله با گاز و مواد اطراف تأثیر می‌گذارد. جالب است بدانید که سیاه‌چاله مواد را در اثر گرانش قوی خود به درون می‌کشند و درعوض تابش‌های از ذرات دارند که قابل رصد است. ذراتی که در این تابش‌ها به بیرون رانده می‌شوند، سرعتی نزدیک به سرعت نور دارند و «جت» نامیده می‌شوند. سیاه‌چاله مرکزی کهکشان ما که «*Sgr A» نام دارد نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

قطبیدگی نور و رصد آن

میدان مغناطیسی که در اطراف سیاه‌چاله وجود دارد، می‌تواند نور تابیده‌شده از سیاه‌چاله را قطبیده کند. این یعنی امواج نور در اثر وجود میدان مغناطیسی، در یک زاویه خاصی جهت‌گیری می‌کنند. این جهت‌گیری «قطبش نور» نام دارد و مشاهده این قطبش به دانشمندان این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی در مورد میدان اطراف سیاه‌چاله به‌دست آورند. پس تصویر جدید منتشرشده از نور قطبیده سیاه‌چاله *Sgr A نشان‌دهنده میدان مغناطیسی قوی در اطراف آن است.

نور قطبی‌شده (نور جهت‌گیری کرده در اثر میدان مغناطیسی) اطلاعات ارزشمندی درباره خواص گاز اطراف سیاه‌چاله و مکانیسم‌هایی که مواد را به درون خود می‌کشد، به دانشمندان می‌دهد.

دانشمندان پیش‌ازاین قطبیدگی نور اطراف سیاه‌چاله ابَرپُرجرم دیگری به نام «*M۸۷» را نیز مطالعه کرده بودند. آنها حالا با مقایسه این مطالعات دریافته‌اند که میدان‌های مغناطیسی در اطراف سیاه‌چاله‌های فعال تقریباً شبیه به یکدیگر هستند.

این مقایسه خبر از یک راز پنهان دارد! میدان مغناطیسی قوی و منظمی که در اطراف سیاه‌چاله کهکشان ما دیده شده، احتمالاً نشان‌دهنده جت‌های بسیار پرقدرت در این سیاه‌چاله است. جت‌ها درحقیقت پرانرژی‌ترین مکانیسم کل کیهان هستند. سیاه‌چاله‌ها هرساله جرم بسیار عظیمی را به درون خود می‌کشند (معادل جرم چند خورشید) و سپس از آن را همانند جت به بیرون پرتاب می‌کنند. پس جت‌ها درحقیقت به‌طور چشمگیری بر کهکشان و گاز و مواد موجود در آن تأثیر می‌گذارند.

کشف جت در سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره تاریخچه این کهکشان در اختیار ما قرار دهد. این جت‌ها می‌توانند گاز و غبار موردنیاز برای تولد ستاره‌های کهکشان ما را فراهم کنند و یا بر رشد و تکامل سیارات فراخورشیدی یا ستاره‌ها تأثیر بگذارند. پس کشف و مطالعه آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. آنالیز جت‌ها همچنین می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره دینامیک سیاه‌چاله در اختیار ما قرار دهد.

دانشمندان این پروژه عقیده دارند که این تنها آغاز راه است و مطالعه این میدان‌ها می‌تواند دید ما نسبت به کهکشان راه شیری را تغییر دهد. آنها قصد دارند در مطالعات بعدی، ارتباط بین هندسه میدان مغناطیسی، جرم سیاه‌چاله و رفتار جت‌ها را مطالعه کنند.

منبع : دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • اولین نقشه میدان مغناطیسی سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری منتشر شد
  • قطع امید بایدن از دولت نتانیاهو در غزه + فیلم
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • بی بی بدون بایدن!
  • پشت پرده طولانی شدن نسل‌کشی در غزه
  • پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه