Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با دیبورا لاینس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار و درباره گفتگوهای صلح افغانستان گفتگو کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، در رابطه با برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس ژنو و چگونگی تعهدات حکومت افغانستان در سند این کنفرانس که بر اساس یک میکانیزم بتواند آن را در مطابقت با تقویم ارائه شده عملی نماید، صحبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

طرفین همچنین در خصوص پروسه صلح و اصلاحات در ادارات مختلف سازمان ملل متحد که در افغانستان فعالیت دارند بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد
  • قدرت نظامی ایران، پوشالی بودن رژیم صهیونسیتی را اثبات کرد