Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور با اشاره به لزوم اجرای مصوبات از سوی شهرداری تهران گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم‌ترین انتظار اعضای شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم «ارائه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران» بر اساس بند ۱ ماده ۹۵ مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران که شهرداری مکلف شده بود ظرف مدت ۳ ماه از ابلاغ برنامه به شورا ارائه کند و به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تاکید کرد: متأسفانه علی رغم آنکه شهرداری مکلف بود تا خرداد ۱۳۹۸ این نظام نامه را تهیه و به شورا ارائه کند، اکنون پس از گذشت مدت ۵۲۷ روز از پایان مهلت قانونی اقدام تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده‌ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت برای اجرای این تکلیف مقرر صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لازم به یادآوری است که اینجانب یک سال پیش در ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ در خصوص این مسئله به شهرداری تذکر دادم، همچنین به عنوان ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد با ارسال نامه‌های شماره ۱۰۶۴۸ مورخ ۲۰/‌۰۴/‌۱۳۹۸‬ شماره ۲۰۶۷۲ مورخ ۲۳/‌۰۷/‌۱۳۹۸‬ و شماره ۲۹۸۵۱ مورخ ۲۳/‌۱۰/‌۱۳۹۸‬ موضوع را از شهرداری تهران مورد پیگیری قرار داده‌ام ولی متأسفانه شهرداری تاکنون در این زمینه اقدام مناسبی انجام نداده است.

فراهانی افزود: عملیاتی شدن بیش از ۴۵۰ تکلیف مقرر در احکام برنامه و تحقق بخشیدن به شاخص‌های عملکردی مورد نظر شورا در سند برنامه امری است که نیازمند اقدام به موقع و دقیق شهرداری تهران را دارد نه اینکه در تدوین و ارائه نظام نامه پایش برنامه سوم شاهد تأخیر باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بدیهی است برای تحقق برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند مسئولیت پذیری و اقدام به موقع معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری هستیم.

کد خبر 5083246

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید فراهانی شهرداری تهران شورای شهر تهران تذکر به شهردار تهران ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها میراث فرهنگی شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی هفته بسیج پلیس راهور بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرداری تهران شهر تهران توسعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد