Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی ترور «شهید محسن‌ فخری‌زاده» دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، ائمه جمعه اهل سنت خراسان‌جنوبی این ترور کوردلانه را محکوم کردند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای عرصه فناوری‌های دفاعی، گفت: متأسفانه در شرایطی که هنوز قلوب مردم ایران متأثر از شهادت سردار دل‌ها است، بار دیگر شاهد از دست دادن یکی از عزیزان و بزرگان حوزه علمی کشورمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه اعتماد به دشمن جز این نخواهد بود 

مولوی غلام‌حیدر فاروقی افزود: بایستی اعتراف کنیم نتیجه اعتماد به دشمن و خوش‌باوری و داد و ستد با آن چیزی جز این نخواهد بود.

وی با بیان این‌که دشمنان قسم‌خورده ایران گمان کردند که ترور در ایران هم شاید مانند برخی از سایر کشور‌ها باعث رعب و وحشت مردم و مانع پیشرفت این مرز و بوم شود، تأکید کرد: ترور دانشمند برجسته کشورمان شهید محسن فخری‌زاده نشان از زبونی و خاری دشمنان قسم خورده ایران است.

انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون شهیدان پابرجاتر می‌شود

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: اینگونه اقدامات نشان داد که ایران بزرگ و انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون شهیدان و دانشمندان عزیز کشورمان روز به روز پابرجاتر و استوارتر خواهد ماند.

فاروقی عنوان داشت: جامعه اهل سنت ایران همپای دیگر اقشار کشور به عنوان یک خواسته ملی، انتظار دارد وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و همچنین ارگان‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن، متجاوزان داخلی و خارجی را به اشد مجازات رسانده و وزارت امور خارجه نیز ساکت ننشیند و در اینگونه موارد، فعال‌تر از گذشته عمل کند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه نیز در پیامی ترور دانشمند هسته‌ای کشور، محسن فخری زاده را محکوم کرد.

در پیام مولوی سیداحمد عبداللهی آمده است:

شهادت دانشمند خدوم هسته ای، دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، که عمری را در خدمت پیشرفت کشور، تأمین امنیت و آسایش برای مردم سپری نمود و در میدان دفاع از میهن اسلامی، با ابتکارات خود قدم‌های بسیار مفیدی برداشت، مایه غم و اندوه فراوان برای ملت ایران اسلامی گردید.

حرکت پرشتاب نخبگان و دانشمندان با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت

شکی نیست که استکبار جهانی و صهیونیسم، چشم دیدن این همه افتخارآفرینی توسط فرزندان این مرز و بوم را ندارند و با نهایت ذلت و زبونی دست به ترور چنین عناصر مفیدی می‌زنند تا با خیال خام خود جلوی پیشرفت و تعالی نظام اسلامی را بگیرند، اما غافل از آنکه با ریختن خون چنین شخصیت‌های علمی، حرکت پرشتاب نخبگان و دانشمندان با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

این اعمال غیر انسانی ماهیت پلید و کینه توز بدخواهان نظام اسلامی را در عرصه جهانی بیشتر آشکار خواهد ساخت و جز روسیاهی برای آنان چیزی را به بار نخواهد آورد.

اینجانب این ضایعه دردناک را خدمت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، همکاران شهید و همه دلاورمردان نیرو‌های مسلح تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم آرزوی مغفرت و برای خانواده مرحوم صبر و اجر خواهانم و از نیرو‌های امنیتی و قضایی تقاضای شناسایی و مجازات عاملان این حادثه تلخ را دارم.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای امام جمعه اهل سنت بیرجند محسن فخری زاده جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همان طور که در جلسات ویژه گرامیداشت حادثه طبس مطرح کردیم خداوند تأکید کرده است اگر خدا را یاری کنید خداوند نیز ما را یاری کرده و ثبات قدم می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: اگر خداوند را یاری کنیم اتفاقاتی چون عملیات «وعده صادق» برای ما رخ می‌دهد که با اعتماد به نفس توانستیم دشمن صهیونیستی را تنبیه کنیم.

سالاری ادامه داد: وقتی ما پای کار خدا باشیم خداوند نیز در بسیاری از مواقع چون ایام فتنه ما را کمک می‌کند و با یاری خداوند دشمن هیچگاه به هدف خود رسید.

وی با تأکید بر اینکه طبق گفته مقام معظم رهبری عملیات «وعده صادق» ظهور اراده ملت ایران بود، بیان کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نیز نمونه دیگری از یاری خداوند به انقلاب اسلامی و ملت ایران بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: وقتی ملتی پای کار دین باشد، خداوند نیز در نیمه‌های شب به شن‌ها مأموریت به شکست نشاندن عملیات برنامه ریزی شده آمریکا در ایران را می‌دهد.

سالاری با اشاره موضوع فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: ما در خداوند را یاری کردیم و خداوند نیز ما را کمک کرد و سوأل این است که در موضوع حجاب و عفاف نیز آیا اهل یاری کردن دین خدا و ترویج معروف هستیم.

وی گفت: آیا حاضر هستیم در موضوع حجاب وقت گذاشته و دیگران و از جمله اطرافیانمان را نسبت به فواید حجاب و نتایج منفی بی توجهی به فرهنگ حیا و عفاف آشنا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف دشمن به ابتذال کردن جامعه است، اظهار کرد: نصرت الهی امری مشروط به انجام تعهدات جامعه اسلامی به محضر خداوند متعال است.

سالاری ضمن تشکر از نیروی فراجا بابت اجرای طرح نور، ادامه داد: این طرح در واقع یک عملیات فرهنگی است و همراه بودن با نیروی انتظامی در طرح نور در زمانه هجمه‌های دشمن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

کد خبر 6087591

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران