Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان انتقاد رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در هفته گذشته از ارائه نشدن نتایج دو پژوهش و مطالعه دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان با عنوان منشأیابی ذرات معلق و سیاهه انتشار آلاینده ها که منجر به واکنش این دانشگاه ها شد، این هفته نیز در صحن علنی شورا مطرح و این بار مقصران دیگری در این زمینه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه که امروز (یکشنبه_۹ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در هفته گذشته مطلبی درباره دو پژوهش و مطالعه دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان با عنوان منشأیابی ذرات معلق و سیاهه انتشار آلاینده ها مطرح و درخواست داشتم دو دانشگاه هرچه زودتر نتیجه مطالعات خود را ارائه کنند تا در فصل زمستان بتوانیم از نتایج ارزشمند آن استفاده کنیم.

برخی رسانه ها آنچه گفته شد را درست تبیین نکردند

وی با بیان اینکه این درخواست منجر به برداشت های مختلفی شد و متاسفانه برخی رسانه ها آنچه گفته شد را درست تبیین نکردند که در این رابطه لازم است چند نکته را یادآوری کنم، تصریح کرد: از زحمات تیم پژوهشی دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان قدردانی می کنم. اعتبار علمی یک دانشگاه نه با یک سخنرانی فرو می ریزد و نه ارتقاء پیدا می کند، بنابراین امیدوارم اساتیدی که در این زمینه اظهارنظر کردند با حوصله و سعه صدر بیشتری با موضوعات برخورد کنند و اجازه نقد در جامعه را بیشتر بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه براساس آخرین اخباری که به دست آوردیم هر دو دانشگاه مطالعات را انجام داده اند، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان نتایج مطالعات را ارائه کرده که باید معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان به محض دریافت نتایج این تحقیقات موضوع را اطلاع می داد. همچنین دانشگاه اصفهان نیز در همین هفته کارهای پایانی مطالعات را انجام و نتایج آن را ارائه می دهد.

انتظار داشتیم این پژوهش ها زودتر انجام شود

وی با یادآوری اینکه گلایه من از تاخیر در پژوهش بود و انتظار داشتیم این پژوهش ها زودتر انجام و نتایج آن ارائه شود، افزود: اگرچه دانشگاه صنعتی اصفهان چند ماه پیش نتایج مطالعات را ارائه داده، اما باید بپذیریم براساس قرارداری که بسته شده این پژوهش باید ظرف ۱۵ ماه انجام می شد، درحالی که حداقل با یک سال تاخیر انجام شد.

نصر اصفهانی ادامه داد: موانعی بر سر راه این پژوهش ها وجود داشته و دسترسی به دادهای مورد نیاز سخت بوده، اما وقتی زمانی برای انجام پژوهش مشخص می شود باید تاخیرات احتمالی و دسترسی به اطلاعات نیز در آن دیده شده و در موعد مقرر انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه چنانچه شهرداری اصفهان تعهداتی برای باقی مانده هزینه اجرای طرح ها دارد باید در اسرع وقت بپردازد، گفت: معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان نیز باید نتیجه این تحقیقات را بدون درنظر گرفتن ملاحظات و در جهت آگاهی مردم منتشر کنند، چراکه سلامت مردم به خصوص در این شرایط خاص و همه گیری کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاونت برنامه ریزی شهرداری پیگیر انجام به موقع پژوهش ها باشد

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان خواست نسبت به انجام به موقع پژوهش ها در مدت زمان مورد نیاز برنامه ریزی و پیگیری های لازم را انجام دهد و اجازه ندهد این توقف ها و تاخیرها منجر به ایجاد مشکل در ماموریت ها و مسئولیت ها شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرار شد از این هفته، برنامه هر هفته یک افتتاح با حضور یکی از مدیران شهری در شورای شهر اصفهان برگزار شود، خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه های شهری منجر به افزایش امید شهروندان و تلاش بیشتر مدیران برای به نتیجه رسیدن پروژه ها می شود و رقابت سالم بین مناطق شکل می گیرد، ضمن اینکه فضایی ایجاد می شود که مدیریت شهری بتوانند از اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف شهرداری قدردانی کند.

عدول از طرح یکسان سازی قراردادها و موج نارضایتی کارکنان شهرداری

رضا امینی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به اتفاقاتی که در دو حوزه سرمایه های انسانی و مالی شهرداری اصفهان افتاده، گفت: در حوزه سرمایه های انسانی شهرداری، پیش از این انعقاد قراردادهایی با کارکنان بخش های مختلف و رابطه استخدامی آنها با شهرداری باعث نارضایتی کارکنان شده بود، درحالی که با طرح یکسان سازی قراردادها این چالش کمتر شده بود، ولی بار دیگر با بازگشت به شرایط قبل، موجی از نارضایتی در میان کارکنان شهرداری ایجاد شده است.

وی از شهردار اصفهان خواست اجازه ندهد زمینه نارضایتی و کاهش انگیزه کارکنان فراهم شود و افزود: در حوزه مالی نیز جلسات اولیه تنظیم بودجه شهرداری، حکایت از افزایش سقف بودجه های مناطق دارد که این موضوع به دلیل رقابت کاذب و غیراصولی شهرداری ها در افزایش بودجه و دلایل متعدد موجب شده شرایط سختی به مردم به ویژه متقاضایان مسکن تحمیل شود.

افزایش قابل توجه بودجه مدیران مناطق را در تضاد قرار می دهد

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه استناد به تورم و قیمت سکه و ارز، معیار مناسبی برای افزایش سقف بودجه که فشار آن به شهروندان تحمیل می شود نیست، تاکید کرد: افزایش قابل توجه بودجه به مثابه تکلیف مالایطاق برای مناطق است و مدیران مناطق را در تضاد قرار داده و آنها را به سمت و سوی نامناسبی برای تحقق بودجه سوق می دهد.

نصیر ملت، عضو دیگر شورای اسلامی شهر هم با اشاره به تعطیلی دو هفته ای درنظر گرفته شده برای کمک به کنترل شیوع کرونا، گفت: امروز با پدیده ای روبرو هستیم که درک آن برای ما بسیار سخت است و آن هم پذیرش بیمار در بیمارستان ها مشروط به حضور همراه است، درحالی که هرکدام از این همراهان می توانند ناقل بیماری در سطح شهر باشند و خود به خود باعث شیوع بیشتر بیماری شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این شرایط سخت اقتصادی که قشری از مردم مجبور به استفاده از هر فرصت برای تامین نیازهای حداقلی خود هستند در برخی فروشگاه های خاص با ازدحام شدید شهروندان در صف های به هم فشرده برای تامین مرغ و روغن روبرو هستیم که نیاز به بازنگری جدی در سیاست گذاری ها دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان مديريت شهري دانشگاه اصفهان دانشگاه صنعتي اصفهان پژوهش آلودگی هوای اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان معاونت برنامه ریزی شهرداری شهرداری اصفهان دانشگاه اصفهان صنعتی اصفهان پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این پژوهش با بیان اینکه رسانه‎ پررونق هر نسل، در هر دوران، با نسل‌های دیگر متفاوت است، در تلاش است با ادغام و تطبیق ادبیات بومی و جهانی با یکدیگر، به شناخت هرچه دقیق‌تر و درست‎تر از مولفه‌های شناخت نسلی در ایران به میانجی رسانه پرمصرف هر نسل دست یابد.  

به استناد این پژوهش، در ایران در بین سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۶۰، مصرف رسانه‎‌های چاپی رونق داشته است. در دهه ۷۰ شمسی تا اوایل دهه ۸۰ شمسی، تلویزیون و رسانه‌های‎ تصویری (از جمله ماهواره و ویدئو‌) جزو رسانه‌های پرمصرف بوده‌اند و‎ در‎ اواخر دهه ۸۰ تا حال حاضر، اینترنت و رسانه‌های نوین به رسانه‌های غالب‎ و پرمصرف‌ تبدیل شده‌ا‌ند. ازاین‌رو، به‌راحتی، نمی‎توان نظام ذهنی و ادراکی در میان نسلی که با مطبوعات و یا سایر رسانه‌های چاپی مثل کتاب رشد کرده‎اند را با نسلی که رسانه‌های تصویری و یا اینترنتی در دوران جامعه‌پذیری‎شان سلطه داشته ‎است، یکی دانست. همین گزاره هسته اصلی این پژوهش را شکل می‌دهد.

این پژوهش بیان می‌کند تحولات‎ رسانه‌ای و فن‌آورانه، می‌تواند بینش‌ها و نظام‌های ذهنی متفاوتی را در دوره‌های تاریخی مختلف پدیدآورد. به‌طوری‌که مقدمه پدیدآمدن اختلاف‌ها، شکاف‌ها و تمایزات بین‌نسلی باشد. این اختلافات و تمایزات نسلی، موجب تغییر ارزش‌ها، سنت‌ها و فرهنگ‌ها خواهد شد و افراد در سنین و نسل‌های مختلف، نقاط مشترک کمتری را با یکدیگر پیدا می‎کنند. شکاف نسلی حتی می‌تواند موجب شکل‌گیری گسست‌های اجتماعی، نابودی سنت‌ها، ارزش‌ها، آداب‌ورسوم و اعتقادات و زیرساخت‌های معرفتی‌ارتباطی درون جامعه شود.

این اثر به دنبال فهم‌‌ دسته‌بندی نسلی براساس ادبیات ارتباطی و رسانه‌ای است. شناخت موضوعاتی همچون شیوه‌های مصرف رسانه‌ای در ادوار مختلف، نظام‌شناختی و ذهنی نسل‌ها، ارزش‌ها، باورها، ویژگی‌های شخصیتی، مقتضیات تاریخی، سیاسی، اجتماعی در این دسته‌بندی اهمیت دارد. 

به‌زعم پژوهشگر این اثر، تحلیل خوانش انتقادی از جانب مخاطبان در سنین مختلف، مسیری است که ما را به تمایزات شناخت مخاطبان بین‌نسلی می‎‌ساند.‌‌‌‌‌ پیش‌فرض این کتاب، این گزاره است: «منشأ خوانش‎‌های انتقادی از نظام معرفت‎‌شناسی هر فرد سرچشمه می‎‌گیرد و این نظام معرفت‌‌‌شناسی در مقتضیات‌‌‌ مربوط‌به هر نسل متناسب ‌با وقایع تاریخی، اقلیمی، سیاسی، مصرفی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای شکل می‌گیرد و این‌ها عوامل شکل‌گیری تمایزات بین‌نسلی است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای