Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد صبح یکشنبه در دیدار با هیئت شناسایی، ارزیابی، نظارت و هدایت راهبران شغلی استان ایلام بیان کرد: استفاده از ظرفیت راهبران شغلی برای توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در حوزه کارآفرینی است.

وی عنوان کرد: به همین منظور و با استفاده از این ظرفیت امسال بر اساس هدف گذاری صورت گرفته بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی از طریق راهبران شغلی برای نیازمندان این استان ایجاد می‌شود که تاکنون ایجاد بیش از یک هزار و ۸۰۰ شغل محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راهبری شغلی از سیاسته ای نوین امداد در حوزه اشتغال است، گفت: برنامه کمیته امداد این است امسال حداقل ۵۰ درصد مشاغلی که برای مددجویان ایجاد می‌کنیم، از طریق راهبران شغلی باشد، بنابراین شناسایی راهبران شغلی موفق و توانمند که آگاه با مسائل کسب و کارهای امروزی باشند بسیار برای ما حائز اهمیت است.

وی با عنوان اینکه کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان هم به دنبال کمیت و هم کیفیت در کارآفرینی است، تصریح کرد: هدف عمده در این نهاد این است که جامعه مددجویی در نهایت به خوداتکایی و توانمندی برسند.

لزوم ایجاد مشاغل نوین در استان ایلام

موسی نژاد با عنوان اینکه ایجاد مشاغل نوین و امروزی متناسب با نیاز جامعه از جمله برنامه‌های این نهاد در حوزه کارآفرینی و توانمند سازی است، تصریح کرد: با این حال در حمایت از مشاغل سنتی که از سالیان دور در این استان طرفداران زیادی دارد نیز غافل نیستیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که امروزه در کشور کار و تولید مورد تأکید مقامات عالی کشور است، تصریح کرد: کمیته امداد به همین خاطر با هدف توانمندسازی جامعه مددجویی از سالیان دور به صورت جدی وارد عرصه کار و تولید شده است.

مدیرکل امداد استان ایلام با عنوان اینکه جامعه مددجویی در شرایط اقتصادی امروز و خصوصاً بعد از شرایط کرونا مشکلاتشان بیشتر شده و تاب آوری آنها کمتر از دیگر اقشار جامعه است، افزود: بنابر این در چنین شرایطی فراهم سازی زمینه کار و تولید می‌تواند به کمک این خانواده‌ها بیاید.

کد خبر 5083318

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اشتغال ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا کمک مومنانه گرگان بارش باران بوشهر عکس استانها راهبران شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز